ČTÚ shrnuje ve své zprávě výsledky monitorování komerčního poskytování dílčích služeb, které nebyly v roce 2011 zařazeny jako povinná součást poskytování univerzální služby.
Univerzální služba má za cíl zajistit pro koncové uživatele dostupnost vybraných veřejně dostupných služeb na celém území České republiky ve stanovené kvalitě tak, aby byly uspokojeny jejich přiměřené potřeby.
Průběžně probíhající monitorování úrovně komerčního poskytování neuložených služeb pak zjišťuje, zda se tak děje v požadované kvalitě a za dostupnou cenu. V případě, že by tomu tak nebylo, má ČTÚ právo uložit povinnost poskytovat je v rámci univerzální služby.
V rámci monitoringu byla hodnocena dostupnost těchto dílčích služeb:
ČTÚ na základě výsledků monitoringu konstatuje, že výše uvedené služby byly v roce 2011 komerčně poskytovány v odpovídající kvalitě a že odpovídajícím způsobem uspokojovaly potřeby koncových uživatelů na celém území České republiky. Neshledal proto žádný důvod, aby u kterékoliv z nich uložil povinnost poskytovat ji v rámci univerzální služby.
Novelou zákona o elektronických komunikacích došlo od roku 2012 v oblasti vymezení univerzální služby k několika úpravám. Bylo rozšířeno vymezení dílčí služby "Bezplatné selektivní zamezení odchozích volání pro účastníka" o bezplatné zamezení odesílání prémiových textových nebo multimediálních zpráv (nebo, je-li to technicky proveditelné, bezplatné zamezení přístupu k podobným službám se zvýšenou cenou) a o požadavek na bezplatné zamezení volání na určené druhy čísel.
Stejnou novelou byly rovněž nově vymezeny dvě další doplňkové služby:
Poskytování služeb odpovídajících nově definovaným doplňkovým službám bude ČTÚ monitorovat v tomto roce. Po vyhodnocení jejich dostupnosti posoudí, zda bude nutné příslušné povinnosti uložit, či zda komerční poskytování těchto služeb odpovídá požadavkům univerzální služby.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 20. dubna 2012
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami