logo itpoint.cz

Nabídka ADSL - mám změnit poskytovatele služby

Nabídky připojení prostřednictvím technologie ADSL dnes rostou jako houby po dešti a liší se zejména výší měsíčního paušálu ...

V měsíčním srovnání se může zdát naše nabídka jako vyšší než má konkurence, ovšem relevantnější informaci a finanční náročnosti celé služby získá zákazník z přehledu ročních nákladů dané služby. Po tomto srovnání lze zjistit, že ty, na první pohled nejvýhodnější nabídky jsou nabídky výhodné nejméně.

Do ročních nákladů je potřeba zahrnou tyto poplatky :

Jednorázové
- instalace/doručení koncového zařízení
- aktivační poplatek za zřízení
- koupě koncového zařízení

Měsíční poplatky
- měsíční poplatek dle vybrané varianty připojení

Dále je důležité prostudovat
- dobu platnosti smlouvy, podmínky vypovězení smlouvy a další ustanovení Všeobecných podmínek poskytování služby daného operátora
- záruky a garance poskytované služby, koncového zařízení a to i včetně zajištění zákaznické podpory
- výši dalších jednorázových poplatků (ukončení služby, data nad sjednaný limit…)

Co by měl zákazník vědět, než se rozhodne změnit operátora svého připojení k internetu ?

Každá změna znamená dočasnou (nejméně týden) nedostupnost služby. Jedná se zpravidla o dva až tři týdny, kdy dochází k ukončení provozu ADSL od stávajícího operátora a poté se teprve služba zřizuje u nového operátora. Riziko ale spočívá hlavně v tom, že v tomto období může dojít k zaplnění DSLAM (místo přístupu do sítě Českého Telecomu) a služba tak nebude moci být zřízena.

Článek ze dne 2. května 2006 - úterý