logo Google Czech Republic, s.r.o.

Diagram znalostí - nový panel ve výsledcích Google vyhledávání

Do České republiky přichází Diagram znalostí, který posouvá chytré vyhledávání Google o krok dál. Uživatelé se totiž snadno dostanou k vizuálním, textovým nebo mapovým informacím, které právě potřebují. Čeština patří k sedmi jazykům, o které byla tato funkce rozšířena.

Vyhledávač Google se dočkal dalšího vylepšení. Společnost Google představuje novou funkci s názvem Diagram znalostí (angl. Knowledge Graph). Funkce navazuje na předchozí inovace ve vyhledávání, které Google lokalizoval do češtiny. Doplňuje služby jako jsou Komunitní vyhledávání, Hlasové vyhledávání, Nákupy Google nebo Google Goggles pro mobilní vyhledávání pomocí vyfotografovaných objektů.

V přehledném panelu na pravé straně výsledků vyhledávání naleznou uživatelé souhrnné informace o známých osobnostech, místech, uměleckých dílech, filmech a dalších pojmech z mnoha oblastí.

"Velmi jsme usilovali o to, abychom českým uživatelům mohli právě tuto lokalizovanou službu nabídnout. Je to totiž mnohem snadnější způsob, jak získat relevantnější informace," říká Michal Zachar, marketingový manažer Googlu, a dodává: "Diagram znalostí umožňuje uživatelům nalézat souvislosti nebo dokonce i objevovat informace, na které by je nenapadlo se přímo zeptat. Chytré vyhledávání informací je přitom důležitou součástí internetové gramotnosti."

Novinka umožňuje vyhledávat objekty, osoby, či místa, které Google zná. Konkrétně se jedná například o památky, významné osobnosti, sportovní týmy, budovy, známá místa, filmy nebo umělecká díla. Ve zlomku vteřiny tak uživatelé získají informaci, která je relevantní k hledanému dotazu. Jedná se o důležitý krok směrem k vytvoření vyhledávače nové generace, který zase o něco více rozumí lidem.

Diagram znalostí využívá zejména data z veřejných zdrojů, jakými jsou například Freebase, Wikipedia, CIA World Factbook a další. V současné době obsahuje více jak 570 milionů objektů (osobností, míst a věcí) a 18 miliard atributů a propojení. Diagram znalostí je totiž vytvořen v závislosti na tom, co lidé na internetu vyhledávají a co také naleznou.

Prostřednictvím této novinky dochází k vylepšení vyhledávání ve třech následujících rovinách:

  1. Nalezení správné informace
    Google se naučil rozeznávat hledané výrazy i v případě, kdy mají více významů (např. jaguár-zvíře a jaguar - auto). Stačí kliknout na jeden z nabízených odkazů a podívat se na relevantní výsledek. Výsledky vyhledávání jsou více relevantní, protože vyhledávač rozumí těmto nuancím ve významech podobně jako lidé.
  2. Získání nejlepšího sumáře informací
    Díky Diagramu znalostí dokáže Vyhledávač Google lépe porozumět dotazu a uživateli nabídne relevantní obsah v kostce k danému tématu. Dokáže nabídnout informace, o které má uživatel největší zájem a snaží se porozumět vztahům mezi jednotlivými věcmi.
  3. Informace se širším záběrem
    Diagram znalostí nakonec umožňuje uživateli objevit i fakta a informace, které by jinak nezískal nebo dokonce ani nehledal.

Poslední inovace ve vyhledávání v České republice:

Článek Google Czech Republic, s.r.o. ze dne 27. června 2013 - čtvrtek

Další články Google Czech Republic, s.r.o.