logo Český telekomunikační úřad

Operátor nemůže stornovat pro něj nevýhodnou smlouvu

Dojde-li platně k uzavření smluvního vztahu mezi operátorem a jeho zákazníkem, tento dvoustranný právní úkon, resp. uzavřenou smlouvu nelze zrušit jednostranným právním úkonem (stornováním) ze strany operátora. Vyplývá to z pravomocného rozhodnutí ČTÚ ve sporu společnosti O2 Czech Republic a.s. s jejím zákazníkem.

Ten se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal toho, aby O2 byla stanovena povinnost zřídit služby sjednané uzavřenou smlouvou. Ta byla oběma smluvními stranami podepsána dne 4.9. 2014 a toho dne se stala platnou a účinnou.

Zákazník dne 20.10. 2014 operátora vyzval ke splnění smluvní povinnosti a neprodlenému zřízení objednané služby. Na tuto výzvu následně O2 reagovalo dopisem, ve kterém zákazníkovi sdělilo, že objednávka na zřízení služby byla stornována a služby nebyly poskytnuty z důvodu evidované pohledávky za klientem z roku 2009.

Teprve v rámci podaného rozkladu O2 přišlo s dalším tvrzením, že v nemovitosti zákazníka není zřízen koncový bod pevné sítě a pro zřízení předmětné služby je v důsledku toho třeba investiční akce, jejíž předběžné náklady operátor odhadnul na cca 79 tisíc korun.

V případě prvé námitky O2 dospěl ČTÚ k závěru, že operátor ve smyslu čl. 2.9 svých obchodních podmínek nesdělil zákazníkovi nejpozději do 20 kalendářních dnů od podpisu smlouvy důvody jejího odmítnutí. Ani ke druhé námitce týkající se dalších investičních nákladů nebylo možné vzhledem ke koncentraci řízení přihlédnout.

Operátor porušil svou povinnost, k níž se v předmětné smlouvě zavázal. ČTÚ v rozhodnutí společnosti O2 uložil povinnost klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat.

Další články k tématům - operátor - smlouva - spor

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 19. října 2015

Další články od Český telekomunikační úřad

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání

Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu

Nabídka zaměstnání