Zbývá zhruba 400 poskytovatelů služby přístupu k internetu, kteří navzdory poskytnuté součinnosti a edukaci ze strany ČTÚ dosud podmínky všeobecného oprávnění neplní nebo plnění řádně nedoložili a budou pokutováni. Smluvní dokumenty musí nově stanovovat přesně specifikované parametry služby.
Pokud poskytovatelé ve třicetidenní lhůtě neuposlechnou ani jim zaslané výzvy k odstranění nedostatků, riskují další sankce, které již mohou být výrazně vyšší.
Poskytovatelé služby přístupu k internetu ve velké většině již ve svých smluvních dokumentech správně informují zákazníky o parametrech služby tak, jak jim to nařizuje všeobecné oprávnění, účinné od 1. 1. 2021. Jedná se tak o zásadní posun oproti únoru 2021, kdy povinnosti splnila pouhá necelá 4% poskytovatelů.
Již více než 77% nyní aktivních poskytovatelů služby přístupu k internetu má své smluvní dokumenty v souladu s všeobecným oprávněním č. VO-S/1/08.2020-9. Těchto 77% reprezentuje více než 97% trhu.
Téměř všichni zákazníci tak již mají ve smluvních dokumentech k dispozici povinné informace.
Přes 250 poskytovatelů z necelých 2000 původně prověřovaných v průběhu prvního čtvrtletí roku 2021 nabízení služeb ukončilo, přerušilo nebo změnilo na neveřejné či velkoobchodní, nyní již tedy ve statistice nejsou zahrnuti.
Co musí být uvedeno ve smlouvě ke službě přístupu k internetu
U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95% času a nesmí být stanovena hodnotou nižší než 60% rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30% rychlosti inzerované.
V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti.
Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy.
Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne čtvrtek 22. dubna 2021
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu