logo Český telekomunikační úřad

Roste počet stížností na problematiku přenositelnosti telefonních čísel

S přihlédnutím k charakteru stížností za III. čtvrtletí ČTÚ uvádí, že právo účastníka/spotřebitele ponechat si své telefonní číslo nezávisle na podnikateli, který službu poskytuje, vyplývá přímo z § 34 zákona o elektronických komunikacích.

Každý poskytovatel služby elektronických komunikací, ať již síťový operátor, nebo tzv. virtuální operátor, má povinnost zajistit svým účastníkům možnost ponechat si své stávající telefonní číslo a přenést jej k jinému poskytovateli služby.

Ustanovení upravující podmínky přenosu telefonního čísla jsou podstatnou náležitostí každé účastnické smlouvy, tedy i smlouvy uzavírané mezi tzv. virtuálním operátorem a jeho zákazníky.

ČTÚ doporučuje každému účastníkovi, aby v případě, že chce tohoto svého práva využít, se nejprve řádně seznámil s konkrétními podmínkami, jak je má sjednány ve své stávající smlouvě o poskytování služeb elektronických komunikací, a dle toho se řídil a postupoval, což je zejména důležité pro případy, kdy účastník nebude se službou přenesení čísla spokojen a bude ji reklamovat.

Dodržování zákonné povinnosti zajištění přenositelnosti čísel je v současné době i předmětem kontroly ČTÚ, která je prováděna u vybraných virtuálních operátorů, kteří přenos čísla musí zajistit za stejných podmínek a ve stejných lhůtách, jako kterýkoliv síťový operátor.

Kontrola se zaměřuje mimo jiné i na to, zda není překračována maximální výpovědní doba 10 dnů při požadavku na ukončení smlouvy z důvodů přenesení čísla k jinému poskytovateli služby elektronických komunikací.

I když kontrola není ještě ukončena, je možné konstatovat, že podmínky pro přenesení čísla mají ve svých smlouvách zapracovány všechny kontrolované subjekty.

O výsledcích kontrolní akce bude ČTÚ podrobněji informovat po jejím ukončení.

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 19. listopadu 2018

Další články od Český telekomunikační úřad

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání

Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu

Nabídka zaměstnání