logo expert ČR, s.r.o.

Trend v prodejích telefonů Huawei posiluje

Podle statistik řetězce s elektronikou Expert Elektro, se podíl jím prodaných smartphonů Huawei za rok 2016 dostal na dvojnásobnou hodnotu než v roce předcházejícím.

Zatímco ještě v roce 2014 si Huawei získal na celkových prodejích chytrých telefonů v řetězci Expert Elektro jen 6%, o rok později to bylo už 11% a v loňském roce se mu podařilo tento podíl více než zdvojnásobit. V současnosti tak už dokonce atakuje tradičního výrobce Samsung, který dlouhodobě patří na přední příčky v nejžádanější kategorii elektroniky.

Podle zkušeností Expert Elektro nemusí jít posilování prodejů smartphonů Huawei jen na úkor chytrých telefonů Samsung ale spíše značek jako je Lenovo nebo ACER. Přitom donedávna byl ještě i pro tuzemský trh s mobilními telefony jedním z typických trendů příchod a posilování nových značek smartphonů zejména právě od asijských výrobců.

Doslova raketový růst zaznamenala mezi ostatními alespoň podle statistik řetězce právě značka Huawei. Za prodejním růstem značky můžeme hledat její velkou marketingovou podporu a také například nabídku v segmentu chytrých telefonů skrze všechny cenové kategorie.

Bez technologických novinek neuspějete

Významnou podmínkou pro úspěch v podstatě každé značky na jinak vysoce konkurenčním trhu chytrých telefonů hrají inovace a technologické novinky. Kdo chce být lídrem, musí určovat budoucnost všech smartphonů. V tomto ohledu si tradičně nejprodávanější značky stále drží jistý náskok.

Jde například o bezrámečkové displeje, jejich vysoké rozlišení nebo možné uvedení ohebných displejů chytrých telefonů. Podobné vychytávky jsou pro získání nejvyšších pozic na trhu klíčové.

Špička vykoupená cenou

Technologicky nejvyspělejší telefony jsou ale vykoupeny poměrně vysokou cenou. Ta přitom u čerstvě zveřejněných novinek šplhá každoročně nahoru. Ještě před přibližně třemi roky se uvedený model nejvyšší třídy pohyboval v ceně do 20000 Kč, o dva roky později cena zamířila ke 25000 Kč.

To je cena, která až pětkrát překračuje průměrnou cenu pořizovaných mobilů českými zákazníky. Přístroje s vysokou pořizovací cenou jsou však současně multifunkčním zařízením.

Další články k tématům - Huawei - inovace - marketing - Samsung - SmartPhone - telefon

Článek expert ČR, s.r.o. ze dne pondělí 22. května 2017

Další články od expert ČR, s.r.o.