logo GRiT, s.r.o.

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Přechod do cloudu je pro firmy důležitou změnou, ze které ale často mívají strach - nejčastěji se obávají komplikovaného napojení na další software, výpadků internetu nebo vyšších nákladů, naopak nejméně se bojí úniku svých dat. Potvrzuje to průzkum společnosti GRiT, která cloudové služby vyvíjí a poskytuje.

Cloudové služby nepracují s daty na lokálním počítači, ale jsou dostupné uživateli vzdáleně na síti - tzv. v cloudu. Pro práci v cloudu není potřeba instalace, uživatel se do cloudových služeb přihlásí prostřednictvím klientského prostředí v síti. Tento pojem je často používám v souvislosti s ukládáním dat nebo vzdáleným přístupem k výpočetnímu výkonu.

"Firmy se před přechodem na cloudový nástroj musí přesvědčit, zda umožňuje propojení s dalšími systémy, které používají. Pokud je cloudový vývojář solidní, nabídne jim s propojením pomocnou ruku. U nás například poskytujeme takzvané API rozhraní, které umožňuje propojení našeho nástroje s ostatními systémy klienta. Zabezpečení cloudových služeb odpovídá tomu nejlepšímu, co dnešní kyberbezpečnost nabízí. Provozovatelé serverů do ní investují až miliony dolarů a provádí pravidelně simulace kyberútoků, protože únik dat by pro ně představoval fatální ránu. Solidní cloudovou službu navíc poznáte podle platných bezpečnostních certifikátů - například ISO 27001," říká Tomáš Kormaňák, produktový manažer skladového systému LOKiA WMS.

Firmy často využívají několik cloudových služeb naráz. V jednom vedou účetnictví, v druhém obchod a ve třetím například sklad. A právě problémů s propojením systémů se české firmy obávají nejčastěji.

Podle průzkumu společnosti GRiT ze 139 manažerů českých firem 55 % potvrdilo, že je před zavedením cloudového nástroje pronásledoval strach z kompatibility.

Necelá polovina českých firem (47%) se dále bojí, že služba nebude fungovat, pokud dojde k výpadku internetu. Vývojáři cloudových služeb však na tyto problémy myslí.

Řada cloudových služeb má proti výpadku internetu pojistku v podobě off-line režimu, který umožňuje omezenou práci bez připojení k internetu. Cloudové služby jsou také typicky přístupné z mobilních telefonů a tabletů, takže nezbytné úkoly vyřídí zaměstnanci při výpadku internetu na mobilních datech.

Kromě předzvěsti technických komplikací trápí české firmy také finanční stránka. 46% respondentů se bojí, že se přechod na cloud negativně projeví ve firemních nákladech.

"Přechod na cloudový nástroj je obecně méně nákladný než přechod na tzv. on-premise systém - tedy software, který je instalován přímo ve firmě. Cloudová služba například nevyžaduje nákup nového hardwaru. Firmy za ni platí formou měsíčního paušálu, takže nemusí investovat velkou částku najednou. Úspora nákladů je naopak jeden z hlavních důvodů, proč si firmy cloudové nástroje pořizují, protože zrychlují a zefektivňují práci," vyvrací tyto obavy Lubomír Veselý, obchodní ředitel společnosti GRiT.

Ze všech typických starostí spojených s cloudem se české firmy nejméně obávají o bezpečnost svých dat (17%). Důvěřují externím datovým centrům, kde cloudové služby citlivá data uchovávají.

Cloudoví vývojáři obecně doporučují, aby se firmy se svými obavami potenciálnímu dodavateli dopředu svěřily. Jen tak podle nich zjistí, zda jsou obavy oprávněné, nebo naopak.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne 17. září 2020 - čtvrtek

Další články od GRiT, s.r.o.

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT

Jan Škerle a Lubomír Veselý posilují top management CCV

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i náklady

Řízený sklad LOKIA WMS zvyšuje produktivitu logistiky produktů značky Aktin

Distributoři v segmentu elektro zapojují dodavatele do EDI komunikace

ORION Invoice Flow sjednocuje nástroje pro automatizovaný příjem a zpracování faktur

Skladový systém LOKIA WMS jako nadstavba Microsoft Dynamics 365

CRM Dynamics 365 pomáhá obchodníkům i zákazníkům

Skladový systém LOKIA pomáhá s řízením skladu internetových obchodů

ORION EDI šetří čas se zpracováním obchodních dokladů

Zamezení záměn zboží je prioritou v řízení skladů a logistice oděvního průmyslu

Jak zlepšit obchod a marketing využitím CRM

Jak na skladové procesy a elektronickou výměnu dokladů e-shopů

Automatické zpracování PDF objednávek službou PDF2EDI

Elektronické objednávky MALL.cz jsou vítězem soutěže EDI projekt roku 2017

Spolehlivá komunikace v rámci prodejního řetězce

Řízení skladového hospodářství v cloudu

Jak jednoduše organizovat práci skladníků

LOKIA WMS řídí komplexní skladové procesy jednoduše

Zlepšete svůj obchod a marketing využitím CRM systému

25 let zkušeností s podnikovými informačními systémy

Dynamics 365 jako nástroj evidence osobních dat v souladu s GDPR

Přesnější a rychlejší fakturace se sledováním dodávek

Služba PDF2EDI řeší konverzi PDF objednávek Nestlé do strukturovaných dat

Nákupní cena v EDI objednávkách proniká i do e-shopů

Požadavky na firemní interní logistiku obchodních a výrobních firem

ORION je doma v Opavě, tady vzniká vašich padesát odstínů EDI

Snadné a spolehlivé vytěžování dat z PDF objednávek Kauflandu

Dozorčí služby CCV WatchDog zvyšují spolehlivost podnikových informačních systémů

EDI komunikace pomáhá růstu společnosti 1 day

Řešení pro L’Oréal je vítězem soutěže EDI projekt roku 2016

Výrobci plastů a strojírenské firmy se potýkají s problémy skladového hospodářství

EDI pro L’Oréal krok za krokem

Mobilní aplikace ORION EDI na cesty i pro okamžitý přehled

Distribuční kanály eD‘ system Czech s podporou Microsoft Dynamics CRM