logo Česká pošta, s.p.

Česká pošta mění tvář

Nová pobočka České pošty v pražském nákupním centru EDEN ukazuje směr, kterým se bude v příštích letech Česká pošta ubírat. Zákazníkům se představuje v moderním designu a se špičkovými informačními technologiemi.

Česká pošta je součástí kritické infrastruktury státu, řada jejích služeb se tak propojuje s výkonem státní správy. Určitě je proto dobře, že se Pošta rozhodla ne namátkově, ale cíleně vymanit z doby reálného socialismu. Nová pošta má parametry nejmodernějších poboček evropských poštovních operátorů,“ uvedl při jejím otevření ministr vnitra Martin Pecina jako představitel zakladatele České pošty.

Jednotnost podoby poboček Pošty je základem

Česká pošta dnes obsluhuje zákazníky na 3364 pobočkách. Do dnešní doby je spojovaly pouze stejné služby, stejné uniformy přepážkových pracovnic a smaltovaná tabulka s logem podniku u vchodových dveří. Potud vzájemná podoba končí. Vinu na tom jistě měla i skutečnost, že do ledna roku 2008 nebyla Pošta s výjimkou služeb sjednocená, existence sedmi samostatných odštěpných závodů se promítla i do nejednotné podoby poboček a celkově rozdílné politiky prezentace České pošty.

"Pošta chce investovat do moderních technologií. Tyto investice musí sloužit zkvalitnění služeb a obsluhy našich zákazníků. Zároveň chceme zvýšit informovanost a zkvalitnit prostředí pro zákazníky i pro zaměstnance Pošty. Tato nová pobočka je prvním výsledkem tohoto konceptu. Pokud se nám v reálném provozu potvrdí předpoklady, zahájíme postupnou přeměnu všech pracovišť Pošty. Věříme, že to veřejnost a naši zákazníci přijmou kladně," charakterizoval novou pobočku generální ředitel České pošty Petr Sedláček.

Současnost si žádá nejmodernější technologie

Svojí pobočkou v Edenu se Pošta přihlásila ke konceptu "The Branch of the Future" - pobočce budoucnosti a vybudovala ji v souladu s nejmodernějšími trendy. Unikátní informační a odbavovací systém spolu s novou konstrukcí přepážek a celkovým pojetím prostoru, mají jednoznačně přispět k tomu, aby se zákazník na poště cítil dobře a v rozumné míře dostal všechny potřebné informace.

Zobrazovací LCD displeje u přepážek jsou flexibilním komunikačním nástrojem, který ovládá pracovník přepážky z dotykové obrazovky IP telefonu. Kromě standardního obsahu obrazovky, který tvoří fotografie a jméno obsluhujícího spolu s číselným vyvolávacím systémem, lze plochu využít jak k dalším potřebným informacím pro klienta, tak pro komunikaci marketingovou. Velká obrazovka, viditelná v nejlepším případě ze všech částí pobočky, informuje o poštovních novinkách, produktech a službách. V blízké době se v dolním textovém řádku obrazovky objeví také informace převzaté z ČT 24.

Nová pošta odstraňuje bariéry

Podle vzoru zahraničních pošt, ale také například bankovních institucí v naší republice, pošta zavádí tzv. otevřené přepážky. Komunikace zákazníka s personálem je bez skleněné bariéry jednodušší, příjemnější a více přátelská. Důležitý je fakt, který vyplývá ze zkušenosti v zahraničí, navíc ověřený statistikami: po odstranění bezpečnostních skel na přepážkách se nezvyšují počty bezpečnostních incidentů.

Také poštovní uniformy doznají patrných změn

Nová tvář České pošty neznamená jen moderní pobočky, otevřené přepážky, ale také jednotný vizuální styl. Jeho součástí jsou i nové stejnokroje. Na jejich podobě a výběru použitých materiálů se podíleli jak módní návrháři, odborové organizace i sami zaměstnanci z řad přepážkových pracovníků a doručovatelů. Předseda největší odborové organizace, Karel Koukal, říká: „Změna je žádoucí, jejím smyslem není stav jen trochu vylepšit, ale podstatně změnit. Práce našich zaměstnanců není snadná a ti, kteří nosí stejnokroj, se v něm musí dobře cítit v létě i v zimě. Jsou zapotřebí kvalitnější materiály i modernější vzhled. Vždyť musí Českou poštu důstojně reprezentovat.“ Ani podoba poštovních stejnokrojů nemusí být finální, během pilotního projektu je zapotřebí vše ověřit.

Po vyhodnocení pilotu a možných dílčích úpravách na zařízení pobočky či stejnokrojích se začne Česká pošta veřejnosti měnit před očima.

Další články k tématům - informace - obrazovky - pošta - Petr Sedláček

Článek Česká pošta, s.p. ze dne čtvrtek 18. června 2009

Další články od Česká pošta, s.p.

Pro veřejné i-zakázky na poštu

Datové schránky na Facebooku

Elektronická fakturace přináší úspory

Datové schránky pod kontrolou i v zahraničí

Velikonoční razítko z pošty Kraslice

800879702: bezplatná linka pro Sčítání lidu 2011 je v provozu

Testovací prostředí datové schránky

Datové schránky nově s informací o vytíženosti systému

Nové funkce pro Datové schránky

Pošta na Božím Daru razítkuje s Ježíškem od 1. prosince 2010

cpost.cz: Česká pošta má podle WebTop100 nejlepší firemní web roku 2010

Poštovní datová zpráva jako nový způsob komunikace v prostředí ISDS

Již 10 milionů odeslaných zpráv v systému datových schránek

Po 160 letech konec telegramů v Čechách

Plaťte za zboží z e-shopu v hotovosti na pobočkách České pošty

Czech POINT je na každé čtvrté poště

Razítko z obce Milostín na valentýnská přání

Poštovní datová zpráva, nová služba České pošty

První pošta PARTNER na Na Božím Daru

Vánoce na České poště

Datovými schránkami prošlo přes devadesát tisíc datových zpráv

EPG, expresní balíková služba do zahraničí od České pošty

IZIP začíná nabízet elektronickou zdravotní knížku prostřednictvím České pošty

Pošlete vlastní pohlednice z dovolené

Nové služby eGovernmentu na České poště

Česká pošta mění tvář

Vaše dopisy budeme doručovat nejméně do roku 2013

Pošta na Božím Daru razítkuje s Ježíškem

Kampaň Czech POINT vrcholí

Předvánoční provoz na Poště bez výrazných vlivů finanční krize

Chcete kontrolovat cestu své zásilky ?

Česká pošta na INVEXU 2008

Seznam míst s uvažovanou alternativní formou obsluhy

Česká pošta nepřestává poskytovat služby ve vybraných obcích