logo HEWLETT-PACKARD s.r.o.

HP zavádí změny v obchodním programu PartnerONE

Hewlett-Packard zavádí významné změny v obchodním programu PartnerONE, primárně se dotýkající divizi IPG (Imaging Printing Group) a PSG (Personal System Group). Patří mezi ně především zjednodušená nabídka produktů, konkurenceschopnější ceny, efektivnější způsob odměňování partnerů a celkově jednodušší obchodní procesy.

Divize Osobních počítačů a notebooků (PSG) změní svůj obchodní model pro partnery prostřednictvím implementace dvousměrného obchodního modelu. První se zaměřením na prodej tzv. Volume produktů určených pro segment malých podniků a kanceláří (SBSO), druhý se zaměřením na prodej tzv. Value produktů dodávaných primárně do segmentu středních a větších podniků.

"V segmentu SBSO budeme klást maximální důraz na agresivní up-front cenotvorbu PSG volume produktů," řekl Pavel Machovský, ředitel partnerského prodeje HP. Agresivní a konkurenceschopnou cenotvorbu, stejnou pro autorizované i neautorizované dealery, nám umožní nákladové optimalizace jak na straně HP, tak i našich partnerů, jako například :

"Vedle agresivní up-front cenotvorby zároveň budeme v tomto segmentu klást důraz na zjednodušení a dosažení větší přehlednosti pro naše prodejce a koncové zákazníky, například snížením počtu PSG volume konfigurací až o 35%," dodal Machovský. Výše uvedené optimalizace, platné od 1.5.2009, se tak promítnou do zmíněné agresivní up-front cenotvorby pro nové řady PSG volume produktů už během několika týdnů, kdy začnou být uváděny na český a slovenský trh !

"V tomto přechodném období někteří mohou promítnout avizované změny do krátkodobého zvýšení cen u stávajících produktů, nicméně po uvedení nových a již cenově výrazně agresivnějších PSG produktů v řádu několika týdnů mohou dealeři a zákazníci očekávat atraktivnější ceny," řekl Machovský. Navíc i během přechodného krátkého období nepředpokládáme v souvislosti se změnami kompenzačního modelu distributorů zvýšení cen o více než 1 - 2 %, dodal Machovský.

V oblasti PSG Value produktů získají obchodní partneři větší odměny za prodej vyšší řady počítačů, pracovních stanic, tenkých klientů a notebooků. Další odměny za poskytování příslušenství a služeb umožní obchodním partnerům HP ještě více zvýšit jejich marže v této oblasti. Autorizované dealery odliší HP od zbytku trhu i nadále poskytováním zpětných bonusů, určených právě pro PSG Value produkty. V rámci zjednodušení budou mít tyto zpětné marže charakter fixního % z uskutečněných prodejů.

Divize IPG rovněž zjednoduší svůj obchodní model s partnery. Změny se budou týkat integrace obchodních činností v oblasti poskytování hardwaru a spotřebního materiálu do jediné strategie. Výhodou pro partnery bude dále i zjednodušený komunikační model, v rámci kterého bude partnerovi přidělen jeden partner account manager jako jediný kontaktní bod pro obchodní činnost v oblasti poskytování hardwaru i spotřebního materiálu.

Divize IPG rovněž zefektivní svůj systém odměňování dealerů prostřednictvím implementace jediného způsobu odměn za dosažené výsledky jak v oblasti prodeje HP hardwaru, tak i spotřebního materiálu. Autorizovaní partneři v oblasti IPG budou nadále těžit ze zpětných bonusů vztahujících se na celkový prodej hardwaru a spotřebního materiálu. Navíc v rámci posílení obchodní činnosti dealerů u koncových zákazníků HP přesune část kompenzací za prodej HW od distributorů směrem k některým autorizovaným dealerům. "Protože ale i distributoři reprezentují pro HP klíčový obchodní potenciál, nebudou jejich zpětné a na výsledcích závislé zpětné bonusy v kontextu výše uvedeného sníženy o více než 1 až 1,5% oproti dříve vypláceným odměnám," řekl Machovský.

Další články k tématům - ceny - dealerů - distributorů - hardwaru - HP - IPG - obchodní - prodej - produktů - PSG - Pavel Machovský

Článek HEWLETT-PACKARD s.r.o. ze dne 6. května 2009 - středa

Další články od HEWLETT-PACKARD s.r.o.

HP nabízí firmám snazší přechod na cloud computing

Zaměstnanci HP ČR podpořili Klokánek Hostivice

HP pomáhá firmám maximalizovat dobu provozuschopnosti jejich IT prostředí

HP zahajuje soutěž o nejstarší funkční server v ČR

Řešení HP Service Delivery Platform rozšiřuje kreativitu vývojářů

HP koupí 3Com za 2,7 miliardy dolarů

HP rozšiřuje své ekologické aktivity v oblasti ochrany světových lesů

HP pomáhá firmám prosperovat i na nestabilním trhu

Úložná zařízení HP pomáhají s výzkumem chování buněk a vývojem nových léčebných metod

HP BladeSystem Matrix výrazně urychluje nasazení řešení z prostředí Oracle

HP oznamuje spolupráci se společností Sony Ericsson

Nové integrační služby HP pomohou firmám uvolnit prostředky pro inovace

Nová řešení HP rozvíjejí možnosti podnikání malých a středně velkých firem

HP představuje revoluční síťové produkty

Řešení HP vylepšuje procesy v zábavním průmyslu

HP a Informatica rozšiřují spolupráci na optimalizaci firemních procesů

HP přináší další inovace virtualizačních technologií

HP a GS1 Canada vyvinuli službu cloudu, která zefektivní proces stahování výrobků z prodeje

Telefónica O2 Czech Republic bude používat monitorovací systém od HP

HP zajistí globální provozní služby pro AkzoNobel

Kamion HP se představil v Praze a míří na Sázavafest

HP oznamuje akvizici společnosti IBRIX

Vyjádřete se na YouTube!

Přechod na HP servery z řešení Sun ušetří náklady firem téměř dvojnásobně

Díky HP mohou IT ředitelé řídit svá oddělení jako samostatné firmy

HP pomůže českým firmám s investicemi do IT v době finanční krize

HP představuje nová řešení s podporou SAP

HP standardizuje analytické služby pro datová centra v Evropě, na Blízkém východě a v Africe

HP Halo pro videokonference

HP rozšiřuje globální partnerský softwarový program

HP rozšiřuje rodinu notebooků ProBook

HP ovládlo žebříček TOP500 superpočítačů

Převratné serverové řešení HP přináší zásadní průlom ve škálování výpočetního výkonu v datových centrech

Nové šetrné technologie upevňují vedoucí pozici HP ve vztahu k životnímu prostředí

HP spouští další tvůrčí video soutěž

Compaq Mini 110c dokazuje, že velké věci mohou přicházet i v malém balení

První značkový obchod HP je zde

HP zavádí změny v obchodním programu PartnerONE

HP představuje notebook ProBook PC Line

HP zaútočí na nejnižší segment stolních počítačů

Prodej unikátního dotykového počítače HP TouchSmart na českém trhu zahájen

HP, česká i slovenská jednička roku 2008 v prodeji počítačů

HP vyhlásilo partnery roku

HP notebook s téměř 24 hodinovou výdrží přichází na český trh

HP uvádí nevšední multimediální notebooky