logo Epson Europe

Povědomí veřejnosti o klimatické situaci je podle globálního průzkumu Epson nedostatečné

Průzkum společnosti Epson odhaluje potenciálně nebezpečný rozdíl mezi skutečnou klimatickou situací a tím, jak lidé její katastrofické následky vnímají. Zachycuje globální zkušenosti a názory na klimatické změny od 15264 spotřebitelů v Asii, Evropě, Severní a Jižní Americe.

Cílem průzkumu s názvem Climate Reality Barometer, který může být užitečný během diskuzí v rámci konference COP 26 ve Velké Británii, je zvýšit informovanost veřejnosti o dopadech klimatických změn, ovlivnit zásadní obchodní rozhodnutí a lépe informovat ty, kdo mají rozhodovací pravomoci.

"Náš průzkum poukázal na nedostatečné povědomí o klimatické situaci. Ukazuje se, že informovanost, společně s náležitým jednáním, budou pro řešení krize nezbytně důležité aspekty. Cílem společnosti Epson je poskytnout potřebné informace a technologie - ze strany naší společnosti, dalších podniků a spotřebitelů - a jejích pomocí dosáhnout výrazných změn. Udržitelnost je pro náš obchodní plán zásadní a podporují ji významné zdroje. Víme, že nás čeká dlouhá cesta. Věříme však, že můžeme úspěšně budovat lepší budoucnost," říká Yasunori Ogava, globální prezident společnosti Epson.

Průzkumu se zúčastnili respondenti z Austrálie, Brazílie, Číny, Francie, Německa, Indie, Indonésie, Itálie, Japonska, Singapuru, Jižní Koreje, Španělska, Tchaj-wanu, Velké Británie a USA.

Když byli dotázáni, zda je podle nich možné klimatickou krizi během jejich života odvrátit, téměř polovina respondentů (46%) uvedla, že jsou v tomto ohledu velmi nebo poměrně optimističtí. To je výrazně více než pouhých 27% respondentů, kteří jsou velmi nebo poměrně pesimističtí.

Mezi nejčastější důvody pro zmiňovaný optimismus patří rostoucí informovanost veřejnosti o změně klimatu (32%), vědecká a technologická řešení (28%) a posun směrem k obnovitelným energiím (19%).

Celosvětově 5% respondentů nevěří, že klimatická krize vůbec existuje. Na seznamu respondentů, kteří krizi popírají, vede USA (11%), Německo (7%) a Velká Británie (6%).

Mezivládní panel pro změnu klimatu (IPCC) uvádí, že odvrácení některých člověkem způsobených změn klimatu muže trvat i několik tisíciletí, a vzhledem k množství globálních jevů - včetně nejteplejšího července, který byl kdy zaznamenán, divokých požárů v Evropě, Severní Americe a Asii a záplav v Číně, Kolumbii a Německu - zjištění průzkumu společnosti Epson naznačují, že optimismus vítězí nad důkazy a informovaností o alarmující klimatické krizi.

"Současná klimatická krize se zhoršuje před našima očima. Značnou obavou je, že mnoho lidí její existenci nerozpoznává nebo dokonce aktivně popírá. Jedná se o výzvu pro všechny - vlády, firmy i jednotlivce - aby v tomto ohledu spolupracovali, aby v rámci konference COP 26 došlo k novým rozhodnutím a aby konference byla inspirací k dalším krokům s cílem zmírnit klimatické změny," říká Henning Ohlsson, ředitel pro udržitelnost, Epson Europe.

Střet s realitou - porozumění versus akce

Průzkum naznačuje, že důvodem k optimismu může být to, že lidé s klimatickou změnou nejsou zcela seznámeni, a neuvědomují si proto její rozsah.

Zhruba tři čtvrtiny respondentů si uvědomuje souvislost mezi klimatickou změnou a rostoucími globálními teplotami (77%), extrémním počasím (74%) a ničivými požáry (73%).

Oproti tomu v souvislosti s jevy, jako je hladomor (57%), hromadná migrace (55%) a nadměrný výskyt hmyzu (51%), klesá informovanost na polovinu.

Můžeme zaznamenat výrazné rozdíly mezi jednotlivými regiony - napří. informovanost týkající se hladomoru je nejvyšší v Tchaj-wanu (72%) a nejhorší v USA (44%).

Podle mnoha respondentů by za boj s klimatickou krizí měl být odpovědný stát a průmyslové podniky. Více než jeden ze čtyř (27%) respondentů považuje za nejvíce odpovědnou vládu a 18% respondentů odpovědnost přisuzuje podnikům.

Téměř 18% respondentů si uvědomuje svou vlastní osobní odpovědnost - Indonésie zaznamenává nejvyšší (30%), zatímco Čína a Německo nejnižší úroveň osobní odpovědnosti (obě země 11%). Pozitivní však je, že největší počet respondentů se domnívá, že by tato odpovědnost měla být kolektivní (31%).

Zatímco lidé jsou v rámci boje proti klimatické krizi ochotni přivítat změny životního stylu, někteří z nich reagují příliš pomalu. Na základě průzkumu je 65% respondentů připraveno (již tak činí, nebo plánuje) omezit soukromé i služební cesty - ale pouze 40% tak prozatím učinilo.

68% respondentů souhlasí s kompletním přechodem na elektromobily - ale pouze 16% si elektromobil pořídilo. A 58% respondentů je připraveno přejít na rostlinnou stravu - ale pouze 27% jsou vegani.

Dokonce i při relativně jednoduchých rozhodnutích, jako je bojkotování neudržitelných značek, s čímž souhlasí 63% respondentů, ale pouze 29% už své nákupní návyky změnilo.

Realita pro firmy - je na čase jednat

Průzkum Climate Reality Barometer naznačuje, že pro mnoho lidí zůstává klimatická krize něčím, co se jich netýká.

Průzkum totiž poukazuje na to, že pouze 14% respondentů považuje velké podniky za nejvíce odpovědné za řešení klimatické krize. V případě malých podniků jsou to pouze 3% (méně než 5% odpůrců změny klimatu). Průzkum také napovídá o tom, že nyní je čas, aby se společnosti všech velikostí ujaly větší odpovědnosti.

Společnosti mohou podpořit další podniky a spotřebitele prostřednictvím inovativních řešení podporujících udržitelnost. Ve společnosti Epson se například jedná o iniciativy ke snížení dopadu zákazníka pomocí energeticky účinné technologie tisku Heat-Free a výzkum a vývoj v oblasti environmentálních technologií, jako jsou (neplastové) materiály na přírodní bázi.

Kromě poskytování inovativních produktů a materiálů mohou mít podniky výrazný vliv prostřednictvím propagace a klimatické odpovědnosti a odpovídajícího obchodního chování.

Společnost Epson takové jednání prosazuje tím, že přechází na 100% obnovitelnou elektřinu a zapojuje se do iniciativ, jako je projekt obnovitelných energií RE100.

Zároveň pracuje na udržitelném cyklu zdrojů tím, že podporuje recyklaci a opětovné použití produktů a zapojuje se do vysoce efektivních partnerství, jako je spolupráce s organizací National Geographic s cílem chránit permafrost.

Článek Epson Europe ze dne 16. září 2021 - čtvrtek

Další články od Epson Europe

Průzkum udržitelnosti různých tiskových procesů

Partnerský den EPSON představil novinky z oblasti tisku a projekční techniky

Povědomí veřejnosti o klimatické situaci je podle globálního průzkumu Epson nedostatečné

Ekologický tisk bez inkoustových kazet s novou řadou Epson EcoTank

Produktové tipy na tiskárnu a projektor Epson pro začátek školního roku

TM-T88VII - nová POS tiskárna účtenek pro maloobchod a pohostinství

SureLab SL-D1000 pro profesionální tisk fotografií

Firemní multifunkční zařízení EcoTank pro tisk formátu A3

Nová řada skenerů Epson vhodná pro využití ve zdravotnictví

Letní produktové tipy Epson

SureColor SC-V7000 - první UV LED plochá signage tiskárna Epson

Nová Epson zařízení pro technický a fotografický tisk

Vize Epson je zaměřena na udržitelnost

Epson je lídrem trhu profesionálních projektorů v regionu EMEA

Epson a National Geographic společně v boji proti oteplování

Udržitelnost přináší konkurenční výhodu a zvyšuje informovanost o značce

Bezdrátové multifunkční fototiskárny EcoTank L8160 a L8180

Sublimační tiskárna SureColor SC-F10000H pro dokonalý tisk na textil

Zobrazování obsahu z libovolného zařízení s jednoduchým propojením a bez kabelů

Prestižní ocenění Red Dot za produktový design pro tiskárny Epson EcoTank

Marketing Epsonu pro ČR a SK vede Renáta Dihlová

Velikonoční produktové tipy Epson

Udržitelnost je dlouhodobě základním kamenem obchodní činnosti Epson

Green Award ocenění pro tiskárny Epson

Ocenění za přínos v oblasti inovací tisku pro zařízení Epson

Epson je na prestižním seznamu A List světové organizace CDP

Moderní pokladní systémy pro maloobchod a pohostinství

Chytré brýle Moverio s nejnovější generaci technologie rozšířené reality

Laserové projektory pro různé typy pracovních a vzdělávacích prostředí

Multifunkční inkoustové tiskárny vhodné pro home office

Velkoformátový tisk s podporou Epson Cloud Solution PORT

Velkoformátové tiskárny pro profesionály

Chytré brýle Moverio pro práci i zábavu

Firemní inkoustové tiskárny vytlačují laserový tisk

Udržitelné postupy a technologie tisku pro malé a střední firmy

Rychlý firemní tisk s úsporami

Bezdrátová zobrazovací řešení pro zasedací a vzdělávací prostory

Pracovní plochu magického koberce Magix Box oživuje interaktivní projektor Epson

Jehličkové tiskárny pro velkoobjemový tisk