logo Český telekomunikační úřad

Kdy lze odstoupit od smlouvy s operátorem

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů podle § 1829 OZ v případě jejího sjednání mimo prostory obvyklé k podnikání, nebo pokud byla smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku - telefon, internet.

Právo odstoupit od smlouvy v této lhůtě bez udání důvodu naopak nemohou spotřebitelé, kteří smlouvu uzavřeli na provozovně operátora.

Typicky tak není možné odstoupit od smlouvy v případě, kdy lidé v kamenném obchodě operátora změnili svoji stávající smlouvu, s odstupem času si provedení změny rozmysleli a rádi by, aby jim zůstala zachována smlouva v původní podobě.

V případě, že dojde k uzavření smlouvy (či její změně) se spotřebitelem mimo prostory obvyklé k podnikání, příp. za pomocí prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od takové smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření. Pokud nebyl spotřebitel o tomto svém právu poučen, prodlužuje se lhůta k odstoupení o rok, tedy na rok a 14 dnů.

Poskytovatel ale může splnit svoji povinnost i později. Pokud je tedy spotřebitel dodatečně o tomto právu poučen, počíná běžet čtrnáctidenní lhůta následující den po tomto poučení. Tato právní úprava však chrání pouze spotřebitele.

Nárok na odstoupení od smlouvy zásadně nemají účastníci, kteří smlouvu sice uzavřeli distančně nebo mimo prostory obvyklé k podnikání, ale ve smluvním vztahu jednají jako podnikatelé.

Další články k tématům - operátor - smlouva - spotřebitel

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 7. ledna 2019

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání