logo Canon CZ s.r.o.

Dopad recese na tiskový průmysl

Canon zveřejnil výsledky průzkumu v oblasti tisku, podle kerého poskytovatelé tiskových služeb spojují především své další aktivity s digitálním tiskem a hledají nové zdroje příjmů pro zajištění budoucnosti podnikání.

Canon Europe, světový lídr v oblasti zobrazovacích řešení, vydal nejnovější Insight Report o stavu tiskového průmyslu. Průzkum "Redefinice digitálního tisku" se zabývá dopadem ekonomické recese na tiskový průmysl a poukazuje na jednoznačný přínos digitálních tiskových technologií. Ty budou hrát klíčovou roli i při dalším vývoji podnikání a cestě z recese.

Podnikatelé zakončili rok 2009 s mírným optimismem. Zpráva upozorňuje, že podnikatelé, kteří v době recese snížili stavy svých zaměstnanců nebo jejich pracovní dobu, se musí opět vrátit k původnímu stavu. V současné době je nutné zaměřit se na růst v daném oboru a připravit odpovídající strategii k dosažení cílů. V průzkumu vybralo nejvíce dotazovaných jako oblast s největším potenciálem publikování fotografií (87,2 %), krátkodobé propagační akce (84,9 %), různé druhy propagace (74,7 %) a krátkodobé publikační akce (65,3 %).

Tiskaři nicméně stále varují před většími investicemi, dokud nebude zajištěno jejich plné využití a zvýšení produktivity a zisku. Podle průzkumu budou v roce 2010 investice věnovány do tří hlavních oblastí: implemetace a zlepšování automatického workflow (56 %), rozšiřování dokončovacích prací (49 %) a samotné rozšiřování digitálního tisku (48 %).

S recesí a rozvojem elektronické komunikace přišlo i škrtání v marketingových rozpočtech. Jak vyplývá ze studie, většina obchodních společností snížila náklady a nejvíc utrpěl právě tisk. V praxi to vypadalo tak, že zákazníci buď zastavili objednávání tisku a nahradili ho elektronickou formou komunikace, nebo své objednávky snižovali a tím naléhali na poskytovatele tisku, aby snižovali své ceny.

Z výsledků studie vyplývá, že řada poskytovatelů tisku pocítila pokles množství zakázek o více jak 55 %. Navíc se zvyšuje množství zakázek, které je potřeba uskutečnit v kratším čase, což potvrdilo 69 % západoevropských podnikatelů. Není tedy překvapením, že ofsetový tisk zaznamenal pokles o 18,1 % ve srovnání s rokem 2008, neboť tyto technologie nejsou vhodné pro krátkodobé zakázky. Zisky v oblasti digitálního tisku vzrostly celkově o 27,2 %.

Digitální tisk nás zachránil

Pokud poskytovatelé tisku v době recese prosperovali, byly hlavním důvodem digitální tiskové technologie. Většina dotazovaných odpověděla - digitální tisk nás zachránil. Více jak polovina podnikatelů využívajících digitální tisk vykázala rostoucí zisky, popřípadě nové finanční příležitosti a pouhých 31,7 % podnikatelů bez digitálního tisku oznámilo zisk.

Průzkum ukázal, že vývoj nových produktů, vstup na další trhy a začlenění digitálního tisku byl cestou k úspěchu. Například 86 % dotazovaných uvedlo, že širokoformátový tisk jim pomohl přežít recesi.

Dalším klíčovým faktorem v překonání období recese byla nabídka zařízení pro zkvalitnění tisku, která jsou dle studie dostatečně specializovaná a cenově nenáročná. 80 % dotazovaných uvedlo jako příklad úpravu povrchové vrstvy.

Průzkum odhalil zásadní změny ve způsobu nabídky a poptávky v oblasti digitálního tisku. Pokles v oblasti ofsetové tisku přiměl prodejce brát digitální tisk vážně. Tento trend nabízí nové možnosti podnikatelům, kteří poskytují multimediální služby, jako je PURLS. Růst lze sledovat i oblasti elektronické burzy a využití web-to-print: více jak polovina zákazníků již využívají určité formy e-procurementu a 40 % větších a velmi velkých organizací přistoupilo k úsporám od 10 % do 25 %.

"Z průzkumu jasně vyplývá, že digitální tisk je cesta správným směrem, Otevírají se tím nové trhy a obchodní příležitosti," říká Petr Jetel, produktový manažer profesionálního tisku společnosti Canon CZ a SK. "Podnikatelé v oblasti tisku od svých dodavatelů očekávají větší podporu. Loni jsme tak například zaznamenali velký zájem účastníků o náš program Essential Business Builder. To je pozitivní signál při cestě z recese."

Tento průzkum je již třetím v pořadí, který sponzoroval Canon Europe. Předešlé studie se zabývaly budoucností digitálního tisku (květen 2008) a podnikových reprografických oddělení (květen 2009). Celý průzkum vedl profesor Emeritus Frank Romano a jeho tým složený ze studentů z rochesterského Institute of Technology v USA.

Tato studie pokryla prozatím největší vzorek dotazovaných - přes 840 podnikatelů v oblasti tisku. 65,5 % z nich bylo ze západní Evropy. Průzkumu se zúčastnilo 383 z 464 společností, které byly dotazovány i v roce 2008, zbylých 81 bylo buď sloučeno s jinými společnostmi, nebo ukončilo svoji činnost.

Další články k tématům - digitální - podnikání - průzkum - recese - studie - tisk - Petr Jetel

Článek Canon CZ s.r.o. ze dne 27. května 2010 - čtvrtek

Další články od Canon CZ s.r.o.

Canon PowerShot A3000 IS a PowerShot A3100 IS: skvělé výsledky bez námahy

Canon IXUS 105 a IXUS 130: atraktivní design a fantastické funkce

Canon PowerShot SX130 IS: inteligentní funkce a vysoká užitná hodnota

Canon imageRUNNER ADVANCE C2020 C 2030: nová barevná multifunkční zařízení

Canon imagePROGRAF iPF8300 má výborné hodnocení v testech stálosti tisku

Canon imagePROGRAF iPF815 a iPF825: nové tiskárny pro CAD/GIS a produkční tisk

imageFORMULA P-150: v akci stylové pouzdro zdarma

Nová verze Canon Helix Production Workflow

Canon XEED WUX4000: nový multimediální projektor

Spolupráce Canon a Océ na celosvětové i regionální úrovni

Canon EXPO 2010: koncepty a vize v oblastech zobrazování

uniFLOW V5: první jednotné řešení pro efektivní správu tisku a skenování

Canon se stává jedničkou na trhu očních diagnostických přístrojů

Andrew Harris nově zodpovídá za marketing grafického umění ve společnosti Canon Europe

Radka Palánová, Manager korporátní a marketingové komunikace Canon CZ a SK

Canon LV-7590: projektor pro profesionály

Canon XF100 a XF105: nové profesionální videokamery

Canon dokončil vývoj snímače CMOS s rozlišením 120 megapixelů

SELPHY CP800: kompaktní fotografická tiskárna

PowerShot SX130 IS: nejnovější digitální kompaktní fotoaparát Canon se superzoomem

Canon PIXMA MP495 a PIXMA MP280: nové multifunkční tiskárny

Canon PIXMA MG8150 a PIXMA MG6150: nové fototiskárny

Canon PIXMA MG5250 a PIXMA MG5150: nové multifunkční fototiskárny

Canon PIXMA iP4850: nová tiskárna pro fotografie i kvalitní dokumeny

Canon IXUS 1000 HS: nový kompaktní fotoaparát

Canon i-SENSYS, i-SENSYS MF4400 a MF4500: nová řada laserových černobílých multifunkčních tiskáren

Canon i-SENSYS: úsporné kompaktní tiskárny pro malé a domácí kanceláře

CanoScan LiDE 210 a CanoScan LiDE 110: Canon zvyšuje rychlost skenování

PowerShot S95: špičkové funkce a kreativní ovládání v kompaktním těle

Tři prestižní ceny asociací EISA pro Canon

Canon MP37-MG a MP25-MG, nové multifunkční profesionální kalkulačky s funkcí tisku

Canon AS-120R, AS-2222, AS-2200 a AS-2400, nové kalkulačky pro běžné uživatele

Canon X MARK I MOUSE: kalkulačka, počítačová numerická klávesnice a bezdrátová myš v jednom

LEGRIA HF M32, Canon Full HD kamera s interní pamětí 64 GB

V žebříčku nejhodnotnějších japonských značek je Canon na 4 místě

Canon podporuje návrat lososů do českých řek

Velký zájem o velkoformátové tiskárny Canon na veletrhu Ipex

imageFORMULA P-150M, přenosný skener pro Apple Mac

Reklamní kampaň na Canon PowerShot SX210 IS

Skener Canon imageFORMULA P-150 s pouzdrem zdarma

Canon imageRUNNER ADVANCE C9060 PRO je podle EDP nejlepší high-endová multifunkční tiskárna

AS-8, AS-120 a AS-1200, ekologické kalkulačky Canon

Nové barevné tiskárny Canon imagePRESS C7010VP, C6010VP a C6010

Mezinárodní prezentace tiskáren Canon imageRUNNER ADVANCE, ADVANCE PRO a imagePROGRAF iPF8300

Canon představuje inovované řešení pro web-to-print a produkční workflow

Dopad recese na tiskový průmysl

Ovladače Mac TWAIN pro přenosný skener Canon imageFORMULA P-150

Canon vyrobil od roku 1987 40 milionů zrcadlovek EOS

CanoScan 9000F pro rychlé a kvalitní skenování filmů

CanoScan 9000F