logo Canon CZ s.r.o.

Dopad recese na tiskový průmysl

Canon zveřejnil výsledky průzkumu v oblasti tisku, podle kerého poskytovatelé tiskových služeb spojují především své další aktivity s digitálním tiskem a hledají nové zdroje příjmů pro zajištění budoucnosti podnikání.

Canon Europe, světový lídr v oblasti zobrazovacích řešení, vydal nejnovější Insight Report o stavu tiskového průmyslu. Průzkum "Redefinice digitálního tisku" se zabývá dopadem ekonomické recese na tiskový průmysl a poukazuje na jednoznačný přínos digitálních tiskových technologií. Ty budou hrát klíčovou roli i při dalším vývoji podnikání a cestě z recese.

Podnikatelé zakončili rok 2009 s mírným optimismem. Zpráva upozorňuje, že podnikatelé, kteří v době recese snížili stavy svých zaměstnanců nebo jejich pracovní dobu, se musí opět vrátit k původnímu stavu. V současné době je nutné zaměřit se na růst v daném oboru a připravit odpovídající strategii k dosažení cílů. V průzkumu vybralo nejvíce dotazovaných jako oblast s největším potenciálem publikování fotografií (87,2 %), krátkodobé propagační akce (84,9 %), různé druhy propagace (74,7 %) a krátkodobé publikační akce (65,3 %).

Tiskaři nicméně stále varují před většími investicemi, dokud nebude zajištěno jejich plné využití a zvýšení produktivity a zisku. Podle průzkumu budou v roce 2010 investice věnovány do tří hlavních oblastí: implemetace a zlepšování automatického workflow (56 %), rozšiřování dokončovacích prací (49 %) a samotné rozšiřování digitálního tisku (48 %).

S recesí a rozvojem elektronické komunikace přišlo i škrtání v marketingových rozpočtech. Jak vyplývá ze studie, většina obchodních společností snížila náklady a nejvíc utrpěl právě tisk. V praxi to vypadalo tak, že zákazníci buď zastavili objednávání tisku a nahradili ho elektronickou formou komunikace, nebo své objednávky snižovali a tím naléhali na poskytovatele tisku, aby snižovali své ceny.

Z výsledků studie vyplývá, že řada poskytovatelů tisku pocítila pokles množství zakázek o více jak 55 %. Navíc se zvyšuje množství zakázek, které je potřeba uskutečnit v kratším čase, což potvrdilo 69 % západoevropských podnikatelů. Není tedy překvapením, že ofsetový tisk zaznamenal pokles o 18,1 % ve srovnání s rokem 2008, neboť tyto technologie nejsou vhodné pro krátkodobé zakázky. Zisky v oblasti digitálního tisku vzrostly celkově o 27,2 %.

Digitální tisk nás zachránil

Pokud poskytovatelé tisku v době recese prosperovali, byly hlavním důvodem digitální tiskové technologie. Většina dotazovaných odpověděla - digitální tisk nás zachránil. Více jak polovina podnikatelů využívajících digitální tisk vykázala rostoucí zisky, popřípadě nové finanční příležitosti a pouhých 31,7 % podnikatelů bez digitálního tisku oznámilo zisk.

Průzkum ukázal, že vývoj nových produktů, vstup na další trhy a začlenění digitálního tisku byl cestou k úspěchu. Například 86 % dotazovaných uvedlo, že širokoformátový tisk jim pomohl přežít recesi.

Dalším klíčovým faktorem v překonání období recese byla nabídka zařízení pro zkvalitnění tisku, která jsou dle studie dostatečně specializovaná a cenově nenáročná. 80 % dotazovaných uvedlo jako příklad úpravu povrchové vrstvy.

Průzkum odhalil zásadní změny ve způsobu nabídky a poptávky v oblasti digitálního tisku. Pokles v oblasti ofsetové tisku přiměl prodejce brát digitální tisk vážně. Tento trend nabízí nové možnosti podnikatelům, kteří poskytují multimediální služby, jako je PURLS. Růst lze sledovat i oblasti elektronické burzy a využití web-to-print: více jak polovina zákazníků již využívají určité formy e-procurementu a 40 % větších a velmi velkých organizací přistoupilo k úsporám od 10 % do 25 %.

"Z průzkumu jasně vyplývá, že digitální tisk je cesta správným směrem, Otevírají se tím nové trhy a obchodní příležitosti," říká Petr Jetel, produktový manažer profesionálního tisku společnosti Canon CZ a SK. "Podnikatelé v oblasti tisku od svých dodavatelů očekávají větší podporu. Loni jsme tak například zaznamenali velký zájem účastníků o náš program Essential Business Builder. To je pozitivní signál při cestě z recese."

Tento průzkum je již třetím v pořadí, který sponzoroval Canon Europe. Předešlé studie se zabývaly budoucností digitálního tisku (květen 2008) a podnikových reprografických oddělení (květen 2009). Celý průzkum vedl profesor Emeritus Frank Romano a jeho tým složený ze studentů z rochesterského Institute of Technology v USA.

Tato studie pokryla prozatím největší vzorek dotazovaných - přes 840 podnikatelů v oblasti tisku. 65,5 % z nich bylo ze západní Evropy. Průzkumu se zúčastnilo 383 z 464 společností, které byly dotazovány i v roce 2008, zbylých 81 bylo buď sloučeno s jinými společnostmi, nebo ukončilo svoji činnost.

Další články k tématům - digitální - podnikání - průzkum - recese - studie - tisk - Petr Jetel

Článek Canon CZ s.r.o. ze dne čtvrtek 27. května 2010

Další články od Canon CZ s.r.o.

Canon slaví úspěch s novými modely řady varioPRINT 6000 TITAN

Udržitelná kancelář pohleden českých firem

Prodloužená záruka pro velkoformátové tiskárny řady Colorado M

Dokumentový skener Canon imageFORMULA DR-S250N

Velkoformátové tiskárny pro tisk CAD výkresů a plakátů

Texturované efekty a reliéfní nápisy na tiskárnách Arizona

Canon na veletrhu Reklama Polygraf Obaly 2023

Canon imagePROGRAF TC-20M - A1+ velkoformátová stolní tiskárna se skenerem A4

Nová řada UVgel tiskáren Canon Colorado M typu roll-to-roll

ImagePROGRAF TC-20 zajistí kvalitní velkoformátový tisk i v malé kanceláři

Inovace produkčních tiskáren série varioPRINT 140 QUARTZ

Digitalizace středoevropských kanceláří

Neustálé papírování zpomaluje digitalizaci

Nová řada produkčních tiskáren imagePRESS V1350 a V900

Plnění cílů udržitelného rozvoje vyžaduje zapojení velkých společností

Inovace udržitelných barevných Canon tiskáren řady i-SENSYS

Specializovaný skener pro snadné restaurování a digitalizaci fotografií

Canon na Expu v Dubaji představil své nápady a vize pro budoucnost

Canon imagePRESS V1000 rozšiřuje možnosti produkčního tisku

Profesionální tisková řešení pro interiérové dekorace a signmaking

Nová verze webové aplikace PosterArtist pro tisk plakátů

UV LED lakování ve spojení s tiskárnami řady varioPRINT iX

Roste zájem o digitalizaci firemního archivu a digitální podatelnu

Nové barevné A3 multifinkce Canon pro hybridní pracovní prostředí

PRISMAprepare Go přináší novou úroveň automatizace a profesionality produkčního tisku

Future Promotion Forum 2021 - platforma pro výměnu odborných informací o komunikaci se zákazníky

Instalace Canon varioPRINT iX na polygrafických trzích po celém světě

Arizona 135 GT - nová UV flatbed tiskárna

Certifikace Fogra59 pro inkoustovou produkční tiskárnu Canon ProStream 1800

Automatický odstraňovač sponek zrychluje digitalizaci dokumentů

Nová řada všestranných tiskáren Colorado 1630

O budoucnosti produkčního tisku na online Canon festivalu Make It

Automatizační moduly pro digitální barevné tiskárny řady imagePRESS C10010VP

Nová řada Canon ColorStream 8000 pro velkoobjemový produkční tisk

Digitální interiérový tisk UVgel Wallpaper Factory představuje převratné možnosti

imagePROGRAF TZ-30000 pro vysokorychlostní produkční tisk velkých objemů

Nová řada Canon imagePROGRAF TX pro rychlý tisk CAD výkresů a plakátů ve vysokém rozlišení

Multifunkce imageRUNNER ADVANCE DX C5800 - skutečné centrum pro bezproblémovou digitalizaci

Nová multifunkce Canon imagePRESS C170

Nové portfolio repasovaných multifunkcí Canon imageRUNNER ADVANCE

Multifunkce Canon pomáhají v neziskovkách

Nová řada imagePRESS C10010VP zvyšuje produktivitu vysokorychlostního archového tisku

Nová řada tiskáren Arizona 2300 s technologii Arizona FLOW

Pracujte z libovolného místa s podporou uniFLOW Online

Multifunke Canon s nativní podporou správy tisku Universal Print

Digitální tisk zakázkových tapet

První instalace produkčních tiskáren Canon varioPRINT iX

Nová řada inkoustových produkčních tiskáren Canon varioPRINT iX

Technologické trendy pro digitální kancelář 2020

Multifunkce imageRUNNER ADVANCE DX jako centrum digitální transformace firmy