logo CCV, s.r.o.

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Pracovníci firem působících v logistice oděvů, obuvi a módního zboží na pozicích s odpovědností za obchod nebo řízení skladů, v 69% označují za nejdůležitější zamezení záměn a ztrátám zboží - jde o požadavek spojený se samotným značením vlastností produktů.

Z výsledků logistického průzkumu společnosti CCV Informační systémy vyplývá, že nejdůležitější prioritou je zamezení záměn zboží (69%) a největší rezervy jsou v nepružnosti skladů na sezónní změnu zásob (53%) nebo potřebě přesnějšího vychystávání velikostních setů či barevných mixů (46%).

Potenciál na zlepšení pak respondenti firem spatřují také v nedostatečném značení ve skladu nebo ve využití systémů pro řízení skladů (WMS). Pouze 28% společností má zavedenou adresaci ve skladu na úroveň přihrádek.

Hlavní problémy v řízení skladů

Obor rychloobrátkového zboží (FMCG) používá převážně značení pomocí šarží, ale v oděvním průmyslu jsou evidovány velikosti, barvy, střih, kategorie kvality a další parametry sledování, které jsou specifické pro módní průmysl.

Za důležité označila většina (53%) také možnost rezervovat zboží ve skladu. Ve vazbě na on-line prodej jde o košíkové blokace zásob, které jsou rezervovány dočasně na základě objednávky zákazníka. Z větší části mají firmy tuto oblast řešenu v podnikovém informačním systému nebo e-shopu, ale pouze 20% z nich tuto informaci udržuje v systému pro řízení skladu.

Největší rezervy firmy přiznávají v nepružnosti skladů na sezónní změnu zásob (53%), která se týká především obměny letního a zimního zboží. 46% dotázaných se shodlo na potřebě přesnějšího vychystávání velikostních setů či barevných mixů, kdy vrácení chybného zboží ze strany zákazníka představuje citelné náklady na manipulaci a nové přebalení.

Průzkum odkryl potenciál také na zlepšení u sledování stavu zásilek v dopravě po expedování zboží ze skladu a automatické předávání číselného označení zakázky na balíkové služby. 30% firem, které tuto logistickou informaci považují pro obchodování za důležitou, ji nemají podchycenu.

Využití skladování na paletách je výrazně nižší, než je tomu celkově v oboru rychloobrátkového zboží (FMCG), kde palety využívá 91% firem, ale alespoň částečně skladování na paletách využívá 57% společností. Výrazné rezervy jsou pak u označování celé logistické jednotky paletovým štítkem, neboť pouze 20% využívá pro označování paletové etikety.

Přínosy zavedení skladového softwaru

Pro získání představy o technologické vybavenosti bylo jedním ze zkoumaných parametrů samotné značení skladu. Pouze 28% z dotazovaného vzorku má zavedenou adresaci ve skladu na úroveň skladových přihrádek.

Jedná se o evidenci umístění ve formě štítků s čárovými kódy označujícími lokaci. Jde často o provozy, kde je zaveden informační systém pro řízení skladu (WMS - Warehouse Management System). Z celkového počtu je to čtvrtina firem, která jeho zavedením eliminovala hledání zboží, tzv. houbaření skladníků.

Z výzkumu dále vyplývá, že 46% firem využívá v některém ze skladových procesů mobilní čtečky čárových kódů pro práci skladníků, ale polovina z nich ji využívá pouze k evidenci příjmu a výdeje na sklad, zatímco u skladových procesů naskladnění, skladových přesunů či vychystávání tato podpora chybí. Logistik pak nemá záznam informace o tom, kde se zboží nachází.

"Zkušenosti ukazují, že do určité doby může firma vystačit se zbožíznalstvím svých skladníků, toleruje určitou chybovost vychystávání, dokud se nerozhodne míru reklamací výrazně snížit. Přínosem zavedení skladového softwaru je eliminování chyb, ale zejména zrychlení práce skladníků o desítky procent," říká Tomáš Kormaňák, produktový manažer LOKIA WMS ve společnosti CCV Informační systémy.

Jeho slova potvrzuje zkušenost společnosti PEVI z Lanškrouna, která působí na trhu pracovních oděvů: "Dříve nás trápily přesčasy skladníků, které byly způsobeny právě tím, že skladník neefektivně bloudil skladem a neúměrně se tím zvyšovala doba potřebná k expedici zboží. Zavedení WMS nám přineslo detailní přehled o skladových pohybech a pomáhá optimalizovat práci u manipulace se zbožím," říká Petr Vinduška, projektový manažer společnosti PEVI.

Sběr dat průzkumu byl realizován osobním dotazováním v průběhu února 2018 na vzorku čtyř desítek malých a středně velkých firem, které pro skladování nevyužívají logistického operátora, ale provozují vlastní skladové prostory.

86% z dotázaných společností ze zkoumaného vzorku skladuje více než 1000 položek zboží.

Další články k tématům - eshop - FMCG - logistika - LOKIA - průmysl - průzkum - sklady - WMS - zboží - Tomáš Kormaňák

Článek CCV, s.r.o. ze dne pátek 16. března 2018

Další články od CCV, s.r.o.

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů

EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day

Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016

Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství

EDI pro L’Oréal krok za krokem

Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled

Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM

Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC

EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky

CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě

Efektivní maloobchod i velkoobchod s využitím výhod EDI komunikace

Přesná evidence a zrychlení výdeje zboží s instatntním skladem v cloudu

Řízený sklad řeší reporting pro TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA

CCV majetkově vstupuje do úspěšného startupu Investiční aukce

Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza

Skladové hospodářství jako služba

Roman Fuchs je novým ředitelem divize Business Solutions CCV

Martin Vokřál řídí novou divizi CCV Customer Service

Ojedinělé funkce správy elektronických dokladů s ORION EDI 2016

Výměna obchodních dokladů EDI s certifikací ISO 27001

Ľubomír Miškolci - nový jednatel CCV Informačné systémy

EDI komunikace snižuje náklady na zpracování a archivací daňových dokladů DATARTu

Alza.cz inovuje na elektronickou výměnu dokladů pomocí ORION EDI