logo Český telekomunikační úřad

ČTÚ dokončil vyúčtování prokazatelné ztráty z poskytování univerzální služby v roce 2004

Český telekomunikační úřad dokončil v průběhu 4. čtvrtletí roku 2007 vyúčtování ztráty z poskytování univerzální služby za období roku 2004 společností ČESKÝ TELECOM, a.s., (nyní Telefónica O2 Czech Republic, a.s.), podle dřívějších právních předpisů, tj. podle zákona č. 151/2000 Sb. o telekomunikacích.

Za období roku 2004 ČTÚ ověřil ztrátu, která vznikla společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s., (Telefónica O2 Czech Republic, a.s.) z poskytování univerzální služby, v celkové výši 302 622 498 Kč.

V následujících řízeních se společnostmi, které byly za uvedený rok přispěvateli na fond univerzální služby, ČTÚ stanovil výše příspěvků, a zajistil jejich uhrazení společnosti Telefónica. Poskytovatel univerzální služby přispíval na ztrátu částkou 174 661 874 Kč. Dalšími významnými přispěvateli byly společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. s částkou 79 195 182 Kč, Vodafone Czech Republic a.s. s částkou 33 645 219 Kč a GTS Novera a.s. s částkou 10 029 003 Kč. S výjimkou částky 669 Kč (nedobytná pohledávka – přípěvek zaniklé společnosti) tak byla společnosti Telefónica O2 uhrazena celá výše prokazatelné ztráty z poskytovaní univerzální služby za rok 2004.

Rozsah poskytovaných služeb v rámci univerzální služby v uvedeném období zahrnoval veřejnou telefonní službu, operátorské služby, bezplatný a nepřetržitý přístup k číslům tísňových volání, informační službu, vydávání telefonních seznamů, služby veřejných telefonních automatů a slevy tělesně postiženým osobám a osobám bezmocným.

Vzhledem k tomu, že určený poskytovatel univerzální služby byl povinen poskytovat tyto služby za dostupnou cenu, byl následně oprávněn požádat o úhradu prokazatelné ztráty vzniklé poskytováním těchto služeb z účtu univerzální služby, který zřídil Český telekomunikační úřad. Způsob výpočtu prokazatelné ztráty se řídil vyhláškou č. 235/2001 Sb., a výši uplatněné prokazatelné ztráty ověřoval Český telekomunikační úřad ve správním řízení vedeném s poskytovatelem univerzální služby.

Na účet univerzální služby jsou povinni přispívat společnosti, které v roce, kdy došlo ke vzniku ztráty, byly držiteli telekomunikační licence k poskytování telefonní služby a provozování telekomunikační sítě, a to podle svého podílu na trhu. Samotný poskytovatel univerzální služby přitom rovněž nese část ztráty odpovídající jeho tržnímu podílu v daném roce.

V současné době ČTÚ pokračuje v řízeních ve věci úhrady prokazatelné ztráty z poskytovaní univerzální služby za další období od roku 2001.

Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 9. ledna 2008

Další články od Český telekomunikační úřad

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání

Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu

Nabídka zaměstnání