logo GRiT, s.r.o.

EDI komunikace Henkel - Lidl

Elektronickou výměnu obchodních dokladů ve strukturovaných zprávách začaly Henkel a Lidl společně řešit v říjnu 2019. Dnes si prostřednictvím EDI posílají všechny faktury a na Slovensku také objednávky. V Česku odstartují první ostré EDI objednávky již v průběhu dubna.

"Lidl byl poslední z našich velkých odběratelů, se kterým jsme EDI neměli zavedené. Tím, že se to teď podařilo, máme zapojené téměř všechny odběratele. Zbývají nám dva menší, se kterými je možnost využít službu ORiON eFakturace od GRiTu, kdy pošleme z našeho systému fakturu v EDI formátu a zákazník ji obdrží jako elektronicky podepsané PDF. Nám pomohou především objednávky, Lidl zase nejvíce vytěží z faktur. My díky EDI rychleji zpracujeme objednávky, nedochází k záměně zboží, což je výhodou pro zákaznický servis. V Lidlu zase díky EDI fakturám nemusí doklady ručně přepisovat - faktura se jim automaticky načte a propíše do podnikového systému. Oceňuji také podporu GRiTu, který nám pomáhal zejména s technickými detaily implementace," říká Eva Malíková, EDI/ECR Project Manager ve firmě Henkel.

Samotná implementace byla díky podpoře společnosti GRiT bezproblémová. Lidl má pro zavádění EDI s dodavateli vlastní Self EDI Portal, který po registraci přehledně provede nového uživatele celým procesem - přes všechna nastavení a testování správnosti dokladů až k ostrému startu.

"Příklad Henkelu může být vzorem i pro ostatní dodavatele Lidlu, kteří by s řetězcem rádi komunikovali pomocí EDI. Takový dodavatel se musí nejprve domluvit s Lidlem na registraci do Self EDI Portalu, pak je již proces velmi rychlý. Například otestování správnosti dokladů je často otázkou jen pár hodin a důležitý je také přehled, který díky portálu nad celým zapojením máte. Jestliže by takový dodavatel potřeboval pomoci s nastavením, jsme samozřejmě k dispozici," doplňuje David Reichel, produktový manager řešení ORiON EDI ve společnosti GRiT.

Henkel, pod který patří například prací prášek Persil, spárovací hmota Ceresit nebo kosmetika Schwarzkopf, se tak významně přiblížil k tomu, aby 100% jeho dokladů s odběrateli bylo komunikováno přes EDI.

Elektronizace výměny dokladů firmě Henkel nečekaně pomáhá i s aktuální situací, kdy se celý svět vyrovnává s epidemií koronaviru. I když jsou dnes téměř všichni na home office, na tok dokladů to nemá vliv.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne 16. dubna 2020 - čtvrtek

Další články od GRiT, s.r.o.

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů

EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day

Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016

Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství

EDI pro L’Oréal krok za krokem

Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled