logo Asekol s.r.o.

Recyklománie pro velký zájem prodloužena o dva týdny

Až do 16. listopadu mohou občané ušetřit při nákupu nového televizoru a počítačového monitoru. Každý, kdo v obchodech s elektronikou do té doby zakoupí jeden z těchto spotřebičů a přitom prodejci odevzdá svůj starý k recyklaci, obdrží 500 korun. Nově této možnosti mohou využít i školy obecní a krajské úřady.

Kampaň pod názvem Recyklománie pořádá kolektivní systém ASEKOL, který se zabývá organizací zpětného odběru a recyklací vysloužilých elektrozařízení. Recyklománie, která má podpořit nejen ochranu životního prostředí, ale i blížící se digitalizaci, byla organizátory prodloužena z důvodu velkého zájmu veřejnosti.

Občané, kteří vlastní starý, nepotřebný nebo zcela nefunkční televizor či monitor, mohou v říjnu a v první polovině listopadu ušetřit při nákupu nového. Stačí, když kupující nového LCD či plazmového televizoru nebo počítačového monitoru zakoupí výrobek značky výrobce zapojeného do kolektivního systému ASEKOL a obratem odevzdá svoji starou televizi či monitor. "Spotřebitel při nákupu obdrží bonusový šek, který spolu s kopií účtenky zašle k nám do ASEKOLu. Následně od nás obdrží částku 500 korun," objasňuje proces vyplacení peněz Jan Vrba ze společnosti ASEKOL, která akci organizuje.

"Recyklománie se týká 22 značek televizorů a 9 značek počítačových monitorů, které je možno pořídit ve 1300 prodejnách. „Mezi prodejci je rozdistribuováno na 30 tisíc šeků. Spotřebitelům, kteří spotřebič při nákupu vrátili a odeslali nám šek, průběžně vyplácíme inzerovanou slevu," říká Vrba a dodává : "Právě z důvodu velkého zájmu jsme se rozhodli akci prodloužit ještě o dva týdny a rozšířit ji o školy, krajské a obecní úřady. Šanci vrátit spotřebič má téměř každý, do Recyklománie je zapojeno 90 % prodejců elektroniky v ČR."

Kampaň je zaměřena na zvýšení povědomí o zpětném odběru elektrozařízení. "Za poslední roky se situace v oblasti recyklace elektrospotřebičů v České republice výrazně zlepšila, ale stále máme oproti západní Evropě co dohánět," říká Vrba a dodává : "Naším hlavním úkolem je přesvědčit občany o nezbytnosti recyklace a ochrany životního prostředí. Lidé si příliš neuvědomují, že některé spotřebiče v sobě obsahují nebezpečné látky. Například jeden starý televizor může obsahovat i 2 kilogramy karcinogenního olova."

Na druhou stranu však televize obsahuje řadu cenných materiálů (například měď, plošné spoje, železné a neželezné kovy či sklo), které se dají díky recyklaci opětovně použít.

Aktuální statistiky ukazují, že právě televizory a monitory patří k často obměňovaným elektrozařízením v domácnostech. V průměru 62 % domácností jednou za 6–10 let pořídí nový televizor a PC monitor si polovina domácností kupuje každých 2–5 let. "Lidem také hodně záleží na technologických specifikacích těchto elektrozařízení. Novou televizi si dnes z důvodu modernizace kupuje polovina občanů, monitor dokonce dvě třetiny," doplňuje Vrba.

Kromě zmiňovaných aspektů cílí kampaň také na občany, kteří uvažují o koupi nového televizoru v souvislosti s blížící se digitalizací televizního vysílání. Právě moment, kdy řada domácností bude pořizovat přístroj se schopností příjmu digitálního signálu, je vhodnou příležitostí, jak ušetřit a zároveň se aktivně zapojit do ochrany životního prostředí v naší vlasti.

Článek Asekol s.r.o. ze dne 30. října 2008 - čtvrtek

Další články Asekol s.r.o.

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů