logo CCV, s.r.o.

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Vyhněte se dobropisům a logistickým reklamacím. ORION umí sledovat u vybraných odběratelů jejich příjmy na sklad a porovnávat je automaticky s dodacím listem. Zpřesníte tak fakturaci a vylepšíte firemní cash-flow.

Mezi momentem, kdy vynaložíte náklady na prodávané zboží a dnem, kdy se objeví peníze od zákazníka na účtu, není často zrovna krátká doba. Zvlášť, pokud v celém procesu dojde k nějaké chybě. Může se například stát, že se při dodávce ztratí krabice sušenek a proplacení celé faktury najednou čeká na vyřešení tohoto rozdílu, protože odběrateli logicky nesouhlasí faktura s příjmem na sklad.

Tomu se může dodavatel vyhnout, pokud fakturuje vždy podle příjmu, který mu potvrdí odběratel. Případné rozdíly potom může vyřešit buď s odběratelem ještě před fakturací na své straně nezávisle na zákazníkovi, nebo dodatečně.

U odběratelů, kteří jsou schopni potvrzovat příjem zboží elektronicky a kterým posíláte elektronický dodací list, umí ORION hlídat rozdíly mezi těmito doklady a ušetřit vám tak práci.

Tato služba se jmenuje "Sledování dodávek" a pokud ji máte v ORIONu spuštěnou, na rozdíly vás vždy upozorní e-mailová notifikace. Nefakturujete tedy tak říkajíc naslepo. Vaše faktury jsou v souladu s pohledem odběratele, jsou zaúčtovány a běží jim splatnost. Minimalizujete tak množství dobropisů a tzv. logistických reklamací.

Přímo z notifikačního e-mailu se můžete prokliknout do detailu rozdílové zprávy, kde vždy najdete jasně označené položky, ve kterých vznikl rozdíl. Může jít třeba o palety, které v objednávce nebyly, do elektronického dodacího listu jste je ale dali, nicméně odběratel je na příjemce neeviduje. Všechny položky jsou zde vždy seřazeny podle největšího rozdílu.

Všechny tyto rozdílové zprávy najdete v ORIONu v menu "Prodej" pod nabídkou "Sledování dodávek". V těchto zprávách můžete filtrovat podobně stejně jako v ostatních denících dokladech.

Ve sloupci výsledek vidíte, kde byl zaznamenán rozdíl, což jsou případy, které je potřeba sledovat a případně řešit. Zelený stav "Bez rozdílu" označuje případy, které je možné bez obav fakturovat.

U zbývajících stavů ORION nedohledal odpovídající doklad pro porovnání, příjemka o této dodávce do ORIONu prostě nedorazila.

V případě, že při porovnání chybí dodací list, bylo jeho číslo pravděpodobně do příjemky zadáno špatně. Nesoulady v takovém případě je potřeba dořešit s odběratelem nebo zákaznickou podporou ORION.

Na základě připomínek uživatelů ORION, bylo do přehledu doplněno také prodlení s příjmem zboží poté, co jste zákazníkovi zaslali dodací list a zboží mu fyzicky odešlo.

To je případ, kdy ORION stále nedohledal odpovídající příjemku. Pokud takové zpoždění příjmu bude narůstat, můžete zákazníka upozornit, zjisti příčinu a případný problém začít včas řešit, dokud je živý v hlavách všech zúčastněných stran.

Vyhnete se tak zbytečnému prodlužování plateb za zboží na váš účet. Tyto neobvyklé události si můžete jednoduše zobrazit v ORIONu s pomocí filtru "Prodlení".

Článek CCV, s.r.o. ze dne 22. června 2017 - čtvrtek

Další články od CCV, s.r.o.

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů

EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day

Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016

Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství

EDI pro L’Oréal krok za krokem

Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled

Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM

Nový CRM systém pro podporu rozvoje JIC

EDI komunikace proniká do oblasti vlasové kosmetiky

CRM pro řízení vztahů se zákazníky i distribuční sítě