logo Dimension Data Czech Republic a.s.

Před rizikem úniku dat není imunní žádná společnost

Společnost Dimension Data představila výsledky nezávislé studie zaměřené na bezpečnost dat. Vůči úniku dat není imunní žádná společnost - každá desátá velká společnost ve Velké Británii zažila únik dat a každá dvacátá byla podobným únikem poškozena.

Tyto podniky utrpěly od poškození dobrého jména (91 % společností), ztrátu konkurenční výhody (27 %), ztrátu dodavatelů / partnerů (18 %) a zákazníků (9 %) až po sankce za nedodržování dohod (9 %).

S únikem dat jsou spojené i náklady související se zvýšenou pozorností zájmových skupin a mimořádnými investicemi po úniku do nových bezpečnostních technologií a procesů.

Anonymní IT zaměstnanci s rozhodovacími pravomocemi z firem ve Velké Británii s více než 500 zaměstnanci upozorňují na nedostatek investic do prevence úniku dat (DLP - Data Loss Prevention) a na důsledky poškození, pokud dojde k úniku dat.

Mezi časté komentáře patří:

"Pověst společností v případě úniku dat trpí více než kdy dříve zveřejňováním informací, což je způsobené vzrůstajícím významem ICO a rozsahem a bezprostředností webů a sociálních médií. Nicméně přesto řada společností má reaktivní přístup a doufá, že jim se nic podobného nestane. Ovšem pravdou je, že pomalá reakce následky zhoršuje. Například nouzové změny v podnikové bezpečnosti narychlo přijímané po incidentu jsou mnohem nákladnější a komplikovanější, než opatření přijatá předem," říká Chris Jenkins, Security Line of Business Manager, Dimension Data UK.

Z průzkumu také vyplývá, že 1 z 10 velkých podniků ve Velké Británii zažil únik dat. A navíc více než polovina respondentů (51 %) se domnívá, že jejich firma byla poškozena únikem, o kterém ani neví. Navzdory tomu 31 % společností ani neposoudilo obchodní rizika spojená s únikem dat. Prvním krokem v oblasti zabezpečení dat by měla být implementace DLP.

Respondenti uvádí, že první tři překážky pro přijetí DLP jsou následující: Ostatní IT výdaje mají vyšší prioritu, vedení společnosti není dostatečně ochotné provést potřebné investice a není jistota, že je DLP pro společnost nezbytné. Řada firem proto používá především reaktivní přístup. Hlavní výzvou pro IT zaměstnance s rozhodovacími pravomocemi je vytváření obchodních případů spojených s DLP a prosazení diskuze na jednání vedení společností.

"Rizika spojená s únikem dat lze jen těžko vyčíslit, a proto je složité připravit důvody pro investice do zabezpečení dat. V současné době ovšem existuje již mnoho veřejně známých případů úniku dat, což argumentaci usnadňuje. Věřím, že podobně pomohou i výsledky naší studie při posuzování rizik, citlivosti dat a možných následků úniku," říká Chris Jenkins.

"DLP je potřeba přizpůsobit konkrétním potřebám jednotlivých společností. Podniky musí mít komplexní přehled o bezpečnostní situace, aby mohly učinit rozhodnutí pro přijetí DLP a snížení rizika. I když nakonec žádné nové investice neprovedou, pomůže jim tento aktivní přístup připravit se na následky související s únikem dat. V ideálním případě to výrazně sníží riziko úniku dat, a pokud k němu přesto dojde, budou alespoň nižší náklady na odstranění následků."

Další články k tématům - bezpečnost - DLP - studie - zabezpečení - Chris Jenkins

Článek Dimension Data Czech Republic a.s. ze dne čtvrtek 28. dubna 2011

Další články od Dimension Data Czech Republic a.s.

Digitalizace v IT průmyslu je klíčovým trendem roku 2017

Průzkum o stavu podnikových sítích

Analýza dat z etap Tour de France

Podnikové IT strategie v roce 2016

Řešení zálohování a obnovy dat pro datová centra

Koncoví uživatelé jsou stále častěji cílem kybernetických zločinců

Kontaktní centrum na míru pro obchodní aktivity firem z různých segmentů

Data z kontaktního centra jsou nejhodnotnějším majetkem firmy

Bez možnosti digitální komunikace odcházejí zákazníci ke konkurenci

Vzdělávací akademie Dimension Data

Next Generation Workspace - pracoviště nové generace

NextiraOne přechází pod Dimension Data

Dimension Data posilují svou strategii zaměřenou na cloud computing

Před rizikem úniku dat není imunní žádná společnost

32 ocenění pro Dimension Data na partnerské konferenci Cisco Partner Summit 2011

Sjednocená komunikace mění způsoby podnikání

Společnosti z žebříčku Fortune Global 500 důvěřují schopnostem Dimension Data

Zbyszek Lugsch, nový Sales Solutions Director Dimension Data

Dimesion Data jako hlavní architekt datového centra Českých Radiokomunikací

Dimension Data s certifikací VCE aliance

Dimension Data rozšiřuje spolupráci s Cisco IronPort

Ocenění Global Application Delivery Network Partner of the Year pro Dimension Data

Ifrasruktura pro vidoekonference skupiny Kofola na technologiích Tandberg

Global Cisco Certificaton pro Dimension Data

Cisco a TANDBERG přináší novou éru podnikové spolupráce

Cloud.cz, mikroportál se zaměřením na virtuální datová centra

Solution Provider of the Year od společnosti Vmware, globální ocenění pro Dimension Data

Dimension Data ve fiskálním roce 2009 zvýšila své roční příjmy

Organizace začínají investovat do strategie IT bezpečnosti

Dimension Data pomáhá vytvářet zelené sítě

Dimension Data představuje Cisco Unified Computing System v České republice