logo Dial Telecom a.s.

ÚOHS zrušil tendr MV a úřady začínají hromadně poptávat internetové služby napřímo

České úřady v souvislosti s kauzou Ministerstva vnitra ČR o zajištění internetových a hlasových služeb začínají poptávat služby napřímo. Ministerstvo dodnes nedokázalo zaručit spolehlivé dodávky internetu a volání a hrozí, že v září opravdu nastane komunikační tma.

Antimonopolní úřad (ÚOHS) zrušil kontroverzní tendr a uzavření nového tendru do září 2011, kdy vyprší prodloužené smlouvy, je prakticky nerealizovatelný. ÚOHS tak vyhověl stížnosti Dial Telecom, který rozporoval zadávací dokumentaci jako diskriminační vůči jiným operátorům, než služby dodávali dosud.

Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, napadl v únoru zadávací dokumentaci k tendru KIVS (Komunikační infrastruktura veřejné správy), která svými požadavky neúměrně znevýhodňovala jiné operátory, než jsou současní dodavatelé. Šlo především o výši obratu a bezpečnostní certifikáty, což bylo nepřiměřené. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže mu dal včera svým rozhodnutím za pravdu, tendr zrušil a udělil Ministerstvu vnitra ČR pokutu a povinnost uhradit náklady související s řízením.

"Rozhodnutí úřadu potvrdilo náš názor a názor naší právní kanceláře a kvitujeme ho s povděkem. Jsme připraveni se účastnit nového tendru na dodávku telekomunikačních služeb pro státní správu, tentokrát věříme, že zadávací dokumentace bude v zákonných mezích a nebude neúměrně znevýhodňovat jiné operátory oproti těm, kteří služby pro úřady dodávali dosud. Mrzí nás, že úřady v Čechách jsou ohroženy black-outem, jenž podle nás víceméně zapříčinila nečinnost ministerstva a následná rychlokvašková zadávací dokumentace. Proto budeme v novém tendru pro KIVS maximálně vstřícní a snažit se průběh co nejvíce urychlit," řekl Tomáš Strašák, obchodní ředitel a člen představenstva Dial Telecom, a.s.

Úřadům hrozí závažné potíže a poptávají služby napřímo

Březnové ukončení platnosti smluv současných operátorů bylo uměle prodlouženo o půl roku s tím, že mezitím ministerstvo vnitra stihne vyhodnotit probíhající tendr. Nyní však ÚOHS tendr celý zrušil a vrací tak celý proces na začátek.

Díky liknavosti a nesprávné zadávací dokumentaci ministerstva vnitra tak se nyní může řada životních situací obyvatel stát neřešitelných. Vyplácení sociálních dávek, výpisy z katastru nemovitostí, fungování Všeobecné zdravotní pojišťovny a stovky dalších situací.

Dial Telecom zaznamenal množství poptávek úřadů v ČR, jež opouštějí koncept KIVS ministerstva vnitra a snaží se spolehlivě zajistit služby napřímo.

"Nynější poptávky a výběrová řízení ze strany státní správy a samosprávy narostly opravdu v řádu desítek procent," potvrzuje Tomáš Strašák, obchodní ředitel a člen představenstva Dial Telecom, a.s. "Vytvořili jsme proto dostatečné zázemí, vybudovali absorpční kapacity a opatřili se samozřejmě certifikáty, jež občas české úřady vyžadují," dodává Tomáš Strašák z Dial Telecomu, jenž v posledním roce takřka zdvojnásobil obrat.

Článek Dial Telecom a.s. ze dne 1. července 2011 - pátek

Další články Dial Telecom a.s.