logo Canon CZ s.r.o.

Role technologií při rozvoji obchodních vztahů

Canon Europe představuje výsledky celoevropské studie firemního prostředí - Role technologií při rozvoji obchodních vztahů, kterou provedla společnost ICM. Výzkum analyzoval, jak firmy komunikují se zákazníky, jak se trendy a zvyky změnily za posledních pět let a jaký to má dopad na vztahy v obchodním prostředí.

Výsledky ukazují významný nárůst digitální komunikace v celoevropských organizacích ve srovnání s dobou před pěti lety. 8 z 10 dotázaných (78 %) používá více komunikačních on-line nástrojů, jako jsou IM, e-mail sociálních sítí, on-line nástroje pro spolupráci a videokonference. Oproti tomu tradiční formy komunikace jsou někdy až překvapivě na ústupu - 22 % dotázaných uskutečnilo méně hovorů z klasických stolních telefonů, 15 % se méně často potkalo se zákazníky osobně, 32 % omezilo obědy se zákazníky nebo je zcela zrušilo a 34 % respondentů trávilo méně času mimo kanceláře nebo na konferencích.

Vzhledem k méně častému osobnímu kontaktu se hlavním nástrojem pro aktivnější komunikaci se zákazníky stal e-mail. Ale i zde dosáhly společnosti určité horní hranice – 35 % respondentů uvedlo, že během posledních pěti let e-mail nepoužívalo častěji nebo ho dokonce používalo ještě méně.

Nová vlna digitálních komunikačních nástrojů tak měla usnadněnou cestu. Nicméně výsledky studie ukazují, že jsou velké rozdíly ve způsobech, jak podniky změny přijaly, což svědčí o nejednotném myšlení, pokud jde o komunikaci se zákazníky.

Komunikační technologie nabízí stále více možností a podniky se musí vypořádat s nárůstem digitálního obsahu (informací i médií) a najít způsoby, jak řídit své komunikační strategie a rizika poškození obchodních vztahů se zákazníky, partnery nebo kolegy.

"Cílem všech komunikačních technologií, ať už se jedná o ručně psaný text, tisk nebo počítače, je pomoci lidem komunikovat efektivněji. Pokud se dnes podíváme na rozšíření informačních technologií, byla exploze v posledních dvou desetiletích lehkým zklamáním," říká Dr. Graeme Codrington, autor, mluvčí a odborník na nové způsoby práce. "Přestože je přenášeno více dat než kdy dřív, vypadá to, jako by lidský kontakt byl méně smysluplný, méně uspokojivý, méně významný. Nemůžeme ale vinit technologie. Chyba je v naší neschopnosti rychle se přizpůsobit novým metodám, novým příležitostem a novému stylu komunikace."

"Pokud porovnáme podnikatelské prostředí dnes a před 5 lety, uvidíme dramatické změny. Společnosti nyní čelí problému, jak udržet pevné vztahy se zákazníky, a přitom co nejúčinnějši využívat nejmodernější technologie. Tradiční způsoby se prolínají s novými médii a pro správu a správné využití obrovského množství digitálního obsahu je nezbytná synchronizace se zákazníkem a je také klíčem k vytvoření a udržení osobních, smysluplných vztahů," říká Gary Horsfall, který zodpovídá za Poradenské služby, Canon Europe.

Studie kromě nutnosti správy nejednotných komunikačních kanálů také upozornila na obavy celoevropských společností, že digitální technologie přispějí k informační explozi. 39 % všech pracovníků, kteří ve firmách rozhodují, uvedlo, že správa narůstajícího množství dat zpomaluje podnikové procesy a těžkopádné a neefektivní interní procesy jsou hlavní překážkou pro rozvoj obchodu v roce 2011, a to zejména mezi většími společnostmi (46 %).

"Poradenské služby Canon pomohou zákazníkům naplno využívat hodnotu jejich informací, právě prostřednictvím efektivní komunikace se zákazníky," dodává Gary Horsfall. "Firmy před sebou mají novou výzvu, sjednotit všechny digitální technologie. Pokud to udělají správně, mohou významným způsobem zlepšit své podnikání. Pokud to udělají špatně, budou mít nejednotnou interní a externí komunikaci a budou platit zbytečně vysoké náklady."

Článek Canon CZ s.r.o. ze dne 28. února 2011 - pondělí

Další články od Canon CZ s.r.o.

Canon EOS C300: nová digitální videokamera pro produkci filmů ve Full HD

Antonín Brož: nový obchodní ředitel přímého prodeje Canon

Canon lídrem v magickém kvadrantu tiskáren a multifunkcí

Tiskárny Canon PIXMA s podporou pro bezdrátový tisk z iPadu, iPhonu a iPodu touch

Canon PIXMA PRO-1: inkoustová A3 tiskárna pro fotografy

Canon EOS-1D X: profesionální zrcadlovka nové generace

Partnerský program Canon je úspěšný

imageFORMULA DR-M140: stolní skener pro vytížené kanceláře

Canon rozšiřuje řadu designových kalkulaček X MARK I

Speciální licence na oceňované řešení Canon uniFLOW

Canon platforma uniFLOW i pro mobilní zařízení

Canon PowerShot SX40 HS: kompaktní fotoaparát s ultrazoomem

Canon PowerShot S100: vyjimečná kvalita a kreativita do kapsy

Océ VarioPrint DP a Canon imageRUNNER ADVANCE C9000S PRO: nové produkční systémy

X MARK I MOUSE Slim: nová multifunkční kalkulačka Canon

Canon LV-8235 UST: projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností

imageRUNNER 1700: nová řada vysokorychlostních multifunkčních A4 zařízení Canon

Nová řada generace laserových tiskáren Canon i-SENSYS a strojů imageRUNNER

i-SENSYS LBP7680Cx a LBP7660Cdn: nová řada laserových tiskáren Canon

Canon rozšiřuje řady fotoaparátů IXUS, PowerShot a tiskáren PIXMA

PIXMA MG2150 a PIXMA MG3150: nové kompaktní a cenově dostupné tiskárny Canon

Canon PIXMA MG5350: špičková kvalitu tisku s Wi-Fi konektivitou

PIXMA MG6250 a MG8250: špičkový tisk s Canon pro náročné fotografy

i-SENSYS LBP7010C, LBP7018C a MF3010: nové laserové tiskárny a multifunkce Canon

Canon IXUS 230 HS: super tenký fotoaparát s 8x optickým zoomem

Canon IXUS 1100 HS: nejtenčí fotoaparát ve své třídě s 12x optickým zoomem

Canon PowerShot SX150 IS: intuitivní superzoom pro celou rodinu

Fototiskárna Canon PIXMA iP4950: vysoká kvalita a rychlost tisku

Prestižní ceny EISA pro Canon

Svět plný barev: kampanň Canon na inkoustové tiskárny PIXMA

Čtyři ocenění pro Canon od nezávislé organizace BLI

Canon uspořádal svou první konferenci pro vývojáře a systémové integrátory

imageRUNNER ADVANCE C2025i: nové multifunkční zařízení Canon

Software Drivve LLC pro snímání dokumentů nyní i pro síťové skenery Canon ScanFront 300 a 300P

Canon F-718SGA: SW emulátor vědecké kalkulačky

EF-S 55-250mm: teleobjektiv pro začínající fotografy

Canon-Océ imagePRESS C7010VPS: zákazníci oceňují novou řadu digitálních produkčních tiskových strojů

Laserový tisk zlepšuje výkonnost na pracovištích

Konfigurace zabezpečení multifunkčních zařízení Canon imageRUNNER ADVANCE

Canon imagePROGRAF MFP: nové univerzální velkoformátové multifunkční řešení

Canon LV-8320: nejlepší projektor Canon řady LV

Canon imageFORMULA CR-50: skener šeků, poukázek a kuponů

Canon imagePROGRAF iPF8300: nejlepší fotografická tiskárna podle asociací EDP

Laserové technologie snižují náklady tisku

Čtyři ocenění TIPA 2011 pro produkty Canon

imagePROGRAF iPF6300S a iPF8300S: velkoformátové tiskárny pro produkční tisk a POS grafiku

Canon Total Service Care: komplexní servisní služby pro velkoformátová řešení

eCopy ShareScan 5: integrované řešení pro síťové skenery Canon imageFORMULA ScanFront 220e a 220eP

Canon Bonus Program 2011

PRINTexpo: Canon představí komplexní řešení pro zpracování obrazu a novinku v obalové technice