Dodržování postupů při přenášení čísel se výrazně zlepšilo. V posledních dvou měsících roku 2012 proběhla další z kontrol, ve kterých se ČTÚ zaměřuje na dodržování pravidel přenositelnosti telefonních čísel ze strany operátorů.
Na základě kontroly a především vzhledem k dalším souvisejícím datům lze konstatovat, že situace v roce 2012 byla podstatně lepší než v roce 2011. Tehdy ČTÚ evidoval stížnosti k přenosu telefonního čísla u celkem 707 čísel, letos pak pouze u 174 čísel. ČTÚ provádí tyto kontroly periodicky a poznatky z nich mimo jiné využívá při úpravách souvisejícího opatření obecné povahy (OOP).
Celkově bylo při uvedené kontrole posuzováno 101 případů, kdy v 61 případech dostal ČTÚ stížnosti a 40 případů bylo náhodně vybráno z referenční databáze. Potřebné podklady byly k dispozici k 78 přenášeným číslům, z toho ve 39 případech se jednalo o stížnosti účastníků.
Pochybení na straně operátora bylo prokazatelně zjištěno v jedenácti případech. U 31 z kontrolovaných případů přenášení čísel se tedy jednalo o neoprávněné stížnosti, kdy operátoři dodrželi stanovené postupy a účastník se dopustil například pochybení při ukončování smluvního vztahu.
Operátoři totiž uchovávají informace o procesu přenesení čísla pouze po dobu, kdy lze uplatnit reklamaci, tedy po dobu dvou měsíců. Pokud na přenesení čísla nebyla účastníkem včas podána reklamace, nelze v mnoha případech s ohledem na časový odstup skutečný stav věci objektivně zjistit. Úřad proto opakovaně upozorňuje účastníky, aby v případě problémů s přenesením čísla podali co nejdříve u operátorů reklamaci.
ČTÚ měnil OOP, kterým se stanoví mezioperátorská pravidla pro přenášení čísel, naposledy v listopadu 2012. Mezi nejvýznamnější změny patří zkrácení lhůty pro přenesení čísla v pevných i v mobilních sítích na čtyři pracovní dny a to, že účastník může požádat o změnu poskytovatele služby a tím přenos čísla i během případné výpovědní lhůty. Nové podmínky budou účinné od 1.9. 2013.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 25. ledna 2013
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami