logo GORDIC spol. s r. o.

Žádosti o kotlíkové dotace v Karlovarském kraji bez front

Obyvatelé Karlovarského kraje mohli ve středu 30. 8. 2017 jako první v republice využít formuláře Portálu občana k podávání online žádostí o tzv. kotlíkové dotace z Operačního programu Životní prostředí.

Díky řešení zvolenému krajským úřadem si tak ušetřili čas, který by jinak strávili v mnohahodinové frontě. Během první vteřiny od spuštění přijímání žádostí se zúčastnilo 60 žadatelů.

Největším problémem při udělování atraktivních dotací je v posledních měsících samotné fyzické podávání žádosti. Velký zájem o příspěvky na pořízení nových kotlů ze strany krajských úřadů v předchozích případech znamenal, že se začaly u příslušných úřadů tvořit fronty zájemců, v nichž lidé trávili dny i noci. Situaci mnohdy ještě vyostřilo doručování žádostí prostřednictvím kurýrů, kteří často celou frontu předběhli.

Tomu se rozhodl předejít Karlovarský kraj a zpřístupnil podávání žádostí elektronickou cestou prostřednictvím Portálu občana společnosti GORDIC. Lidé si mohli svou žádost v klidu ještě před spuštěním příjmu žádostí vyplnit a na dotačním portálu kraje využít možnost předregistrace.

Příjem online žádostí pak byl zahájen 30. 9. 2017 ve 14:00. Jen za první hodinu se ho zúčastnilo přes 300 žadatelů, z toho za první vteřinu 60. Systém transparentně zajistil jejich pořadí.

"Jsme rádi, že náš Portál občana obstál v této zatěžkávací zkoušce a ulehčil občanům podání žádosti elektronickou cestou. Je vždy potěšující vidět, že naše technologie ve spolupráci s klientem šetří občanům čas a náklady. Naše aplikace je připravena jak na online řešení životních situací, tak například na úhrady poplatků, proto věřím, že podobných elektronických služeb bude přibývat," říká Vladimír Přech, marketingový ředitel společnosti GORDIC.

K hladkému průběhu příjmu žádostí přispěly i zátěžové testy, které probíhaly od 26. 7. 2017. Ty odhalily problémy, které by mohly nastat při vyplňování a hromadném podávání žádostí online.

Celkem se jich před spuštěním muselo odladit kolem čtyřiceti.

Portál občana

Portál občana umožňuje občanům a institucím vyřizovat si své záležitosti pohodlně z prostředí domova nebo kanceláře přes počítač, notebook nebo mobil. Představuje základ pro poskytování elektronických služeb města občanům s možností autorizace.

Města či kraje ho v současné době využívají jako nástroj pro řešení životních situací prostřednictvím formulářů nebo pro správu pohledávek.

Další články k tématům - autorizace - dotace - elektronizace - občan - poplatky - registrace - úřad - úspory - Vladimír Přech

Článek GORDIC spol. s r. o. ze dne pondělí 4. září 2017

Další články od GORDIC spol. s r. o.

Digitalizace agend a řízení oběhu dokumentů VŠPJ

Organizace a úřady stále častěji používají ePodpis a ePečeť

Bezpečná autentizace uživatelů ISDS v rámci digitalizace státu

CSA aplikace pomáhá s řešením požadavků ZoKB, ISO 27000 a NIS2

Elektronický systém spisové služby pro školy

Nová řešení a služby kybernetické ochrany reagují na směrnici NIS2

Osobní kybernetická hygiena pomáhá čelit bezpečnostním hrozbám

Infrastruktura jako kód

Nové sídlo GORDIC Praha

Pomůžeme se zavedením směrnice NIS2

Praktické využití blockchainu při ověřování pravosti dokumentů

O2 IT Services vstupuje do partnerského programu GORDIC

Nepozorný zaměstnanec jako riziko kybernetického útoku

Chytré zodolnění v podmínkách českých organizací - zapojte se do výzkumu

Integrace portfolia produktů BBM do platformy pro veřejnou správu GINIS

Management často podceňuje kyberzpečnost firemního IT

Digitální služby veřejné správy musí být snadno dosažitelné a uživatelsky přívětivé

GORDIC pomáhá se zajištěním chodu služeb veřejné správy

Platforma GINIS se otevírá širokému okruhu vývojářů

Jaromír Řezáč získal ocenění Řád Vavřínu za modernizaci veřejné správy

Koncept chytrých měst a regionů s podporou spolupráce GORDIC a České spořitelny

GORDIC Partner Program pomáhá rozvoji projektů informačních systémů pro veřejnou správu

Žádosti o kotlíkové dotace v Karlovarském kraji bez front

Bezpečná, spolehlivá a efektivní řešení informačních systémů na platformě Microsoft Azure

GORDIC je vítězem soutěže Ocenění českých lídrů pro Kraj Vysočina

Průzkum o chování českých uživatelů internetu

Agendu a finance Prahy 1 pomáhá řídit informační systém GINIS

Smlouvy elektronicky od A po Z - vítězný projekt v egovernment soutěži

Koncept Smart Cities je krokem k trvale udržitelnému rozvoji měst

Vím, kam klikám - nový projekt pro bezpečnost dětí na internetu

Jednoduché prověření podnikatele ve veřejných rejstřících

Transparentní úřad a jeho otevřená data