logo Dimension Data Czech Republic a.s.

Sjednocená komunikace mění způsoby podnikání

Podle společnosti Dimension Data přispívá současná ekonomická situace k přechodu firem na sjednocenou firemní komunikaci, což mění zažité procesy a umožňuje další rozvoj podniků.

Organizace po celém světě čelí ekonomickému tlaku a tlaku konkurence, což je nutí snižovat náklady, zjednodušovat procesy a zvyšovat flexibilitu. Společnosti by neměly čekat s plánováním strategie a architektury, protože potenciální úspory v oblasti nákladů na telekomunikace mohou být 20 - 30 %. Technologie tak usnadňují transformaci podniků a vytváří prostor pro další rozvoj.

"Přechod firem na sjednocenou komunikaci již není otázka jestli, ale kdy. Přechod z decentralizovaného hlasového TDM řešení k centralizovanému IP řešení pro jednotnou komunikaci a spolupráci (UC&C - Unified Communication and Collaboration) je nevyhnutelná realita," říká Zbyszek Lugsch, Sales & Solutions Director, Dimension Data Czech Republic a.s. "Centralizovaná architektura přináší úspory nákladů a umožňuje podnikům zlepšit spolupráci se zákazníky a získat na trhu potřebnou konkurenční výhodu. Firmy již vidí, že UC&C neznamená jen úsporu nákladů, ale také významné organizační výhody a možnost podnikat zcela novým způsobem."

UC&C integruje hlasovou telefonii a video komunikaci s jinými podnikovými systémy. Takové propojení adresářů, sjednoceného zasílání zpráv, rychlých zpráv a integrace například do systémů řízení vztahů se zákazníky nebo aplikací pro fixně-mobilní konvergenci vytváří potenciál pro další růst.

Pokud společnosti přejdou na sjednocenou komunikaci, mohou nejenom lépe využívat zdroje, ale zjednodušuje se i správa a řízení upgradů. Další výhodou je větší mobilita zaměstnanců, lepší ochrana investic a poskytování nových funkcí specifickým skupinám uživatelů. Zároveň dochází i k významným úsporám nákladů na cestování a prostory a zlepšení podnikových procesů.

Telefonie se stále častěji posouvá do IP, což smazává hranice mezi hlasem a videem. Sjednocování komunikace je nevyhnutelné a logické řešení. Vynakládat úsilí a náklady zvlášť na správu hlasu a videa je velmi neefektivní.

Lze očekávat, že se změní i spotřební modely. Společnosti stále častěji očekávají při nákupu větší volnost a flexibilitu. Současný model výdajů na infrastrukturu doplní různé cenové nabídky a společnosti budou více využívat veřejný cloud a hybridní scénáře.

Další články k tématům - cloud - konvergence - rozvoj - TDM - telefonie - VoIP - Zbyszek Lugsch

Článek Dimension Data Czech Republic a.s. ze dne 21. února 2011 - pondělí

Další články od Dimension Data Czech Republic a.s.