Český telekomunikační úřad nechal ve spolupráci s agenturou ppm factum research zpracovat průzkum spokojenosti uživatelů mobilních služeb v ČR. Klíčová část průzkumu se zaměřila na spokojenost zákazníků se službami mobilních operátorů.
Doplňující dotazy se týkaly změny operátora, ať již v minulosti či plánované v budoucnu. V rámci online dotazníků odpovídalo celkem 1501 respondentů, kteří byli zákazníky některého ze tří mobilních operátorů nebo virtuálních operátorů.
Významnou součástí průzkumu byly dotazy na subjektivní vnímání změn na trhu mobilních služeb. Více než polovina dotazovaných je považuje za významné či dostatečné. Častěji jde o současné klienty virtuálních operátorů a mladší generaci. Pouze jeden z deseti dotazovaných uvedl, že není spokojený se svým současným operátorem. Také v tomto případě uvádí větší spokojenost zákazníci virtuálních operátorů a rovněž klienti společnosti Vodafone.
Zajímavé výsledky přineslo i dotazování na způsob využívání mobilního telefonu. Ačkoliv přibližně polovina respondentů využívá internet v mobilu, lidé stále výrazně preferují klasickou hlasovou komunikaci. Pro jednoho z deseti klientů operátorů jsou pak klíčové SMS zprávy.
Někteří z respondentů připouštějí v budoucnu změnu operátora. Hlavními faktory, které by mohly takovou změnu iniciovat, jsou především nabídka výhodnějšího volání a balíčky služeb za výhodnější cenu.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 26. března 2014
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami