logo Easy Software s.r.o.

Projektové řízení v roce 2019

Online nástroje pro řízení projektů budou stále častěji řešit i menší firmy, živnostníci i jednotlivci. Firemní zákazníci pak budou chtít integrovat tato řešení do svých softwarových systémů a monitorovat efektivitu jednotlivých projektů v reálném čase.

Všechny firmy už dnes mají ERP systémy na řízení výroby, účetní systémy na řízení financí či skladové systémy. Nicméně lidský kapitál - čas a práci svých lidí, což je dnes skoro to nejcennější - řídí stále prostřednictvím Excelu, e-mailu nebo vůbec. A to se mění. Cesta k prosperitě vede přes lepší využití času a práce zaměstnanců a maximalizaci využití zdrojů obecně.

"Na trhu vidíme trend, že se řízení projektů dostává i do nejvyšších pater firem, kde je stále více využívá senior a c-level management pro řízení strategických projektů. Proto letos počítáme s rozšířením Easy Projectu o Business Intelligence, která umožní dát firemní projekty do kontextu finančních výsledků celé firmy - dokáže měřit ROI (Return on Investment) projektů v čase. Monitoruje náklady projektů, výnosy, personální náklady a je schopna v reálném čase poskytovat přesné údaje o efektivně projektů v kontextu celého byznysu. Také se zaměříme na hlasové ovládání softwaru, aby manažeři i zaměstnanci mohli snadno řídit projekty i na cestách nebo v terénu," říká Ondřej Šťovíček, produktový ředitel společnosti Easy Software.

V souvislosti s Českem se často hovoří o nutnosti robotizace a automatizace výroby. I zde project management poslouží - přináší automatizaci řízení zdrojů, plánování výroby, servisu a dokonce pomůže i automatizaci obchodu a marketingu.

Projektové řízení upotřebí prakticky všichni, od velkých firem po střední a malé podniky až po jednotlivce. Všichni řídí projekty, i když ne všichni si to uvědomují. Projekt je totiž základním nástrojem pro řízení změn, které se dějí nám všem. Každý ovšem - jak jednotlivec, tak firma, má jiné potřeby.

Malému týmu či jednotlivci, který řeší jednotky projektů současně, stačí jednodušší nástroj na evidenci úkolů, odpracovaného času a příjmů a nákladů projektu, na druhé straně firma s 50 či 100 zaměstnanci řeší souběžně desítky až stovky menších či větších projektů - některé na strategické úrovni, jiné na operativní.

Zde už je nutná prioritizace projektů s návazností na vytížení zdrojů a řízení kapacit - ideálně vše průhledné skrze celou firmu, jinak se běžně stává, že operativní záležitosti vyžírají zdroje strategickým projektům, které se potom nehýbou vpřed a firma ztrácí konkurenceschopnost.

Easy Project 2019 s novými funkcemi

Easy Software představí letos v únoru novou verzi svého hlavního produktu Easy Project, jehož součástí bude Lite verze, která firmám umožní maximálně rychlý a snadný vstup do řízení projektů v té oblasti, kde nejvíce potřebují a umožní další růst a automatizaci procesů.

Soustředíme se také na integrace projektového řízení do softwarových infrastruktur firem. Představíme integrace Easy Projectu 2019 na Microsoft Exchange Server a SAP, čímž adresujeme potřeby enterprise zákazníků, které u nás tyto integrace poptávají.

Článek Easy Software s.r.o. ze dne 8. ledna 2019 - úterý

Další články od Easy Software s.r.o.