logo dTest, o.p.s.

T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty

T-Mobile vzal zpět návrhy podané k ČTÚ na rozhodnutí sporu o nezaplacené faktury, protože s nimi nemá šanci uspět. Neváhá ale na své klienty následně poslat vymahače, kteří hrozí exekucemi a zabavováním majetku. To však bez rozhodnutí ČTÚ nemůže nastat!

Operátor T-Mobile posílá na své bývalé klienty vymahače s požadavkem na zaplacení smluvních pokut třeba kvůli dřívějším opožděným platbám. Na naši spotřebitelskou poradnu se obracejí zákazníci operátora, že jim vymahači vyčíslují náklady na exekuci, odvrtání zámku a podobně. Operátor se jim tak snaží nahnat strach, aby zaplatili dobrovolně.

Bez rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu ale nemůže žádný exekutor přijít. T-Mobile ví, že spory nevyhraje, a tak zkouší spotřebitele oklamat ostře formulovanými dopisy. To přesto, že na posílání exekutorů bez exekučního titulu nemá operátor právo.

O existenci pokut bývalí zákazníci ani nemuseli vědět. Společnost T-Mobile schovávala smluvní pokuty do obchodních podmínek, což je zakázané. Ústavní soud v roce 2013 ve svém nálezu řekl, že obchodní podmínky mají řešit technické aspekty smlouvy a smluvní pokuty nemohou být jejich součástí. Dnes podobné věci výslovně řeší občanský zákoník, který zakazuje překvapivá ustanovení v obchodních podmínkách smluv. Zatímco ČTÚ dřívější rozhodnutí Ústavního soudu respektuje, T-Mobile nikoliv.

dTest vyzval T-Mobile k vysvětlení a bude podnikat další kroky. Zatím to na nás působí jako uplatňování agresivních obchodních praktik. Strach z exekutorů má každý a vůbec se nedivíme, že mnozí pod výhrůžkami raději zaplatí, protože se obávají o svůj majetek. Zákazníci jsou navíc hlášeni do databáze SOLUS jako dlužníci, což mnohým může způsobit problémy při sjednávání půjčky nebo hypotéky, protože se tak jeví pro banku jako nedůvěryhodní. To vše kvůli neexistujícímu dluhu.

Obrana ale není zrovna jednoduchá. Spotřebitelům doporučujeme, pokud jsou vyrozuměni o zpětvzetí návrhu ze strany operátora spolu s výzvou k vyjádření se k takovému kroku (zda souhlasí se zastavením řízení či trvají na projednání věci), aby důkladně uvážili popsané skutečnosti, a je-li proti nim uplatňována pohledávka, kterou neuznávají, trvali na vydání rozhodnutí ve věci. Jen pravomocné rozhodnutí ČTÚ může s konečnou platností určit, zda operátor na peněžité plnění nárok má či nemá.

Pokud již v důsledku nevyjádřeného nesouhlasu se zastavením řízení ČTÚ vydal usnesení, že v řízení nebude pokračováno, mají zákazníci možnost sami účastnický spor iniciovat. V něm se mohou domáhat určení, zda pohledávka vůči nim uplatňovaná, je po právu či nikoliv.

Další články k tématům - databáze - exekuce - majetek - operátor - pokuty - smlouvy - SOLUS - vymahač

Článek dTest, o.p.s. ze dne úterý 18. října 2016

Další články od dTest, o.p.s.

Zpracování osobních údajů na Facebooku a Instagramu není v souladu s GDPR

DSA přináší nové povinnosti poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb

Nekalé obchodní praktiky společnosti Meta

Ne děravé regulaci umělé inteligence

Umělá inteligence přináší otázky i v oblasti ochrany osobních údajů

Umělá inteligence a její dopady na ekonomické chování spotřebitelů

Řešení stížnosti na WhatsApp orgány EU je pro spotřebitele zklamáním

Jak reklamovat digitální obsah

Uzavírání smluv výhradně po telefonu již není možné

Akt o datech z hlediska práv spotřebitelů a GDPR

Nástrahy mobilních plateb

Nová pravidla upravují regulace pro sdílení videoobsahu

Pozor na podvody na Facebook Marketplace

Umělá inteligence z pohledu spotřebitele

Kdy a jak se vyplatí jít do předplacené telefonní karty

Jak spotřebitelé a obchodníci žijí s cookies

Datové schránky s fikcí doručení i v komunikaci soukromé povahy

Negativní dopady současného modelu cílené reklamy založené na sledování

Test 25 antivirů pro Windows a 11 pro macOS

Vaše osobní údaje na internetu v kontextu s GDPR

Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení

Jak na bezpečné platby za online nákupy na e-shopu

Při změně operátora se snažte dodržet pár dobrých pravidel

Dva roky s GDPR

Test antivirů pro Windows a macOS

Dozorový úřad DPC vyšetřuje stížnost na Google kvůli sledování polohy

Fotografie z mobilů svou kvalitou často předčí snímky z levných kompaktů

Jak vybrat správný e-shop a nespálit se

Stále drahá data i volání českých mobilních operátorů

Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu

Nekalé praktiky pro sledování polohy uživatelů jsou v rozporu s GDPR

Bezpečné platby na internetu

Jak se studenti vyznají džungli smluv českých mobilních operátorů

Pokuste se změnit trh s mobilními tarify

Nové tarify T-Mobile a Vodafone uživatele nenadchnou

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Polsku jsou ale extrémně levná

Výzva operátorům ke změně cenové politiky

Budeme mít férové operátory i ceny za mobilní služby?

Jak to bude fungovat po zrušení roamingových poplatků v EU

Mobilní služby v Česku jsou nejdražší v EU

T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty

Kauza O2 ve věci jednostranné změny smlouvy se vrací Obvodnímu soudu pro Prahu 4

Firmy stále používají v komunikaci se zákazníky drahé telefonní linky

O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb

O2 opět porušuje zákon nevyžádanou aktivací neomezeného volání

Nezákonné poplatky za dokupování mobilních dat bude muset Vodafone vracet

Protiprávní jednání O2 poškozuje práva spotřebitelů

Jak se testují chytré telefony

Jak je to s cenami za volání na barevné telefonní infolinky

UHD TV zatím bez možností plného využití