logo Geewa s.r.o.

Z projektu Geewa se rodí český herní YouTube

Společnost Geewa, česká firma provozující společenské online hry, získala prestižní ocenění Red Herring 100 Europe a stala se tak jednou ze 100 nejlepších evropských technologických firem. Zařadila se tak k dnes již světoznámým internetovým firmám Google, Skype a YouTube, které získaly toto ocenění v předchozích letech.

Oceněn tak byl i unikátní videoreklamní prostor, který hráči shlédnou před před startem on-line her. Prodej tohoto reklamního prostoru zajišťuje televize Nova. Toto ocenění uděluje každoročně renomovaný americký časopis Red Herring, který se věnuje byznysu soustředěnému kolem nových technologií.

Redakce Red Herring každoročně analyzuje stovky progresívních technologických firem a z nich nakonec vybere 100 nejlepších. Posuzovány jsou nejen technologie, které firmy vytvářejí, ale také jejich ekonomické výsledky a kvalita jejich managementu. Mezi dříve oceněné firmy patří Google, YouTube nebo například český dodavatel antivirových programů Grisoft.

"Je skvělé získat ocenění, kterého před námi dosáhly firmy jako je Google nebo YouTube. Věřím, že nám pomůže při naší expanzi na vyspělé internetové trhy," komentuje ocenění Miloš Endrle, ředitel společnosti Geewa.

Generální ředitel TV Nova Petr Dvořák k tomu dodává : "Rádi spolupracujeme s projekty, které mají perspektivu, což je přesně příklad spolupráce se společností Geewa. K zisku tak prestižního mezinárodního ocenění gratulujeme a máme z něj velkou radost. Je to jen doklad toho, že i lokálně vyvinutý nápad a technické řešení mohou přinést kvalitní službu pro uživatele i reklamní inzerenty současně."

Hry pro internetovou komunitu jako médium

Geewa provozuje vlastní herní portál Geewa.com, jehož služeb využívají i velké portály jako jsou Seznam.cz, Atlas.cz, Zoznam.sk, TV Markíza, nově největší maďarský portál Origo.hu a komunikátor ICQ. Jde o portál takzvaných oddychových her, jako jsou například Slovní fotbal, Prší nebo Solitér. V základní verzi jsou hry k dispozici zdarma a fungují v běžném webovém prohlížeči, není nutno je zvlášť instalovat. Provoz herního portálu je hrazen z reklamy. Novinkou jsou videoreklamy, jejichž potenciál v roce 2011 odhaduje studie eMarketer jen ve Spojených státech na 4,3 miliardy dolarů. Prostor pro videoreklamy před online hrami prodává svým inzerentům televize Nova. Inzerenti, kteří si nyní u Novy objednávají reklamu, tak mohou cílit své reklamní spoty i na internetové uživatele.

Geewa klade důraz na komunitní funkce herního portálu. Hráči si mohou po registraci ukládat na herní portál seznamy svých přátel a vyzývat je k měření sil v jednotlivých hrách. Portál zveřejňuje žebříčky nejlepších hráčů, umožňuje textový chat mezi hráči, seznamování a další komunitní aktivity. Na herním portálu Geewa hrají lidé všech věkových skupin včetně ekonomicky atraktivních uživatelů nad 30 let a obou pohlaví. Podíl žen tvoří zhruba 50 %, což činí herní portál zajímavým pro inzerenty.

V dobré společnosti

"Letošní působivý seznam vítězů demonstruje nástup Evropy jako významného hráče v globálním technologickém sektoru," řekl Joel Dreyfuss, šéfredaktor časopisu Red Herring. "Neobyčejné úspěchy evropských technologických firem a podnikatelů jsou důkazem rychlého pokroku v budování evropského inovačního ekosystému."

Seznamy nejlepších soukromých společností časopisu Red Herring tvoří významnou součást jeho tradiční schopnosti identifikovat nové a inovativní technologické společnosti a podnikatele. Redaktoři časopisu Red Herring si všimli firem jako Google, eBay a Skype už v jejich počátcích, správně je identifikovali jako budoucí dominantní hráče, kteří změní způsob našeho života.

Redakční tým časopisu Red Herring pečlivě analyzoval stovky soukromých firem. Zabýval se nejen finančními ukazateli, ale také subjektivními kritérii, jako je kvalita managementu, uskutečování strategie či úsilí ve výzkumu a vývoji.

Časopis Red Herring pozval ředitele každé z oceněných firem, aby reprezentovali své společnosti 14. - 16. dubna na akci Red Herring Europe 2008 pořádané v letovisku Westin Dragonara Resort. Letošní neformální setkání nese podtitul "Být napřed" a je věnováno zkoumání vedoucí role evropských firem v mnoha technologických sektorech, jejich konkurenčním výhodám a cestě za podnikatelským úspěchem, který vytváří obchodní příležitosti pro nové projekty i pro zavedené hráče.

Článek Geewa s.r.o. ze dne pátek 18. dubna 2008

Další články od Geewa s.r.o.