logo Český telekomunikační úřad

V roamingu ve členských státech EU ceny jako doma

ČTÚ opětovně připomíná podstatné prvky současné evropské roamingové regulace, jakož i postup, jak se bránit v případě nesprávně účtované ceny za roamingová volání.

V souladu s nařízením o roamingu nesmí ode 15. 6. 2017 poskytovatelé roamingu účtovat roamingovým zákazníkům v žádném členském státě EU žádný příplatek k vnitrostátní maloobchodní ceně za uskutečněné nebo přijaté regulované roamingové volání, za odeslanou roamingovou SMS zprávu a za využité roamingové datové služby, včetně MMS zpráv, ani žádný obecný poplatek umožňující používat koncové zařízení nebo službu v zahraničí.

Jedná se o tzv. režim RLAH (Roam like at home), kdy účastníci využívají roamingové služby v členských státech EU za cenu svého domácího tarifu bez roamingových příplatků.

Regulovaný tarif v režimu RLAH byli poskytovatelé roamingu povinni k uvedenému datu nastavit všem novým i stávajícím účastníkům bez ohledu na jejich předchozí roamingový tarif.

Účastníci mají v případě, že ho poskytovatel nabízí, právo zvolit si alternativní roamingový tarif odlišný od tarifu regulovaného (např. pokud roamingové služby využívají častěji mimo země EU).

Zvolí-li účastníci převedení z regulovaného tarifu na tarif alternativní, toto převedení proběhne do jednoho pracovního dne od přijetí žádosti, je zdarma a nesmí zahrnovat žádné podmínky ani omezení týkající se jiných prvků účastnické smlouvy, než je roaming.

Poskytovatel roamingu je také povinen informovat účastníky, kteří si zvolili alternativní roamingový tarif o povaze roamingových výhod, o něž touto volbou přicházejí.

ČTÚ tedy doporučuje všem účastníkům, kteří po 15. 6. 2017 využili roamingových služeb, aby si ověřili, jaký tarif jim byl poskytovatelem roamingu po uvedeném datu nastaven a jaká cena jim byla účtována. Tuto informaci by měli nalézt ve svém vyúčtování.

V případě, že by účastníci měli za to, že jim byl nastaven nesprávný roamingový tarif a podle něho účtována nesprávná cena, mají právo tuto skutečnost u operátora nejpozději ve lhůtě 2 měsíců od dodání vyúčtování reklamovat.

Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.

Nevyhovíli poskytovatel podané reklamaci, je účastník oprávněn podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.

Další články k tématům - MMS - operátor - regulace - reklamace - roaming - SMS - tarif - volání - vyúčtování - zdarma

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 18. září 2017

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání