ČTÚ řeší stížnosti na nově zavedené účtování po minutách služeb mobilního operátora Vodafone. S jednostrannou změnou smlouvy klienti nemusí souhlasit a ke dni účinnosti změny mohou smlouvu bez sankcí ukončit. Nemohou však docílit toho, aby jim služba byla dál poskytována za původních podmínek.
Vodafone v červenci přistoupil ke změně tarifikace z účtování po vteřinách po první provolané minutě na účtování po celých minutách. To vyvolalo stížnosti účastníků, kteří žádali ČTÚ o zásah spočívající v zákazu provedení této změny a zachování stávajícího způsobu tarifikace.
Poskytovatelé služeb elektronických komunikací jsou za splnění zákonem stanovených podmínek oprávněni provést jednostrannou změnu smlouvy, a to i takovou změnu, která může pro spotřebitele představovat zhoršení jejich postavení. Takovou změnou může dojít například ke zvýšení celkové úhrady za služby.
Zákazník má na druhou stranu právo změnu odmítnout a smlouvu bez jakýchkoliv sankcí ukončit. K tomu, aby toto své právo stihl využít, potřebuje se včas o změně dozvědět.
Operátor proto má povinnost nejméně 1 měsíc před nabytím změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a na webu a zároveň zákazníky informovat o tomto uveřejnění.
Pokud se navíc změna týká zákonem taxativně vymezených náležitostí smlouvy, musí operátor informovat účastníky způsobem sjednaným ve smlouvě také o jejich právu ukončit smlouvu bez sankcí ke dni nabytí účinností této změny.
U předplacených služeb, u nichž zpravidla nejsou sjednávány závazky, je v případě nesouhlasu se změnou možné smlouvu okamžitě ukončit a telefonní číslo v nejkratší možné době přenést k jinému poskytovateli.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne 19. září 2019 - čtvrtek
Při přenesení čísla nelze účtovat cenu za celé období
Sběr dat pro účely provozu srovnávače cen a kvality služeb
Srovnávač cen a kvality služeb elektronických komunikací
Nedostatky v aktualizaci smluvních podmínek operátorů
Kmitočty v pásmech 700 MHz a 3400 - 3600 MHz - vydraženo!
Novela zákona posiluje právní postavení podnikajících fyzických osob
Volání na barevné linky s vyjádřenou cenou vás může stát majlant
Způsob tarifikace i cena telefonních hovorů nepodléhají regulaci
Rychlostní parametry služeb musí být povinně odvozovány od inzerované rychlosti
Problematické jednání se zaměstnanci na prodejnách operátorů
Reálná rychlost a kvalita připojení se od inzerovaných parametrů velmi liší
Spotřebitel nepřijde o kredit při přenosu čísla
Rušení sankcí za předčasné ukončení smluv se týká i OSVČ
České sítě zvládají nárůst datového provozu
Kontroly dodržování podmínek přístupu k otevřenému internetu
Zrychlený proces přenosu telefonních čísel mezi operátory
Změny frekvenčních přídělů v pásmu 900 MHz
Rychlejší a levnější změna operátora
ČTÚ a MPO žádají poskytovatele o snížení kvality pro streaming videa
ČTÚ oceňuje mimořádné úsilí podnikatelů v sektoru elektronických komunikací a poštovních služeb
ČTÚ omezuje provoz úřadu pro veřejnost
Rada ČTÚ bude od dubna 2020 opět kompletní
Veřejná konzultace aukce kmitočtů v pásmech 700 MHz a 3,5 GHz
Hana Továrková není podle Ministerstva spravedlnosti ve střetu zájmů
Stížností na smlouvu s operátorem a kvalitu služeb přibývá
Hlavní úkoly a priority ČTÚ v roce 2020
Nahlášení poruchy není reklamace
Televizní vysílače v interaktivní mapě na webu i mobilní aplikaci
Novela zákona o elektronických komunikacích přináší změny ve prospěch zákazníků
Nepodepsaný dodatek smlouvy s operátorem nezavazuje
Pozor na nepřesné formulace ve výpovědích smluv operátorů
Neomezené datové tarify mají v EU roamingu limity
Změny v tarifech mobilních operátorů
Operátor může jednostranně změnit smlouvu k horšímu
Strop pro smluvní pokuty platí jen pro spotřebitele
Maximální možná délka výpovědní doby s operátorem nesmí přesáhnout 30 dnů
Výsledky kontroly smluvních podmínek poskytovatelů služby přístupu k internetu
Konzultace podmínek aukce kmitočtů pro sítě 5G již začala
Veřejná konzultace k podmínkám aukce kmitočtů pro sítě 5G
Změny ve zkouškách a průkazech odborné způsobilosti
Regulovaný roaming pro volání v zahraničí má své limity
ČTÚ vypořádal připomínky k analýze velkoobchodního trhu mobilních služeb
Účastnické smlouvy a vyúčtování jsou častým předmětem stížností na smlouvy s operátory
Weby veřejného sektoru musí být ze zákona přístupnější seniorům a postiženým
Výpadky služeb by měl operátor zákazníkům kompenzovat
Pokuta pro Vodafone za agresivní obchodní praktiku
Výroční zpráva ČTÚ za rok 2018
I při podání reklamace je účastník povinen uhradit vyúčtování