logo DEL a.s.

Infrastruktura pro elektromobilitu po rekonstrukci D1 nebude

Na rozvoji elektromobility se státní správa v ČR sice podílí např. formou investičních pobídek či slev na dani pro spotřebitele, zapomíná však na infrastrukturu, která je pro využití elektromobilů stěžejní. Stát nevyužil příležitost podpořit rozmach elektromobility ani během současné rekonstrukce dálnice D1.

Podíl automobilů s čistě elektrickým pohonem zatím na českém trhu roste pomalu - jednou z hlavních příčin je nedostatečně rozvinutá infrastruktura. Usnadnit elektromobilitě cestu ke spotřebitelům se přitom snaží i české firmy, například inženýrská společnost DEL ze Žďáru nad Sázavou, která vyvinula unikátní dobíjecí stanice pro elektromobily.

Na dobíjecí stanice elektromobilů stát zapomíná i při současné rekonstrukci dálnice D1. Oproti západním zemím, které počítají s nástupem elektromobility v blízké budoucnosti, anebo ji vnímají již jako současný trend, tak Česku opět ujíždí vlak.

"Už nyní by plány pro výstavbu nových silnic a dálnic měly počítat s větším podílem elektromobilů, který bude nadále růst, a tím pádem i s nutnou přítomností dobíjecích stanic. To se však zatím neděje. Stát nevyužil příležitost podpořit rozmach elektromobility ani během současné rekonstrukce dálnice D1. Zapomínáním na budoucnost, která je v mnoha jiných zemích již realitou, se opět vzdalujeme Západu. Například Německo započalo přípravy pro implementaci elektromobility do běžného života již před 4 lety, zatímco Česko je teprve na začátku," říká Jiří Kabelka, ředitel společnosti DEL.

Podpořit zlepšení podmínek pro běžný provoz elektromobilů plánuje společnost DEL vlastními vysokokapacitními rychlonabíječkami, které uvede na trh ještě v roce 2018.

Nalézt uplatnění by měly nejen u čerpacích stanic podél hlavních silničních a dálničních tahů, ale například i v obchodních centrech nebo hotelových garážích.

Očekávání trhu jsou vysoká, čeká se na vhodný impulz, díky kterému bude provoz automobilů na elektrický pohon pohodlnější. Tím je právě snadná dostupnost a vhodné rozmístění dobíjecích stanic, které bylo doposud hlavním limitujícím faktorem pro cestování elektromobily na delší vzdálenosti.

Článek DEL a.s. ze dne středa 18. července 2018

Další články od DEL a.s.

Infrastruktura pro elektromobilitu po rekonstrukci D1 nebude