logo GORDIC spol. s r. o.

Žádosti o kotlíkové dotace v Karlovarském kraji bez front

Obyvatelé Karlovarského kraje mohli ve středu 30. 8. 2017 jako první v republice využít formuláře Portálu občana k podávání online žádostí o tzv. kotlíkové dotace z Operačního programu Životní prostředí.

Díky řešení zvolenému krajským úřadem si tak ušetřili čas, který by jinak strávili v mnohahodinové frontě. Během první vteřiny od spuštění přijímání žádostí se zúčastnilo 60 žadatelů.

Největším problémem při udělování atraktivních dotací je v posledních měsících samotné fyzické podávání žádosti. Velký zájem o příspěvky na pořízení nových kotlů ze strany krajských úřadů v předchozích případech znamenal, že se začaly u příslušných úřadů tvořit fronty zájemců, v nichž lidé trávili dny i noci. Situaci mnohdy ještě vyostřilo doručování žádostí prostřednictvím kurýrů, kteří často celou frontu předběhli.

Tomu se rozhodl předejít Karlovarský kraj a zpřístupnil podávání žádostí elektronickou cestou prostřednictvím Portálu občana společnosti GORDIC. Lidé si mohli svou žádost v klidu ještě před spuštěním příjmu žádostí vyplnit a na dotačním portálu kraje využít možnost předregistrace.

Příjem online žádostí pak byl zahájen 30. 9. 2017 ve 14:00. Jen za první hodinu se ho zúčastnilo přes 300 žadatelů, z toho za první vteřinu 60. Systém transparentně zajistil jejich pořadí.

"Jsme rádi, že náš Portál občana obstál v této zatěžkávací zkoušce a ulehčil občanům podání žádosti elektronickou cestou. Je vždy potěšující vidět, že naše technologie ve spolupráci s klientem šetří občanům čas a náklady. Naše aplikace je připravena jak na online řešení životních situací, tak například na úhrady poplatků, proto věřím, že podobných elektronických služeb bude přibývat," říká Vladimír Přech, marketingový ředitel společnosti GORDIC.

K hladkému průběhu příjmu žádostí přispěly i zátěžové testy, které probíhaly od 26. 7. 2017. Ty odhalily problémy, které by mohly nastat při vyplňování a hromadném podávání žádostí online.

Celkem se jich před spuštěním muselo odladit kolem čtyřiceti.

Portál občana

Portál občana umožňuje občanům a institucím vyřizovat si své záležitosti pohodlně z prostředí domova nebo kanceláře přes počítač, notebook nebo mobil. Představuje základ pro poskytování elektronických služeb města občanům s možností autorizace.

Města či kraje ho v současné době využívají jako nástroj pro řešení životních situací prostřednictvím formulářů nebo pro správu pohledávek.

Článek GORDIC spol. s r. o. ze dne 4. září 2017 - pondělí

Další články GORDIC spol. s r. o.