logo INDRA Czech Republic s.r.o.

Simulátor Indra pro letové dispečery s nejvyšší akreditací NATO

Simulátor pro pokročilý výcvik letových dispečerů (SIMFAC) společnosti Indra získal nejvyšší možnou akreditaci od organizace NATO pro denní a noční mise. Systém je v provozu od ledna 2011 na letecké základně španělských vzdušných sil v Alcantarille (Murcia).

Tato akreditace dovoluje provádět na SIMFACu všechny typy nácviku operací blízké letecké podpory - známé jako CAS (Close Air Support) - na úrovních 1,2 a 3, Urban CAS a Emergency-CAS. Tato akreditace umožňuje, aby na něm jakákoli spojenecká země mohla realizovat výcvik svého personálu.

Systém vytváří rozličné mise řízení letounů, které vykonává letový dispečer na pokročilé úrovni. Mezi nimi figuruje identifikace cílů, lokalizace spojenců, letecká kontrola na improvizovaných přistávacích dráhách, podpora operací v městském prostředí a za jakýchkoli meteorologických podmínek.

Simulátor pracuje s polokulovitou obrazovkou, která transportuje tým dispečerů neboli TACP (Tactical Air Control Party), dvou až čtyř-členné týmy profesionálů, do velmi realistické scenérie. V tomto prostředí je vytvářen pohyb letadel a vozidel v operační zóně, jak na otevřeném prostranství, tak ve městě, ve dne nebo v noci a za rozličných meteorologických podmínek. Prostřednictvím joysticku se kontroluje zobrazovaná scenérie, čímž se dosahuje celkového úhlu pohledu 360°.

SIMFAC také podporuje komplexní simulátor podpůrných letounů (s modely bitevního letadla, helikoptéry, přepravního letadla a letadla bez posádky), který dovoluje instruktorovi vykonávat roli pilota. Pilot se bude muset v nácviku zkoordinovat s pozemním týmem, dodržet komunikační protokol a využít jeho podpory, aby úspěšně dokončil určenou misi.

V poslední řadě počítá simulátor s pozicí instruktora, pomocí něhož stanovuje taktické prostředí. Definuje scenérie, chování spojeneckých, nepřátelských či neutrálních jednotek, zda se jedná o aktivní nepřátelské prostředí s rizikem pro spojence nebo civilisty, meteorologické podmínky a podmínky viditelnosti, atd.

Reálné vybavení

Dispečeři používají při výcviku stejné prvky, které se využívají při reálné operaci. Simulátor kopíruje fungování dalekohledu, telemetrických zařízení a zařízení na stanovení cílů, termovizní infračervené kamery, zařízení pro noční vidění, GPS nebo taktické radiokomunikace. Rovněž disponuje systémem zvaným ROVER (Remotely Operated Video Enhaced Receiver), což je zařízení, které používá pilot, aby v reálném čase sdílel obrazy zachycené senzory letounu s pozemním dispečerem. Navíc simulátor začleňuje systém architektury vysoké úrovně (HLA), který mu dovoluje spojit se s jinými simulátory k realizaci společného cvičení.

SIMFAC byl jedním z prvních simulátorů tohoto typu uvedených do provozu v Evropě. Vysoká kvalita jeho vizuálního systému, taktické prostředí a vytvoření pozice pilota ho činí nejpokrokovějším v operacích na pevnině.

Úspěch SIMFACu je výsledkem úzké spolupráce mezi vzdušným vojskem a Indrou na definici a vývoji projektu a následně na jeho rozvoji a vylepšení. Společnost úzce spolupracovala s profesionály podpůrného logistického vedení a letecké základny v Alcantarille, které do projektu přinesli své znalosti a zkušenosti. Toto úsilí umožnilo, aby byl dnes tento systém standardem na mezinárodním trhu.

ŠTÍTKY - letadlo - NATO - simulátor - video

Článek INDRA Czech Republic s.r.o. ze dne 7. října 2013 - pondělí

Další články INDRA Czech Republic s.r.o.

Síť radarů Indra kontroluje letový provoz v Ekvádoru

Bezkabelový artroskopický systém WAD

Pilotní programy projektu I+D+i na poli smart cities CIUDAD 2020

Modernizace systému řízení letového provozu ukrajinského Simferopolu

Inovace systémů řízení letového provozu pro mezinárodní letiště Eldorado v Bogotě

HeadMouse a VirtualKeyboard dosahují 400000 stažení v 95 zemích

Biotermické systémy Indra pro vydávání víz

Simulátor Indra pro letové dispečery s nejvyšší akreditací NATO

Indra zavede systém řízení letového provozu v Rumunsku

Satelitní komunikační systémy Indra pro německé námořnictvo

Projekt CELTIC vyvíjí integrální řešení business inteligence

Indra ve službách leteckého sektoru

Indra se účastní projektu Evacuate

Cloudové řešení Indra pro řízení kvality životního prostřední

Indra je členem konsorcia patronů doktorantských studií ve Smart cities na univerzitě v Gironě

Airline eCommerce - integrální platforma služeb pro letecké linky

Televize budoucnosti zapojuje diváka do obsahu

Solární sledovač ICST-70 zlepšuje výkon fotovoltaických panelů

Indra modernizuje navigační systémy Airservices Australia

Řešení Elcano pro navigaci osob s postižením v interiérech budov

Hermes řídí efektivně městskou dopravu

Indra tvůrcem návrhu urbánní platformy Atenea k řízení inteligentních měst

Efektivní řízení měst budoucnosti

Panamský průplav pod dohledem technologií Indra

Indra se podílí na vývoji inteligentních identifikačních dokladů

Technologie Indra se podílí na řízení provozu a mýtného dálnic v Indii

Digitální zdravotní obrazová dokumentace v projektu Ykonos

Australské vzdušné síly budou v zahraničních misích používat zařízení Indry

IT pro železniční sektor

Indra uvede nový dispečink řízení letového provozu v Kalkatě

Indra uvede nový dispečink řízení letového provozu v Baku

Strategický plán implementace inteligentních sítí v Peru

IT služby Indra pro brazilské bankovnictví

Inteligentní sítě nabídnou domácnostem služby s přidanou hodnotou

Inteligentní technologie Indra pro řízení městského provozu

Dopravní systém SAE zvýší bezpečnost a kvalitu dopravních služeb města Savannah

Řešení kybernetické bezpečnosti Indra

Detektor radioaktivity León pro letiště a přístavy

Simulátory a výcvikové systémy Indra

Bezpečnost na fotbalových stadionech pod dohledem informačního systému

Letecký simulátor Airbus A320

Indra rozšiřuje služby dálkového průzkumu Země o kapacitu satelitů RapidEye

Cool letní akce datového centra Coolhousing