Virtuální operátor Adagio Mobile požádal ČTÚ o dočasné přerušení činnosti a současně omezil poskytování mobilních služeb svým zákazníkům, kteří tak mohou hovory a textové zprávy pouze přijímat.
Podle vyjádření, které společnost ADAGIO mobile zveřejnila prostřednictvím Asociace českých virtuálních operátorů, tomuto rozhodnutí předcházela změna vlastníka firmy a údajné následně zjištěné nedostatky v řízení společnosti.
Původní webová prezentace virtuálního operátora adagiomobile.cz je nedostupná, nový vlastník společnosti informace svým klientům zveřejnil na webu adagiomobile.eu.
ČTÚ považuje za klíčové, aby situace operátora, která vyústila v kroky vedoucí k pozastavení telekomunikační činnosti, neprohlubovala negativní dopad na jeho klienty a nebránila jejich případnému rozhodnutí využít možnosti přenesení telefonního čísla k jinému poskytovateli.
Informuje proto zákazníky virtuálního operátora Adagio Mobile o právu reklamovat omezení služeb na adrese reklamace@adagiomobile.eu a o právu požádat o přechod k jinému operátorovi přes e-mail info@adagiomobile.eu.
Pokud by s takovou žádostí o přenesení čísla účastník na zmíněných kontaktech neuspěl, může se obrátit na ČTÚ s konkrétním podnětem, kterým by se úřad dále zabýval.
Oficiální vyjádření operátora ADAGIO mobile s.r.o.
Vážení zákazníci společnosti ADAGIO mobile s.r.o. Dovolte, abychom Vás seznámili s nastalou situací. 27.dubna 2015 jsme převzali obchodní podíl ve společnosti ADAGIO mobile s.r.o. Vzhledem k tomu, že během posledních dní jsme zjistili závažné nedostatky v řízení společnosti a možné porušení zákona 90/2012 Sb., požádali jsme ke dni 5.5. 2015 Český telekomunikační úřad o dočasné přerušení komunikační činnosti.
Spolu s tím došlo k přerušení poskytovaných mobilních služeb. Až do obnovení činnosti společnosti budou v síti Adagio Mobile umožněny pouze příchozí hovory a příchozí SMS.
Všichni zákazníci, kteří požádají o přechod k jinému operátorovi, obdrží ČVOP v zákonném termínu.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 13. května 2015
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami