logo GRiT, s.r.o.

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

Spolupráce s vyšším počtem regionálních dodavatelů klade na Rohlík vyšší administrativní nároky. EDI internetovému prodejci potravin zrychluje zejména naskladnění zboží a vyřízení všech dokladů - dnes jej používá 90% všech dodavatelů e-shopu a postupně se zapojují další.

"Jelikož naše konkurenční výhoda je hlavně v rychlosti, nemůžeme a nechceme ztrácet čas zbytečnými rutinními činnostmi, které by vyřízení objednávky a příjem zboží zdržovaly. Navíc nám EDI pomáhá sjednotit komunikaci s dodavateli i při expanzi do zahraničí, což umožňuje vyšší míru automatizace," říká Tereza Podhorská, EDI specialistka Rohlíku.

Již vloni Rohlík zaujal například tím, že začal prodávat tzv. křivou zeleninu - dalším z důkazů jeho přístupu k podnikání je spolupráce s Čerstvě utrženo - malým družstvem českých farmářů, kteří pěstují rajčata, borůvky nebo meruňky, a zakládají si přitom na poctivé práci, čerstvosti potravin nebo šetrném přístupu k životnímu prostředí.

"Každého dodavatele na začátku spolupráce minimálně jednou navštívíme a chceme vidět jeho skleníky i pole. Zajímá nás, jak se chová k půdě, ke zvířatům nebo k lidem. Musí to mezi námi fungovat hlavně lidsky, certifikáty a další formality jsou až na druhém místě," říká Zdeněk Honsa, nákupčí ovoce a zeleniny Rohlíku.

EDI ale nepomáhá jenom Rohlíku, standard se často vyplatí také samotným dodavatelům.

"Na začátku se do toho dodavatelům moc nechce, ale postupem času nám obvykle dají za pravdu, že spolupráce je s EDI lepší a transparentnější. I díky našemu providerovi, firmě GRiT, který s tím menším firmám hodně pomáhá," doplňuje Zdeněk Honsa.

Spolupráce s Čerstvě utrženo přináší zákazníkům Rohlíku možnost objednávat ovoce a zeleninu, které není zabalené v plastových vaničkách, ale jen v papírových taškách. Díky nastavenému procesu balení a přepravy je zboží také čerstvé, utržené jen před pár hodinami.

"Do Rohlíku dodáváme přes dva roky a ta spolupráce je skvělá. Firma se k nám chová férově a má například pochopení, že u ovoce a zeleniny nejsme schopni 14 dní dopředu přesně odhadnout, jaká bude produkce. Máme proto nastavený flexibilní model a závazné objednávky chodí až několik dní předem, když už přesněji víme, co zvládneme a co nikoliv," pochvaluje si spolupráci Luděk Dvořák, předseda Čerstvě utrženo.

Během dvou a půl roku spolupráce narostla na desetinásobek a Rohlík se stal pro Čerstvě utrženo klíčovým odběratelem.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne 4. února 2021 - čtvrtek

Další články od GRiT, s.r.o.

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů