logo Český telekomunikační úřad

Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ

Telekomunikační akademie je projekt Českého telekomunikačního úřadu, který slouží ke vzdělávání seniorů v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Od roku 2017 uspořádala již více než stovku přednášek, nyní vydává edukativní videa v novém hávu.

Od svého počátku byl projekt Telekomunikační akademie založen především na osobních přednáškách našich lektorů seniorům - v rámci tzv. univerzit třetího věku, seniorských klubů, spolků, domovů atd. V době pandemie bylo třeba hledat i jiné kanály, jak cílovou skupinu oslovit, a tak vznikla edukativní videa.

Videa jsou nyní v novém hávu - profesionálnější a zaměřená vždy na jeden konkrétní problém. První nové video je na téma reklamace poškozené poštovní zásilky.

"Jsme moc rádi, že Telekomunikační akademii pandemie nepoložila, naopak se podařilo díky novým formátům více se přiblížit širší veřejnosti. Nové video o reklamaci poštovních služeb už opravdu není výhradně pro seniory - myslím si, že např. o krátkých lhůtách k reklamaci veřejnost netuší. Samozřejmě však původní formát osobních přednášek pro dříve narozené zůstává zachován a doufáme, že v tomto školním roce už budeme moci fungovat bez větších omezení," říká Pavla Zichová ze sekce pro ochranu spotřebitele ČTÚ, ředitelka projektu Telekomunikační akademie.

O Telekomunikační akademii

Telekomunikační akademie Českého telekomunikačního úřadu funguje od roku 2017. Za tu dobu jsme uspořádali více než stovku přednášek. Spolupracujeme s domy s pečovatelskou službou, s kluby a domovy seniorů, s komunitními centry.

Přednášíme i v rámci univerzit třetího věku, např. při Univerzitě Karlově, při Vysoké škole báňské v Ostravě či na Kroměřížsku.

Další články k tématům - akademie - pošta - přednášky - reklamace - senior - video - vzdělávání - Pavla Zichová

Článek Český telekomunikační úřad ze dne 20. září 2021 - pondělí

Další články od Český telekomunikační úřad

Co je a není neomezený tarif

Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022

Kontrola plnění závazků z aukce 4G

Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek

Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu

Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu

NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu

Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ

Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele

ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi

Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2

Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys

Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích

Nevyžádané marketingové hovory

Jak je to se zpolatněním při volání na covid informační linku 1221

Obnova telekomunikační infrastruktury v oblastech postižených tornádem

Telefony a speciální zařízení za dostupnou cenu pro osoby se zdravotním postižením

Pozor na podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího

Nástroje detekce ve veřejných komunikačních sítích pro potřeby Vojenského zpravodajství

Pokuty za neplnění podmínek všeobecného oprávnění

Blokace nepovolených internetových her

Srovnávací nástroj cen a kvality služeb

Sankce za nedodržení úpravy smluv přístupu k internetu

ČTÚ spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb

Jak mít dokonalý přehled o vyúčtování operátora

Pozor na zavádějící obchodní označení 5G

Výsledky kontroly smluv operátorů ke službě přístupu k internetu

Hlavní úkoly a priority ČTÚ v roce 2021

Kmitočty z aukce 5G byly přiděleny vítězným operátorům

Rychlost připojení k internetu musí být nově součástí smluvních podmínek

ČTÚ zahajuje sběr dat pro srovnávací nástroj

Při přenesení čísla nelze účtovat cenu za celé období

Sběr dat pro účely provozu srovnávače cen a kvality služeb

Srovnávač cen a kvality služeb elektronických komunikací

Nedostatky v aktualizaci smluvních podmínek operátorů

Kmitočty v pásmech 700 MHz a 3400 - 3600 MHz - vydraženo!

Novela zákona posiluje právní postavení podnikajících fyzických osob

Volání na barevné linky s vyjádřenou cenou vás může stát majlant

Způsob tarifikace i cena telefonních hovorů nepodléhají regulaci

Rychlostní parametry služeb musí být povinně odvozovány od inzerované rychlosti

Problematické jednání se zaměstnanci na prodejnách operátorů

Reálná rychlost a kvalita připojení se od inzerovaných parametrů velmi liší

Spotřebitel nepřijde o kredit při přenosu čísla

Rušení sankcí za předčasné ukončení smluv se týká i OSVČ

15 let ČTÚ

České sítě zvládají nárůst datového provozu

Kontroly dodržování podmínek přístupu k otevřenému internetu

Zrychlený proces přenosu telefonních čísel mezi operátory

Změny frekvenčních přídělů v pásmu 900 MHz

Rychlejší a levnější změna operátora

Nabídka zaměstnání Český telekomunikační úřad