Absence fyzického kontaktu zákazníka se zbožím přináší jistou míru nedůvěry a né vždy celkově dobrý pocit z nákupu. Proto se online retail chystá tyto problémy řešit pomocí technologií - na řadě jsou zejména videokomunikace, umělá inteligence a virtuální realita.
Jak může zákazník dobře určit kvalitu produktu, jeho řemeslné zpracování, rozměry bez toho, aby věc fyzicky viděl a mohl ji vyzkoušet? Fyzický kontakt vždy poskytuje kontrolu a vytváří důvěru.
I když zákazníci milují pohodlí digitálního obchodu, mohou mít problém s nákupem zboží, které osobně nezažili. Značky se tak snaží řešit tento chybějící fyzický kontakt.
Aby firmy dlouhodobě vydělávaly na online obchodě, musí zákazníkům nabízet zkušenosti s produktem a službami, které je nadchnou a pohltí. A to ještě více, než kdyby si jej fyzicky prohlédli.
Mnoho světových firem tento fakt již chápe - plných 64% společností je již dnes odhodláno investovat do posunu tímto směrem.
"Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený video shopping, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy. A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot," říká Michal Černý ze společnosti AUDIOPRO, která zastupuje společnost Lifesize v ČR.
Vratky zboží s využitím umělé inteligence
Novinkou a vstřícným gestem pro zákaznickou zkušenost při online nakupování je také řešení vracení zboží, které si zákazník objednal, ale nakonec jej z nějakého důvodu nechce. A s růstem objemů online nákupů rostou i takovéto vratky.
Někteří online prodejci v USA přišli s novou strategií. Lépe než nákladným způsobem vracet zboží se jim vyplatí zákazníkům zboží nechat, a peníze jim přesto vrátit.
Případy, kdy tuto možnost využít a kdy ne pak vyhodnocuje umělá inteligence - porovnává nákupní historii zákazníka, ale také náklady na dopravu zboží zpět do skladu.
Virtuální a rozšířená realita
Společnostem, které vyrábějí a prodávají hodnotné produkty, například automobily, se vyplatí investovat do pokročilé technologie podporující prodej.
Virtuální realita může zprostředkovat bohatší a interaktivnější zkušenost s poptávaným modelem vozu, zákazník získá lepší představu o produktu jako celku, možných variacích, barvě, nebo doplňcích.
Rozšířená realita pak umožní vizualizaci konfigurovaného vozu v garáži, nebo před zákazníkovým domem.
Prodejní společnosti válčí v digitálním světě o zákazníka a vylepšená, inovativní zákaznická zkušenost, je jedním z klíčových faktorů pro výběr produktu.
Pokročilá digitalizace prodejních kanálů může nejen vylepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje, ale přispívá i ke zlevnění fyzického prodejního řetězce.
Článek AUDIOPRO s.r.o. ze dne pondělí 26. července 2021
Profesionální dvoupásmová bateriová reprosoustava Electro-Voice EVERSE 12
Společné řešení satelitního internetu Peplink a Starlink v nabídce AUDIOPRO
Konferenční technika Biamp Parlé s certifikací pro Microsoft Teams
Pracovní schůzky s podporou umělé inteligence
Dokonalá projekce v nezatemněné místnosti
Profesionální kamery Avonic pro videokonference, vzdělávání a zdravotnictví
Moderní technologie přinášejí seniorům kontakty, zábavu i možnosti pro další vzdělávání
Levné komponenty mohou zkazit jednání videokonference
Ovládání videokonference pomáhá v uplatnění na trhu práce
Moderní kanceláře mají dnes mnoho podob
Univerzální konferenční soundbar Biamp Parlé pro videokonference
Vokkero - bezdrátový komunikační systém do hlučného prostředí
Kanceláře a pracoviště jsou stále více home office friendly
Akustický design pomáhá zajistit klid na práci a bezpečí citlivých informací
Formy pracovní spolupráce se rychle mění s podporou nových technologií
Jedinečný průvodcovský systém postavený na technologii Biamp
Flexibilní projekční plátna Screen Innovations
Moderní udržitelné technologie vládnou kancelářím budoucnosti
Chytrá řešení pro zastínění prostor v interiéru
Jaká je budoucnost sdílených kanceláří
Nezávislý zdroj energie s palivovými články SFC Energy Efoy
Zabudované reproduktory do interiéru jako zdroj kvalitního zvuku
Digitální technologie posouvají moderní medicínu
Flexibilní projekční plochy Screen Innovations pro domácnosti i firmy
Videokonference v advokacii a právních službách
Umět používat videokonference je dnes již nutnou dovedností zaměstnanců
Týmová spolupráce s podporou BYOM Mersive
Firmy přizpůsobují své zasedačky a investují do kvalitní komunikační techniky
Komunikátory Vokkero Guardian Show
Podpora flexibilní formy práce a sdílení pracovního místa se stává trendem pro moderní kancelář
Bezdrátový prezentační systém Modena
Obrazové a zvukové komunikační technologie Biamp Systems
Interaktivní komunikace s chytrým systémem Kaptivo
Chytré technologie pro zasedačky vybírejte pečlivě
Úsporné videokonference zatlačují služební cesty
Zajištění kompatibility aplikací pro videokonference je prevencí před technickými problémy
Snadné propojení vzdálených účastníků schůzky s podporou chytrých technologií
Komplexní podpora videokonferenčních služeb pro hybridní způsob práce
Návrat do kanceláří mění trendy v uspořádání a vybavení pracovních prostor
Nové technologie mění pracovní prostředí i formy komunikace a spolupráce
Technický nábytek Room Dimensions Ibérica
Nové koncepty pojetí prostor pro hybridní spolupráci a online jednání
IT vybavení zbrkle nakoupené v době covidu často nevyhovuje dnešním požadavkům
Mobilní projekční plochy Screen Innovations
Snadné připojení k libovolné webové videokonferenci
Trendy určující podobu současných kanceláří
Vybavení pro firemní zasedačku budoucnosti
Maskování zvuku v ordinacích a čekárnách chrání citlivá data pacientů