logo Český telekomunikační úřad

Sběr dat pro účely provozu srovnávače cen a kvality služeb

Cílem připravované vyhlášky ČTÚ je stanovit rozsah, formu a způsob předávání informací ze strany operátorů pro účely provozování srovnávače cen a kvality služeb elektronických komunikací, které jsou rozhodující pro výběr ze strany uživatele.

Po ukončení mezirezortního připomínkového řízení v říjnu 2020 doznala vyhláška několika změn, ve kterých ČTÚ v odůvodněných případech vyhověl některým požadavkům poskytovatelů služeb elektronických komunikací a upravil rozsah původně navržených povinně předávaných informací, při zachování vypovídající hodnoty srovnávacího nástroje a jím zpracovaných informací.

Dále byla odebrána povinnost předávat informace o podobě kombinací (balíčků) různých služeb elektronických komunikací (např. internetu, IPTV a mobilního volání), které budou nahrazeny odkazy přímo na stránky operátora s příslušnými informacemi a konečně byl upraven i způsob vykazování geografické dostupnosti služeb.

Ten nově umožní operátorům vykázat dostupnost služby za celou ulici, obec, městskou část či městský obvod v případě statutárních měst a hlavního města Prahy, pokud je příslušná služba v této geografické jednotce dostupná alespoň na 7% adresních míst.

Za dostupnou se považuje i služba, kterou je operátor na adresním místě schopen aktivovat do 30 dnů od uplatnění žádosti o poskytnutí služby.

Sběr dat pro srovnávací nástroj bude proveden tak, aby od února 2021 byl srovnávací nástroj zpřístupněn pro mobilní služby a od dubna 2021 pro ostatní srovnávané služby.

Srovnávací nástroj umožní spotřebitelům porovnávat:

ČTÚ bude o zahájení sběru dat a o spuštění tohoto nástroje informovat nejen na svých webových stránkách.

Další články k tématům - internet - IPTV - operátor - SMS - srovnávač - telefonie - televize

Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 16. prosince 2020

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání