logo HEWLETT-PACKARD s.r.o.

ISO 20000 pro HP Enterprise Services

Česká pobočka Hewlett-Packard - divize služeb (HP Enterprise Services) získala mezinárodní certifikát kvality v oblasti řízení služeb informačních technologií - ISO 20000.

Pro získání certifikace ISO 20000 muselo HP doložit, že má pod systematickou kontrolou všechny normou definované procesy řízení IT. Na základě nezávislého externího auditu byl pak renomovanou mezinárodní organizací BSI vydán certifikát.

"Získání certifikace ISO 20000 představuje další milník při naší snaze o neustálé zkvalitňování IT služeb pro firemní zákazníky," řekl Karel Kotrba, ředitel divize HP Enterprise Services Česká republika. "Je také zaslouženou odměnou vynikající dlouhodobé práce zaměstnanců HP."

Synchronizace s ISO 27001

HP Česká republika je od roku 2009 rovněž držitelem certifikátu ISO 27001, jež se zabývá informační bezpečností. Certifikace ISO 27001:2005 funguje jako základ pro posuzování systému řízení bezpečnosti informací (ISMS - Information Security Management System) pro organizaci jako celek nebo její část. Lze ji použít jako základ pro formalizovaný postup k certifikaci. Důležitou součástí normy ISO 27001 je popis k vybudování a provozu systému řízení bezpečnosti informací.

Na konci loňského roku byl systém řízení informační bezpečnosti v HP Česká republika přepracován a integrován do systému zahrnujícího řadu dalších zemí regionu EMEA.

ISO 20000 - prokazatelné úspory času i nákladů

Významná mezinárodní norma ISO 20000 stanovuje společný standard firmám poskytujícím IT služby. Vztahuje se k řízení IT služeb při zaměření na zlepšování kvality, zvyšování efektivity a snížení nákladů u IT procesů. Norma ISO 20000 vzešla ze standardu BS 15000, popisuje integrovanou sadu procesů řízení pro poskytování IT služeb a zakládá se na nejlepších praktikách řízení ICT formulovaných v IT Infrastructure Library (ITIL).

Zatímco ITIL ovšem umožňuje výhradně certifikace osob, lze ISO 20000 díky své flexibilitě udělit jak pro dílčí osoby (auditor ISO 20000, konzultant ISO 20000), tak i pro celé organizace či jejich jednotlivá oddělení a divize.

Procesy, které fungují ve shodě s normou ISO 20000, mají vysoký potenciál úspory času a snížení nákladů. Podle studie IDC ušetří firmy zavedením softwaru řízení podle ISO 20000 přibližně 48 % pracovní doby při odstraňování chyb, 37 % při údržbě síťové infrastruktury a 26 % díky kvalitnějšímu řízení změn (change management).

Strategický prvek řízení

Implementace normy ISO 20000 je pro zákazníky garancí prvotřídní dodávky IT služeb. Kromě zákazníků ale těží z normy i samy certifikované firmy – v normě jsou totiž vhodně kombinovány požadavky na optimalizaci interních procesů s požadavky na kvalitu produktů a služeb. Kvalita IT služeb je dle kritérií ISO 20000 průběžně ověřována a měřena, přičemž výsledky mají k dispozici obě strany - zákazník i dodavatel.

Nejdůležitější částí normy ISO 20000 je, stejně jako u všech standardů ISO, model zlepšování procesů podle vzoru: plánuj-dělej-zkontroluj-jednej (plan-do-check-act). Aplikování tohoto mechanismu vede k procesu neustálého zlepšování, který zvyšuje kvalitu a efektivitu výkonů. Pravidelně se definují cíle a vypracovávají opatření k jejich optimalizaci.

Kromě toho nabízí certifikace podle normy ISO 20000 také ochranu investic a strategický prvek řízení. Bez procesu neustálého zlepšování přinášejí investice do optimalizace procesů pouze krátkodobé úspěchy, použitím standardu s pravidelnými kontrolními audity se však dosáhne trvalého zlepšování kvality. Díky posudkům provedeným nezávislou třetí osobu se zviditelní odchylky vůči zadání a zavedou nápravná opatření.

Poskytovatelé a provozovatelé IT služeb mohou díky normě ISO 20000:

Článek HEWLETT-PACKARD s.r.o. ze dne 20. dubna 2011 - středa

Další články HEWLETT-PACKARD s.r.o.

Microsoft a HP společně ve vývoji i nabídce řešení privátního a veřejného cloudu

Spolupráce SAP a HP přináší zrychlení přechodu do cloudu

HP Peer Motion: software pro sdružené ukládání

Výzkum HP odhaluje nárůst nákladů v souvislosti s počítačovou kriminalitou

HP Always On Support: nový model spolupráce s partnery

Servery HP ProLiant zlepšují podmínky výzkumu v oblastech energetiky a astrofyziky

HP POD 240a: energeticky nejúspornější modulární datové centrum na světě

IT služby pro NASA zajistí HP

HP Get Thin Guarantee: služba s garancí snížení požadavků na kapacitu úložných systémů

Digitální knihovna bezpečně uchová duševní majetek Paula McCartneyho

Always On Support: nový portál zákaznické podpory HP

HP Prepaid Card Services: bezpečné a finančně efektivní řešení předplacených karet

HP A-series 10500: výkonný přepínač pro video a mobilní aplikace

HP FlexNetwork: jednotná architektura připravuje firmy na budoucnost

Petr Skořepa: nový ředitel divize HP Networking pro ČR

Jan Zadák: nový výkonný viceprezident HP v divizi Enterprise Business

ISO 20000 pro HP Enterprise Services

Senta Čermáková: vítěz ankety Manažer roku 2010

Coca-Cola využije technologické služby HP

HPstorage.cz: zaměřeno na úložné systémy HP

HP ESM: řešení pro správu zdrojů energie

Spolupráce HP a VMware při vývoji bezpečnostních technologií pro cloud

HP je celosvětovou i českou jedničkou prodeje serverů v roce 2010

HP Mobile Access Solution: řešení pro vysokorychlostní mobilní přístup nové generace

HP TippingPoint: řešení pro dokonalejší zabezpečení sítí

HP Critical Facilities Implementation: nová služba pro návrh a budování datových center

Síťové technologie HP pro výzkumné centrum CERN

HP Hybrid Delivery: nová éra cloud computingu

Pražského Národní divadlo s novou IT infrastrukturou od HP

HP zajistí globálně hostingové služby pro BP

Jindřiška Sládková: nová personální ředitelka HP ČR