logo Český telekomunikační úřad

Uzavírání smluv s Air Telecom může být problémové

ČTÚ v poslední době zaznamenává zvýšený počet stížností na postup obchodních zástupců společnosti Air Telecom, kteří se často vydávají nikoliv za zástupce Air Telecomu, ale za pracovníky původního poskytovatele služeb.

Obchodníci Air Telecomu pak pod záminkou kontroly nebo výměny zastaralých telefonních přístrojů nabízejí domácnostem, především z řad seniorů, k podpisu nové smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací. Přitom vystupují tak, aby navodili dojem, že se jedná pouze o změnu stávající služby a nikoliv o podpis nové smlouvy s jiným poskytovatelem.

V důsledku takového nekalého jednání pak musí poškození spotřebitelé hradit finanční závazky vyplývající jak ze smlouvy stávající, tak ze smlouvy nové, nekale uzavřené.

ČTÚ, s ohledem na výše uvedené podezření na klamavou obchodní praktiku ze strany obchodních zástupců společnosti Air Telecom, a. s., důrazně doporučuje spotřebitelům, budou-li navštíveni obchodním zástupcem jakékoli společnosti, požadovali prokázání jeho totožnosti a informaci, za jakého poskytovatele služeb vystupuje. V případě jakýchkoli pochybností ČTÚ spotřebitelům současně doporučuje obrátit se okamžitě na zákaznickou linku poskytovatele, pro kterého obchodní zástupce podle svého vyjádření pracuje a ověřit si, zda jsou podávané informace pravdivé.

ČTÚ na základě svých poznatků dále spotřebitele upozorňuje, že je téměř vyloučeno, aby kontrola či výměna telefonního přístroje byla v současné době prováděna bez předchozí domluvy s poskytovatelem služby a sjednání termínu návštěvy technika. Neohlášená návštěva obchodního zástupce pod touto záminkou by proto měla být pro spotřebitele prvním varovným signálem o tom, že mu mohou být nabízeny služby nekalým způsobem a měla by vést k jeho zvýšené opatrnosti.

ČTÚ rovněž připomíná, aby si spotřebitelé před uzavřením smlouvy důkladně prostudovali dokumenty, včetně příloh, které jsou jim obchodním zástupcem předkládány k podpisu. Vždy by měli také požadovat kopii podepsané smlouvy.

V případě uzavření smlouvy mimo prostory obvyklé k podnikání (např. domácnosti občanů) pak mají spotřebitelé ze zákona právo od smlouvy do 14 dnů od jejího uzavření bez sankce odstoupit.

ČTÚ v souvislosti s praktikami obchodních zástupců společnosti Air Telecom a.s. zahájil s touto společností správní řízení pro podezření na klamavou obchodní praktiku.

O výsledcích bude ČTÚ veřejnost dále informovat.

Další články k tématům - smlouva

Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 14. srpna 2013

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání