logo HEWLETT-PACKARD s.r.o.

HP ve 2. čtvrtletí ovládlo prodej počítačů

Společnost Hewlett-Packard je ve druhém čtvrtletí 2008 nejúspěšnějším prodejcem počítačů v České republice. Každý pátý prodaný notebook nebo desktop nese logo HP. Vyplývá to ze studie přední světové analytické společnosti IDC.

Podle výsledků průzkumu prodalo HP ve druhém čtvrtletí letošního roku v ČR 29467 notebooků a 13543 stolních počítačů, což ho s celkovým výsledkem 43010 kusů a podílem na trhu 21.0 procent jasně řadí na první místo české tabulky prodejců výpočetní techniky. Prodej vzrostl meziročně o 9827 ks, tedy o rovná dvě procenta.

"Podařilo se nám potvrdit vývoj posledních čtvrtletí a upevnit si vedoucí pozici na trhu," komentuje výsledky studie IDC marketingový ředitel divize Osobních počítačů (PSG - Personal System Group), HP Česká republika Miloslav Doubrava. "Jsme potěšeni zjištěním, že více než každý pátý uživatel notebooku nebo desktopu v České republice vlastní značku HP."

Společnost Hewlett-Packard svůj náskok zvýšila zejména zásluhou téměř 65-procentního meziročního nárůstu prodeje přenosných počítačů. "Přičítáme to jak obecně se zvyšujícímu zájmu o mobilní řešení, tak i našemu neustále rostoucímu portfoliu produktů v tomto segmentu. Svou roli zcela jistě sehrála i řada specializovaných prodejních akcí, které umožnily uživatelům pořídit si notebook za nižší cenu, aniž by museli slevovat ze svých nároků na výkon a kvalitu," dodává P. Trešl.

Druhou a třetí příčku obsadily podle IDC společnosti Acer a Asus, a to shodně jak celkově, tak i v prodeji notebooků. Kategorii desktopů opanovaly po HP značky Dell a LYNX na druhém, resp. třetím místě.

IDC ve svých studiích zkoumá trhy IT, hodnotí postavení jednotlivých hráčů, posuzuje obecné ekonomické i společenské faktory a interpretuje obecné trendy. Na základě výsledků podrobných analýz poskytuje praktická doporučení pro investiční rozhodování, strategické plánování, obchodní strategie, volbu technologií a marketingové aktivity. Zaměstnává přes 900 analytiků ve více než 90 zemích světa a díky rozsáhlé síti poboček se může chlubit skutečnou, nikoli pouze zprostředkovanou znalostí místního prostředí.

Článek HEWLETT-PACKARD s.r.o. ze dne 7. srpna 2008 - čtvrtek

Další články od HEWLETT-PACKARD s.r.o.

HP se umístil v kvadrantu vůdců segmentu multifunkčních produktů

Metro Global Photo Challenge 2008 zná světového i českého vítěze

Na Vánoce jsme skvěle připraveni

HP předá ceny největší světové fotosoutěže

Prezentační kamion HP s nejmodernější technikou je vykraden

HP v kvadrantu lídrů zprávy Gartner Inc.

HP představuje řadu nových grafických a tiskových produktů a řešení pro podnikový sektor

Truck v barvách HP míří do Prahy

Stance Communications pro Hewlett-Packard

HP Česká a Slovenská republika jmenovalo manažery divize PSG

HP představuje nová řešení pro firemní desktopy

Nové tiskárny od HP

Originální kazety HP LaserJet s černým tonerem nabízejí zákazníkům vyšší spolehlivost a úspory

HP Color LaserJet CP2020

HP Color LaserJet CM2320 MFP

Společnost HP rozšiřuje svou firemní nabídku řešení pro tisk a zpracování obrazu

HP přináší mobilním uživatelům přesnost a výkon

Snadný tisk fotografií za 27 sekund s fototiskárnou HP

HP ve 2. čtvrtletí ovládlo prodej počítačů

Nové inkoustové tiskárny v portfoliu HP

Compaq Presario se vrací

Nová fotosoutěž s HP

Letní tiskové novinky HP na dovolenou

Technologie HP pomáhají letním motivům Kung Fu Panda od Dreams Animation povznést se do nebeských výšin

HP Laboratory Masterclass 2008

HP oznamuje prodej 36 strojů HP Indigo Digital Press společnosti Consolidated Graphics

HP představuje průlomovou technologii zobrazení barev

HP propojuje práci, hry, domácnost a zábavu představením nové generace osobních systémů

Hewlett-Packard uvádí na trh novou multifunkční tiskárnu HP Officejet J4580 All-In-One

HP bylo počtvrté oficiálním partnerem Filmového festivalu v Cannes

HP Photosmart A826 nejlepší v soutěži TIPA

HP posílí svůj prodejní kanál prostřednictvím inovovaného HP Preferred Partner programu

HP získalo pět prestižních ocenění European Digital Press Association

Hewlett-Packard zachovává Publicis jako BTL agenturu pro divizi IPG

HP Pavilion nově standardně dostupný i prostřednictvím klasických IT prodejců

HP podepsalo strategickou marketingovou dohodu s Omnicomem

HP představuje HP Color LaserJet CM6040

Nové řady tiskáren HP

HP Smart Web Printing nastupuje

HP nabízí notebook s Windows pod 10 tisíc včetně DPH

K vybraným produktům od HP zdarma Adobe Photoshop

Hewlett-Packard vyhlašuje nejlepší partnery za rok 2007

HP Pavilion dv6799

HP míří akvizicí Exstream Software na neustále rostoucí trh automatizovaných dokumentů

HP oznamuje strategii, jak překlenout propast mezi vytvářením a publikováním obsahu

Tiskárnám HP DeskJet je 20 let

HP pomáhá řešit problém PET lahví

HP rozšiřuje nabídku profesionálních fototiskáren pro pokročilé amatérské fotografy

Tiskárna HP Photosmart D5360

Řada barevných tiskáren HP OfficeJet Pro K5400