Úpravou smluvních podmínek operátoři reagují na novelu zákona o elektronických komunikacích ve smyslu zkrácení výpovědní doby na max. 30 dnů nebo nutný souhlas zákazníka pro automatické prodloužení smlouvy na dobu určitou.
Změny se na všechny stávající i nové smlouvy vztahují od 2. 9. 2017, operátoři však mají 6 měsíců na úpravu smluvních podmínek. Délka výpovědní doby nebyla dosud zákonem omezena a každý operátor si ji stanovoval ve smlouvě podle svého uvážení. Nově tedy nesmí být delší než 30 dnů, přičemž den podání výpovědi se do tohoto počtu dnů nepočítá.
O2 Czech Republic
O2 změnilo všeobecné podmínky k 15. 9. 2017 a ceník k 1. 10. 2017. Změna smluvních podmínek je reakcí na novelu zákona o elektronických komunikacích. Je zde upravena výpovědní doba v délce trvání 30 dní od doručení výpovědi společnosti O2.
Účastníkům, kteří od 1. 2. 2018 společně s výpovědí či žádostí o ukončení služby požádají O2 o přenesení telefonního čísla, bude služba ukončena nejpozději do 10 dnů od doručení žádosti.
Také O2 upravilo pravidla pro prolongaci smlouvy, kdy od účastníků-spotřebitelů bude vyžadován aktivní souhlas s prodloužením smlouvy.
T-Mobile
T-Mobile s účinností od 1. 9. 2017 změnil všeobecné podmínky. Rozšířil možné způsoby uzavření smlouvy. Vedle osobní návštěvy na pobočce lze nově uzavřít smlouvu také vyplněním formuláře účastnické smlouvy na webu poskytovatele, v zákaznické aplikaci, nebo u stávajících zákazníků prostřednictvím zákaznického centra.
V případě neudělení souhlasu s prolongací smlouvy na dobu určitou ve lhůtě 20 dnů před uplynutím doby určité se smlouva podle nových všeobecných podmínek automaticky mění na dobu neurčitou. Pokud chce účastník přenést telefonní číslo, končí smlouva dnem přenesení telefonního čísla, nestanoví-li zákon jinak.
Vodafone
Vodafone s účinností od 2. 9. 2017 rovněž zveřejnil nové všeobecné podmínky. Odráží se zde právní úprava maximální 30denní délky výpovědní doby. U zvýhodněných nabídek smluvní podmínky i přes změnu právní úpravy nadále uvádí, že dojde k automatickému prodloužení, pokud účastníci neprojeví jinou vůli.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 20. října 2017
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami