Novelizované ustanovení zákona o elektronických komunikacích [§ 63 odst. 1 písm. g)] omezuje maximální délku výpovědní doby, již jsou poskytovatelé služeb elektronických komunikací oprávněni ve svých smluvních podmínkách stanovit, a to na 30 dní.
Do účinnosti uvedené změny záleželo pouze na samotných poskytovatelích, jakou délku výpovědní doby do smluv uzavíraných se zákazníky zakotví, neboť zákon je nijak v tomto ohledu neomezoval.
Novelou zákona byla délka výpovědní doby sjednocena, což se vztahuje i na smlouvy uzavřené před 2. 3. 2018, od kdy tato povinnost platí.
ČTÚ ale na základě podnětů dotčených zákazníků zjistil, že ne všichni poskytovatelé akceptovali tuto změnu a přizpůsobili délku výpovědní doby ve svých smluvních podmínkách novému znění zákona, ačkoli dle přechodných ustanovení byli povinni uvést vše do souladu s nově nastolenými pravidly, a to do šesti měsíců ode dne nabytí účinnosti zmíněné novely.
Konkrétně ČTÚ zjistil, že někteří poskytovatelé vůči svým zákazníkům stále uplatňují takovou výpovědní dobu, jež značně překračuje zákonem vymezenou maximální délku.
ČTÚ tuto situaci dále prošetřuje a upozorňuje spotřebitele, aby byli v této otázce obezřetní a pečlivě si kontrolovali smluvní dokumenty, jež jsou jim předkládány.
ČTÚ dále apeluje na spotřebitele, aby se v případě zjištění jakýchkoliv nesrovnalostí domáhali u svého poskytovatele dodržování výše popsané zákonné povinnosti, a to prostřednictvím reklamace.
Tu je nezbytné uplatnit nejpozději do dvou měsíců od okamžiku, kdy byla vůči spotřebiteli výpovědní doba uplatněna. Nevyhoví-li poskytovatel uplatněné reklamaci či nebude-li reklamace vyřízena včas, může spotřebitel do jednoho měsíce od doručení vyřízení reklamace či od okamžiku, kdy měla být dle zákonem stanovené lhůty reklamace vyřízena, podat námitku k ČTÚ.
Úřad tímto zároveň žádá všechny dotčené zákazníky, aby jej o zjištěných nesrovnalostech informovali.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne 16. srpna 2019 - pátek
Nepodepsaný dodatek smlouvy s operátorem nezavazuje
Pozor na nepřesné formulace ve výpovědích smluv operátorů
Neomezené datové tarify mají v EU roamingu limity
Změny v tarifech mobilních operátorů
Operátor může jednostranně změnit smlouvu k horšímu
Strop pro smluvní pokuty platí jen pro spotřebitele
Maximální možná délka výpovědní doby s operátorem nesmí přesáhnout 30 dnů
Výsledky kontroly smluvních podmínek poskytovatelů služby přístupu k internetu
Konzultace podmínek aukce kmitočtů pro sítě 5G již začala
Veřejná konzultace k podmínkám aukce kmitočtů pro sítě 5G
Změny ve zkouškách a průkazech odborné způsobilosti
Regulovaný roaming pro volání v zahraničí má své limity
ČTÚ vypořádal připomínky k analýze velkoobchodního trhu mobilních služeb
Účastnické smlouvy a vyúčtování jsou častým předmětem stížností na smlouvy s operátory
Weby veřejného sektoru musí být ze zákona přístupnější seniorům a postiženým
Výpadky služeb by měl operátor zákazníkům kompenzovat
Pokuta pro Vodafone za agresivní obchodní praktiku
Výroční zpráva ČTÚ za rok 2018
I při podání reklamace je účastník povinen uhradit vyúčtování
Agregovaná statistika provozních a lokalizačních údajů operátorů za rok 2018
ČTÚ přibližuje aukci kmitočtů pro sítě 5G
ČTÚ operátorům nezakazuje zpomalení připojení po vyčerpání dat
Analýza trhu mobilních služeb ve veřejné konzultaci
Aukce kmitočtů proběhne bez ohledu na varování NÚKIB
Vizualizace kvality sítí českých mobilních operátorů
Výpověď smlouvy s operátorem musí být dostatečně srozumitelná
Prodloužení smlouvy s operátorem vždy jen s novým souhlasem spotřebitele
Operátoři někdy nedodržují pravidla síťové neutrality
ČTÚ rozhodl první spor o přístup k infrastruktuře
Úkoly a priority ČTÚ pro rok 2019
Pokuta pro O2 za automatickou aktivaci obnovení objemu dat datového tarifu platí
Kdy lze odstoupit od smlouvy s operátorem
Věrnostní sleva nesmí být skrytou smluvní pokutou
Nové aplikace s využitím Open Data ČTÚ
Roste počet stížností na problematiku přenositelnosti telefonních čísel
Pokuta pro T-Mobile za neoprávněné vymáhání smluvních pokut
Vývoj trhu elektronických komunikací 2012 - 2017
Operátor by měl kontrolovat databázi neplatných dokladů
Pozor na podezřelé nabídky tarifů na webu
S podpisem smlouvy na pobočce operátora není radno spěchat
Při změně smlouvy musí operátor poskytnout komplexní informace
Na mezinárodní odchozí hovory se nevztahuje regulace cen jako na roaming v rámci EU
Jak předejít nevyžádaným marketingovým hovorům
Legislativní změny pro volací značky radiokomunikačních služeb
Přenesení telefonního čísla může být zpoplatněno
Komunitní setkání československých správců sítí CSNOG
Smlouva uzavřená po telefonu platí i bez podpisu
Podvobné weby lákají na podezřelé nabídky telefonních služeb