logo Fujitsu Technology Solutions s.r.o.

Kamenná prodejna zůstává centrálním místem setkávání se zákazníky

Společnost Fujitsu zveřejňuje výsledky průzkumu realizovaným mezi vedoucími pracovníky maloobchodních organizací, který byl zaměřen na budoucnost kamenných prodejen v multikanálovém prostředí.

Společnost Fujitsu oznamuje, že navzdory vzestupu online a mobilního obchodování, zůstává kamenná prodejna i nadále centrálním místem pro setkávání se "zainteresovanými" zákazníky. Podle nového průzkumu mezi vedoucími pracovníky evropských maloobchodů zadaného společností Fujitsu, jednoho ze tří největších poskytovatelů maloobchodních řešení a služeb, který proběhl mezi 500ti maloobchodníky a 82000 obchody po celém světě, si rostoucí konkurenční tlak vyžaduje, aby maloobchodníci dokázali kombinovat efektivní procesy s poskytováním hodnotné zákaznické zkušenosti - ať na prodejně, online nebo prostřednictvím chytrého telefonu.

Průzkum s názvem "Fujitsu Pan-European Retail Survey 2013" (Celoevropský maloobchodní průzkum společnosti Fujitsu 2013) se zaměřil na budoucnost prodejen v multikanálovém prostředí, včetně výzev, které před maloobchodníky stojí. Jedná se zejména o možnosti navyšování prodeje, efektivní řízení pracovníků, důležitost sjednoceného přístupu k zákazníkům prostřednictvím všech kanálů a použití technologických inovací při budování a poskytování multikanálových řešení.

Z průzkumu vyplynulo, že se dvě třetiny vedoucích pracovníků maloobchodních prodejen domnívají, že důležitost prodejen v Evropě se významně zvýšila (65 %), přičemž nejvíce je tomu v zemích jako Itálie (74 %) a Francie (68 %), kde i nadále přetrvává silná kultura prodeje na hlavních třídách. Online nakupování je sice dnes podle zákazníků považováno za nejatraktivnější distribuční model (72 %), existují však velké rozdíly mezi jednotlivými státy, které dokládají, že kamenné prodejny nebyly zcela nahrazeny online obchody.

Němečtí maloobchodníci se domnívají, že nejatraktivnější pro jejich zákazníky je online nakupování (81 %), zatímco v Itálii zůstávají nejatraktivnějšími modely především nákup v hypermarketu a supermarketu (78 %), za kterými těsně následuje nakupování přímo v centru města (71 %). Naopak v Británii panuje značná vyváženost mezi všemi prodejními modely.

Přes pokračující vzestup elektronických obchodů došla studie společnosti Fujitsu k závěru, že většina tradičních maloobchodníků je přesvědčena, že kamenné obchody mají v budoucím maloobchodě své místo, i když existují různé názory na to, jak budou prodejny budoucnosti vypadat. Prodejny pravděpodobně zůstanou místem, kde maloobchodníci mohou nakupujícímu vytvořit "fyzickou" zkušenost se značkou takovým způsobem, který vhodně doplní "online" a "mobilní" zkušenost se značkou a bude s nimi konzistentní.

Prodejna je stále základním prodejním kanálem pro maloobchodníky i jejich zákazníky v celé Evropě, její role a provozní model se však rychle mění a přizpůsobuje se tak, aby vyhovoval potřebám multikanálového nakupujícího. Klíčovou přidanou hodnotou se pro prodejny stávají služby, včetně kombinovaných služeb online obchodu a kamenné prodejny, jako je například online objednávka s vyzvednutím na prodejně. Celkově 86 % respondentů uvedlo, že nejdůležitější rolí prodejen je být místem pro poskytování služeb - platí to především ve Francii, kde se tak domnívá 94 % respondentů.

Rozdíly však panují ve vnímání hlavní role, kterou by měla kamenná prodejna plnit. Britští maloobchodníci za nejdůležitější roli prodejny považují to, že je místem k nakupování (91 %), zatímco pro Italy je v ní klíčová prezentace značky (88 %). Němečtí maloobchodníci mají na roli prodejny celkově vyváženější pohled. Tyto výsledky dokládají, že i nadále zůstává důležitá zkušenost zákazníka z kamenné prodejny při prohlídce produktů a interakce s prodavačem.

To je příležitostí pro maloobchodníky - namísto soupeření pouze o cenu, mohou svoji nabídku a služby na prodejně zabalit do atraktivnějšího a odlišující ho se „obalu“ a zákazníka tak snáze přesvědčit ke koupi. Ovšem v hodnocení důležitosti budoucích distribučních modelů na stupnici atraktivity od 1 do 10 zůstává online nakupování celkovým vítězem, a to se skórem téměř 8 z 10 bodů.

Maloobchodní řešení společnosti Fujitsu

Obor maloobchodu se dynamicky mění. Přeshraniční expanze, multikanálové nakupování, mobilní zařízení a dostupnost inteligentních technologií pro back office společně transformují očekávání a zkušenost nakupujících, provozní modely prodejen a způsob podnikání. Vedoucí pracovníci maloobchodních společností doufají, že zůstanou na špici a budou zvyšovat zisky díky nabídce diferencované zákaznické zkušenosti a zvýšením efektivity podnikání.

Společnost Fujitsu spolupracuje s maloobchodníky, aby jim pomohla tyto výzvy zvládnout s použitím IT. Posláním společnosti Fujitsu, vycházejícím z důkladného pochopení maloobchodu, které získala za více než 30 let spolupráce s více než 500 zákazníky a 82000 obchody, je poskytovat diferencovanou zákaznickou zkušenost, která zvýší tržby, provozní efektivitu a spokojenost zákazníků s našimi maloobchodními klienty.

Dodáváme špičková, vysoce výkonná hardwarová řešení, integrované softwarové aplikace a služby podpory po celou dobu životnosti zařízení různých dodavatelů, které maloobchodníkům po celém světě pomáhají naplňovat příslib jejich značky a efektivněji fungovat.

Portfolio Fujitsu sahá od front-office po back-office řešení a zahrnuje pokladní, mobilní a samoobslužná řešení, komplexní maloobchodní aplikace včetně obchodní analytiky, zákaznické věrnosti a dynamických digitálních médií a sadu řízených IT služeb pro prodejny, sítě, aplikace i infrastrukturu.

Společnost Fujitsu je nastupujícím lídrem v oblasti cloudových technologií a služeb pro současné maloobchodní prostředí.

Článek Fujitsu Technology Solutions s.r.o. ze dne 27. května 2013 - pondělí

Další články Fujitsu Technology Solutions s.r.o.

Pracovní stanice Fujitsu CELSIUS posouvají grafický výkon na novou úroveň

Fujitsu má dotykový ultrabook s procesory IC 4. generace

Fujitsu zlevní datová úložiště ETERNUS DX S2 až o 30 procent

Fujitsu představuje inteligentní serverovou páteřní technologii pro datová centra

Fujitsu Cloud End User Protect s využitím technologie cloudého řešení od Symantec

Fujitsu doplnilo své rostoucí globální cloudové portfolio o správu IT jako službu

Fujitsu Server PRIMERGY - inteligentní serverová páteřní technologie pro datová centra

Komplexní strategie Fujitsu v oblasti globálního cloudu

Úložiště Fujitsu ETERNUS DX navyšuje výkon až o 50 procent a překonává hranici 1000000 IOPS

Spolehlivá stolní zařízení Fujitsu

Fujitsu vnáší do HPC jednoduchost a cenovou dostupnost

Nová řada zeřízení Fujitsu Long Lifecycle

Žhavé novinky na roadshow Fujitsu IT Future 2013

Kamenná prodejna zůstává centrálním místem setkávání se zákazníky

Elektronická archivace Fujitsu SecDocs s certifikací české i evropské legislativy

Fujitsu IT Future 2013

Nový akční plán skupiny Fujitsu pro ochranu životního prostředí

Cloudové služby Fujitsu posilují akvizicí RunMyProcess

SPARC servery Fujitsu M10

Fujitsu Power Appliance pro platformu SAP HANA

Biometrická autentizace Fujitsu PalmSecure

Notebooky Fujitsu LIFEBOOK E s podporou podnikové mobility

Clusterový server Fujitsu PRIMERGY CX420 chrání firemní aplikace

Energetický audit podle požadavků EU

Novinky Fujitsu na veletrhu CeBIT

Tablet Fujitsu Stylistic M702 se zvýšenou odolností

Marian Korčák posiluje tým Fujitsu

Fujitsu posouvá obchodní model ke službám a řešením