logo Intel Czech Tradings, Inc., organizační složka

Počítače do kabelky preferují ženy v průzkumu Intel

Ženy chtějí s počítačem nejenom pracovat, ale také dobře vypadat, měl by se vejít do kabelky anebo do designového pouzdra. Výsledky pocházejí z rozsáhlého průzkumu společnosti Intel v ČR, Maďarsku a SR.

Pro 37 % žen v České republice, Maďarsku a na Slovensku je překážkou ve větší mobilitě váha notebooku. Rády by pracovaly z domova a zaměstnavatel by jim to umožnil, ale nechce se jim tahat těžký notebook. Podle dotazovaných měl notebook "zhubnout" zhruba o polovinu, aby se dal snadno přenášet.

Výsledky pocházejí z rozsáhlého průzkumu společnosti Intel, který proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů.

"Optimální hmotnost notebooku po redukci váhy by se podle více než poloviny (52,1 %) ženských respondentek měla pohybovat v rozmezí 1 kg a 1,5 kg. Vedle toho se ovšem najde ještě dalších 19,8 % žen, které by přivítaly notebooky do 1 kg", reprodukuje jeden z hlavních závěrů průzkumu Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel.

Jen pro představu - současné stroje v průměru váží kolem 2,5 kg. Ve srovnání s ženami muži jsou k urostlejším notebookům benevolentnější a na nějaký ten gram navíc tolik nehledí, ale i tak přístroje s hmotností pod 1,5 kg vyžaduje více než polovina mužů (53 %). Tato kritéria zpravidla splňují zařízení z kategorie ultrabook a "dva v jednom".

Mobilita je pro ženy cennější než pro muže

Ženy chtějí být mobilní kdykoliv a kdekoliv, pro 86 % žen je důležité, aby svůj notebook mohly bez problémů přenášet z práce domů a zpět, cestovat s ním a využívat výhod jeho mobility. Nejvíce si mobility cení ženy v Maďarsku (91 %) a muži v Česku (86 %).

Pro mobilitu svědčí i fakt, že 64 % žen preferuje mít pouze jeden notebook pro práci i na doma. Největší touhu mít vše pohromadě v jednom přístroji dávají najevo Češky - 66,7 % a Češi společně s Maďary (73 %).

Česká republika je středoevropská velmoc v prodeji počítačů přes internet

Co se týče ceny "počítače snů", muži jsou připraveni za něj vytáhnout z peněženky 15304 Kč, což je v průměru podstatně více než u žen - 12546 Kč. Nejméně senzitivní jsou k ceně Slováci - ženy by v průměru v přepočtu zaplatily 14040 Kč a muži dokonce 16380 Kč.

Češi představují zlatý střed - ženy s 13600 Kč, Češi s 16280 Kč. Nejšetrnější jsou Maďarky, které by v průměru zaplatily jen cca 10000 Kč, Maďaři 13260 Kč.

Muži také mnohem více preferují nakupování přes internet: v e-shopu by si svůj vysněný počítač pořídilo 46 % mužů, ale jen 26 % žen, které více tíhnou ke kamenným obchodům. Podle vyjádření největšího prodejce elektroniky Alza.cz však podíl žen, které nakupují online v Čechách i na Slovensku, rychle roste.

Nejpozitivněji se k e-shopům staví čeští muži s 56 % a slovenské ženy s 33 %. Z porovnání třech zemí vyplývá, že Česká republika je v prodeji počítačů přes internet velmoc: jako v jediné z uvedených zemí jsou e-shopy více preferované než kamenné obchody.

Podle zjištění společnosti Intel, k některým trendům blízké budoucnosti se Středoevropanky stavějí zdrženlivěji - například nositelná elektronika včetně čipů zabudovaných do oblečení přijde jako dobrý nápad pouhým 14 % oslovených žen. Muži se v této věci ukazují být více otevření novinkám - očipované oblečení by se líbilo téměř 22 % mužů.

Módní návrháři, zbystřete pozornost! Počítač musí být designově zabalen

Co se týče výkonu, mobility a těchto parametrů už není připraven dělat kompromisy nikdo, ale významná skupina žen klade vysoké nároky i na estetické faktory, jako je stylovost a design.

"Na otázku, zda je pro ně důležité, aby jejich vysněný počítač podpořil jejich ženskost, odpovědělo ano 34 % dotazovaných žen, což je téměř stejný počet žen, které by chtěly přenášet své PC v designovém pouzdře. Designové pouzdro (40 %) u žen jako obal a nosič jednoznačně vítězí. Ženám už zjevně nestačí batůžek (6,2 %), k praktickým hlediskům přistupuje i to estetické", komentuje Martin Vařbuchta ze společnosti Intel fakt, že vedle designového pouzdra ženy nejvíce zaujala dámská kabelka, do které by v Čechách a na Slovensku chtělo uložit své PC 23 % žen.

Češi jsou praktičtí, Slováci dají více na design

Z průzkumu společnosti Intel vyplývá, že Slovenky ve srovnání s Češkami a Maďarkami kladou na design a osobní styl v souvislosti s jejich počítačem a jeho obalem největší důraz. Češky se více přiklánějí k praktickým obalům, jako jsou brašny a batůžky. Ještě propastnější rozdíl je mezi slovenskými a českými muži: zatímco tři čtvrtiny Čechů považuje za ideální obal praktickou brašnu či batůžek, na Slovensku by po nich sáhlo o celých 30 % méně mužů.

O to více mezi Slováky letí designová pouzdra, volilo by je 36 %, tedy téměř shodný počet jako žen. Jak by mohly vypadat elegantní designová pouzdra na ultrabooky a zařízení "dva v jednom" pro ženy i muže, ukázali studenti pražské UMPRUM v loňském projektu UltrabookBag.

Vybrané výsledky průzkumu společnosti Intel v ČR, Maďarsku a Slovensku publikovala tisková zpráva Průzkum Intel: Češky se vyznají v počítačích lépe, než si muži myslí. Průzkum vyvrací obvyklé stereotypy. Ženy se při výběru počítače chovají mnohem pragmatičtěji, než si muži myslí a kritéria jako jsou výkon, výdrž na baterii, procesor či funkce hrají v jejich rozhodování mnohem větší roli než například barva počítače.

Článek Intel Czech Tradings, Inc., organizační složka ze dne 28. března 2014 - pátek

Další články Intel Czech Tradings, Inc., organizační složka

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou