logo dTest, o.p.s.

O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb

Pražský uživatel služeb O2 TV, který si stěžoval u Českého telekomunikačního úřadu na loňské zdražení služeb se svojí námitkou proti vyřízení reklamace uspěl a O2 mu má vrátit poplatky a dále poskytovat původní služby.

Řadu zákazníků společnosti O2 pobouřilo, když došlo loni v létě ke skokovému zdražení poskytovaných služeb. Operátor využil možnosti změnit smlouvy i s cenami a zdražil. Povinnou informaci o změnách mnozí zákazníci přitom považovali za komerční nabídku dalších služeb.

Se zdražením se nesmířil pan Roman z Prahy a vyúčtování reklamoval. Protože společnost O2 jeho reklamaci nevyhověla, následně její zamítnutí napadl u Českého telekomunikačního úřadu. S pomocí poradny dTestu se domáhal neplatnosti změn, protože operátor nevymezil důvody, na základě kterých by mohl smlouvy měnit, jak předpokládá občanský zákoník.

ČTÚ argumentaci vyhověl a podotkl, že zejména při krátkodobých smlouvách by je operátor měl být schopen dodržovat déle než pár měsíců, pokud to samé chce po zákaznících. V řízení zatím padla rozhodnutí ČTÚ o vrácení peněz zákazníkovi a dalším poskytování původních služeb a případ dále míří k rozkladové komisi. Společnost O2 by panu Romanovi měla vrátit peníze, které účtovala nad rámec původní smlouvy a dál poskytovat programy jako před změnou.

To se operátorovi ale nelíbí a už zákazníkovi oznámil, že mu smlouvu ukončí, protože to prý od něj nikdo nemůže spravedlivě požadovat. O2 hledá i malicherné "technické" důvody, jak se obtížného zákazníka zbavit. Přitom prakticky všechny programy z původních nabídek vysílá dále, byť někdy pod jinými názvy. I proti tomu se hodlá pan Roman prostřednictvím ČTÚ bránit.

Případ ukazuje, že ač je málokdo ochotný s operátory bojovat, může nalézt v ČTÚ zastání a domoci se svého práva. Ukazuje, že operátoři nejsou při změnách smluv všemocní.

Byli bychom rádi, pokud by stejného příkladu následovali i další spotřebitelé a svoji nelibost nad chováním operátorů projevili i v jiných případech a u jiných společností.

Operátoři musí pochopit, že naši spotřebitelé sebou nenechají zacházet, jak se komu zlíbí a dokáží se ozvat a účinně bojovat.

Další články k tématům - operátor - poplatky - reklamace - smlouva - TV - vyúčtování - zdražení

Článek dTest, o.p.s. ze dne úterý 20. září 2016

Další články od dTest, o.p.s.

Zpracování osobních údajů na Facebooku a Instagramu není v souladu s GDPR

DSA přináší nové povinnosti poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb

Nekalé obchodní praktiky společnosti Meta

Ne děravé regulaci umělé inteligence

Umělá inteligence přináší otázky i v oblasti ochrany osobních údajů

Umělá inteligence a její dopady na ekonomické chování spotřebitelů

Řešení stížnosti na WhatsApp orgány EU je pro spotřebitele zklamáním

Jak reklamovat digitální obsah

Uzavírání smluv výhradně po telefonu již není možné

Akt o datech z hlediska práv spotřebitelů a GDPR

Nástrahy mobilních plateb

Nová pravidla upravují regulace pro sdílení videoobsahu

Pozor na podvody na Facebook Marketplace

Umělá inteligence z pohledu spotřebitele

Kdy a jak se vyplatí jít do předplacené telefonní karty

Jak spotřebitelé a obchodníci žijí s cookies

Datové schránky s fikcí doručení i v komunikaci soukromé povahy

Negativní dopady současného modelu cílené reklamy založené na sledování

Test 25 antivirů pro Windows a 11 pro macOS

Vaše osobní údaje na internetu v kontextu s GDPR

Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení

Jak na bezpečné platby za online nákupy na e-shopu

Při změně operátora se snažte dodržet pár dobrých pravidel

Dva roky s GDPR

Test antivirů pro Windows a macOS

Dozorový úřad DPC vyšetřuje stížnost na Google kvůli sledování polohy

Fotografie z mobilů svou kvalitou často předčí snímky z levných kompaktů

Jak vybrat správný e-shop a nespálit se

Stále drahá data i volání českých mobilních operátorů

Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu

Nekalé praktiky pro sledování polohy uživatelů jsou v rozporu s GDPR

Bezpečné platby na internetu

Jak se studenti vyznají džungli smluv českých mobilních operátorů

Pokuste se změnit trh s mobilními tarify

Nové tarify T-Mobile a Vodafone uživatele nenadchnou

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Polsku jsou ale extrémně levná

Výzva operátorům ke změně cenové politiky

Budeme mít férové operátory i ceny za mobilní služby?

Jak to bude fungovat po zrušení roamingových poplatků v EU

Mobilní služby v Česku jsou nejdražší v EU

T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty

Kauza O2 ve věci jednostranné změny smlouvy se vrací Obvodnímu soudu pro Prahu 4

Firmy stále používají v komunikaci se zákazníky drahé telefonní linky

O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb

O2 opět porušuje zákon nevyžádanou aktivací neomezeného volání

Nezákonné poplatky za dokupování mobilních dat bude muset Vodafone vracet

Protiprávní jednání O2 poškozuje práva spotřebitelů

Jak se testují chytré telefony

Jak je to s cenami za volání na barevné telefonní infolinky

UHD TV zatím bez možností plného využití