V souladu s nařízením o roamingu nesmí ode 15. 6. 2017 poskytovatelé roamingu účtovat roamingovým zákazníkům v žádném členském státě EU žádný příplatek k vnitrostátní maloobchodní ceně za uskutečněné nebo přijaté regulované roamingové volání, za odeslanou roamingovou SMS zprávu a za využité roamingové datové služby, včetně MMS zpráv, ani žádný obecný poplatek umožňující používat koncové zařízení nebo službu v zahraničí.
Jedná se o tzv. režim RLAH (Roam like at home), kdy účastníci využívají roamingové služby v členských státech EU za cenu svého domácího tarifu bez roamingových příplatků.
Regulovaný tarif v režimu RLAH byli poskytovatelé roamingu povinni k uvedenému datu nastavit všem novým i stávajícím účastníkům bez ohledu na jejich předchozí roamingový tarif.
Účastníci mají v případě, že ho poskytovatel nabízí, právo zvolit si alternativní roamingový tarif odlišný od tarifu regulovaného (např. pokud roamingové služby využívají častěji mimo země EU).
Zvolí-li účastníci převedení z regulovaného tarifu na tarif alternativní, toto převedení proběhne do jednoho pracovního dne od přijetí žádosti, je zdarma a nesmí zahrnovat žádné podmínky ani omezení týkající se jiných prvků účastnické smlouvy, než je roaming.
Poskytovatel roamingu je také povinen informovat účastníky, kteří si zvolili alternativní roamingový tarif o povaze roamingových výhod, o něž touto volbou přicházejí.
ČTÚ tedy doporučuje všem účastníkům, kteří po 15. 6. 2017 využili roamingových služeb, aby si ověřili, jaký tarif jim byl poskytovatelem roamingu po uvedeném datu nastaven a jaká cena jim byla účtována. Tuto informaci by měli nalézt ve svém vyúčtování.
V případě, že by účastníci měli za to, že jim byl nastaven nesprávný roamingový tarif a podle něho účtována nesprávná cena, mají právo tuto skutečnost u operátora nejpozději ve lhůtě 2 měsíců od dodání vyúčtování reklamovat.
Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.
Nevyhovíli poskytovatel podané reklamaci, je účastník oprávněn podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne 18. září 2017 - pondělí
Prodloužení smlouvy s operátorem vždy jen s novým souhlasem spotřebitele
Operátoři někdy nedodržují pravidla síťové neutrality
ČTÚ rozhodl první spor o přístup k infrastruktuře
Úkoly a priority ČTÚ pro rok 2019
Pokuta pro O2 za automatickou aktivaci obnovení objemu dat datového tarifu platí
Kdy lze odstoupit od smlouvy s operátorem
Věrnostní sleva nesmí být skrytou smluvní pokutou
Nové aplikace s využitím Open Data ČTÚ
Roste počet stížností na problematiku přenositelnosti telefonních čísel
Pokuta pro T-Mobile za neoprávněné vymáhání smluvních pokut
Vývoj trhu elektronických komunikací 2012 - 2017
Operátor by měl kontrolovat databázi neplatných dokladů
Pozor na podezřelé nabídky tarifů na webu
S podpisem smlouvy na pobočce operátora není radno spěchat
Při změně smlouvy musí operátor poskytnout komplexní informace
Na mezinárodní odchozí hovory se nevztahuje regulace cen jako na roaming v rámci EU
Jak předejít nevyžádaným marketingovým hovorům
Legislativní změny pro volací značky radiokomunikačních služeb
Přenesení telefonního čísla může být zpoplatněno
Komunitní setkání československých správců sítí CSNOG
Smlouva uzavřená po telefonu platí i bez podpisu
Podvobné weby lákají na podezřelé nabídky telefonních služeb
Zvýhodněné předplatné na Spotify u O2 končí
Volání na linky 900, 906, 909 a 908 přináší riziko vysoké ceny za uskutečněný hovor
Test 5G sítí začne v září 2018
Roste zájem o provozní a lokalizační data operátorů
EK notifikovala úhradu čistých nákladů České poště ze státního rozpočtu
Zánik smlouvy v důsledku úmrtí účastníka
Přenesení telefonního čísla na jiného operátora do 10 dnů
Pokuta pro Vadafone za obstrukce s přijetím výpovědi smlouvy
Smlouva po telefonu je často pastí na spotřebitele
Vyhoví doplňkové balíčky k datovým tarifům pravidlům síťové neutrality?
Reklamace kvality internetového připojení
Sjednávání smluvních pokut se spotřebiteli
Operátoři do smluv promítají zákonné změny
V roamingu ve členských státech EU ceny jako doma
Vzniká jednotné informační místo
Výpovědní doba se u smluv s operátory zkracuje na nejvýše 30 dnů
Konec Fér tarifů umožňuje bez sankcí ukončit smlouvu
Nefektivní hospodářská soutěž na trhu přístupu k mobilním službám
Výsledky aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz
Premium SMS je možné u operátora zablokovat aneb Jak reklamovat
6 firem se zúčastní aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz
Novela zákona o elektronických komunikacích zajistí bezproblémový přechod na DVB-T2
ČTÚ udělil pokutu O2 za aktivaci PředplaDENky
Vývoj na trhu služeb elektronických komunikací v roce 2016
ČTÚ vybere nového provozovatele veřejných telefonních automatů