logo dTest, o.p.s.

Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení

Reklamovat můžete do dvou měsíců od vzniklého problému s poskytnutím služby, pak toto právo zaniká. Poskytovatel má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do měsíce ode dne jejího doručení. Pokud vyřízení vyžaduje projednání se zahraničním poskytovatelem, má na to ještě další měsíc.

Pokud jste mohli poskytovanou službu využít pouze částečně či dokonce vůbec kvůli problémům na straně poskytovatele, je povinen závadu odstranit a přiměřeně vám snížit cenu. Můžete se také dohodnout na poskytnutí služby náhradním způsobem.

"V případě výskytu problému s internetovým připojením doporučujeme okamžitě kontaktovat poskytovatele a nedostatky mu nahlásit. Vhodné je též špatné připojení zdokumentovat, například snímky či záznamem obrazovky nebo displeje, případně provedenými testy rychlosti připojení. Poskytovatel však není odpovědný za škodu, která vám v důsledku vadného poskytnutí služby vznikne. Potřebujete-li internetové připojení ke své práci, myslete vždy na záložní řešení - náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte," říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

V případě, že je vaše internetové připojení opravdu nestabilní nebo nejste spokojeni s jeho cenou, můžete uvažovat i o změně poskytovatele. Pokud máte uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou, její výpověď nesmí být spojena s žádnými sankcemi. Zpravidla však bývají smlouvy uzavírány na dobu určitou.

V tomto případě se rozlišují dvě situace:

Při předčasném ukončení smlouvy na dobu určitou po vás může poskytovatel požadovat i úhradu nákladů spojených s koncovým zařízením, které vám poskytnul za zvýhodněných podmínek.

Pokud jste tedy při sjednání služby získali například WiFi router se slevou a smlouvu ukončíte dříve, než bylo smluveno, zpravidla budete muset doplatit plnou cenu za toto zařízení.

U smluv uzavíraných právnickými osobami, jako je třeba společnost s ručením omezeným, je situace odlišná. Sankce za jejich předčasné ukončení bývají zpravidla ve smlouvě či obchodních podmínkách zahrnuty a jejich výše není zákonem limitována tak jako v případě spotřebitelů či živnostníků.

A co můžete udělat se starým zařízením při ukončení smlouvy? Záleží, zda jste si WiFi router či modem zakoupili, nebo vám jej poskytovatel pronajal.

Pokud máte zařízení pronajaté, je nutné ho vrátit. Při odevzdání si nechte vystavit potvrzení o jeho vrácení, abyste se vyhnuli případnému pozdějšímu nedorozumění.

V případě, že jste si modem zakoupili, zůstane vám i po ukončení smlouvy. Pokud jste jej však získali za zvýhodněnou cenu, pravděpodobně jej budete muset doplatit.

Další články k tématům - internet - reklamace - router - sankce - smlouva - spotřebitel - WiFi - Eduarda Hekšová

Článek dTest, o.p.s. ze dne pátek 20. listopadu 2020

Další články od dTest, o.p.s.

Zpracování osobních údajů na Facebooku a Instagramu není v souladu s GDPR

DSA přináší nové povinnosti poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb

Nekalé obchodní praktiky společnosti Meta

Ne děravé regulaci umělé inteligence

Umělá inteligence přináší otázky i v oblasti ochrany osobních údajů

Umělá inteligence a její dopady na ekonomické chování spotřebitelů

Řešení stížnosti na WhatsApp orgány EU je pro spotřebitele zklamáním

Jak reklamovat digitální obsah

Uzavírání smluv výhradně po telefonu již není možné

Akt o datech z hlediska práv spotřebitelů a GDPR

Nástrahy mobilních plateb

Nová pravidla upravují regulace pro sdílení videoobsahu

Pozor na podvody na Facebook Marketplace

Umělá inteligence z pohledu spotřebitele

Kdy a jak se vyplatí jít do předplacené telefonní karty

Jak spotřebitelé a obchodníci žijí s cookies

Datové schránky s fikcí doručení i v komunikaci soukromé povahy

Negativní dopady současného modelu cílené reklamy založené na sledování

Test 25 antivirů pro Windows a 11 pro macOS

Vaše osobní údaje na internetu v kontextu s GDPR

Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení

Jak na bezpečné platby za online nákupy na e-shopu

Při změně operátora se snažte dodržet pár dobrých pravidel

Dva roky s GDPR

Test antivirů pro Windows a macOS

Dozorový úřad DPC vyšetřuje stížnost na Google kvůli sledování polohy

Fotografie z mobilů svou kvalitou často předčí snímky z levných kompaktů

Jak vybrat správný e-shop a nespálit se

Stále drahá data i volání českých mobilních operátorů

Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu

Nekalé praktiky pro sledování polohy uživatelů jsou v rozporu s GDPR

Bezpečné platby na internetu

Jak se studenti vyznají džungli smluv českých mobilních operátorů

Pokuste se změnit trh s mobilními tarify

Nové tarify T-Mobile a Vodafone uživatele nenadchnou

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Polsku jsou ale extrémně levná

Výzva operátorům ke změně cenové politiky

Budeme mít férové operátory i ceny za mobilní služby?

Jak to bude fungovat po zrušení roamingových poplatků v EU

Mobilní služby v Česku jsou nejdražší v EU

T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty

Kauza O2 ve věci jednostranné změny smlouvy se vrací Obvodnímu soudu pro Prahu 4

Firmy stále používají v komunikaci se zákazníky drahé telefonní linky

O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb

O2 opět porušuje zákon nevyžádanou aktivací neomezeného volání

Nezákonné poplatky za dokupování mobilních dat bude muset Vodafone vracet

Protiprávní jednání O2 poškozuje práva spotřebitelů

Jak se testují chytré telefony

Jak je to s cenami za volání na barevné telefonní infolinky

UHD TV zatím bez možností plného využití