logo Intelligent Technologies, s.r.o.

Business Intelligence ve společnosti ROSSMANN

Cílem unikátního projektu společnosti Intelligent Technologies bylo sjednotit veškeré datové zdroje v rámci organizace Rossmann a vytvořit jednotný analytický nástroj pro řízení a optimalizaci prodejních a marketingových aktivit společnosti.

Před začátkem projektu se ve společnosti ROSSMANN používalo řešení poskytované globálním dodavatelem mateřské firmy, založené na technologii Oracle a Business Objects. To však nepokrývalo nový ERP, nestačilo z výkonnostního hlediska a neumožňovalo flexibilní úpravy.

Cíle projektu

Mimo vytvoření validního datového skladu konsolidujícího různorodé informační systémy bylo potřeba vyvinout zcela nový reportovací systém, který nahradil zastaralé a velmi nákladné outsourcované řešení. Komplexní analytický a controllingový nástroj tak byl přesunut přímo do správy ředitelství společnosti v Praze.

"Po náročném výběrovém řízení, kdy jsme oslovili řadu specialistů z prostředí Business Intelligence (BI), jsme dali přednost společnosti Intelligent Technologies. Jejich hlavní konkurenční výhodou bylo velmi silné know-how, jak z České Republiky tak i ze zahraničních projektů. Tímto partnerstvím jsme získali kvalitu, kterou sami rádi nabízíme svým zákazníkům", hodnotí výběr partnera jednatel společnosti Rossmann Ing. Vladimír Mikel.

Řešení Intelligent Technologies

Datový sklad a reportovací nástroje, jsou již dávno nezbytnou součástí pro obchodní nebo výrobní společnosti. Klíčovým momentem je sjednocení různorodých datových zdrojů v rámci organizace. Navíc je potřeba zajistit vysokou kvalitu integrovaných dat z různých informačních systémů. Společnost Rossmann disponuje hned několika takovými systémy. Patří mezi ně ERP systém eEvolution, POS systém Retalix, finanční systém CODA nebo například skladový systém LFS.

Atypický projekt měl hned řadu specifických požadavků. Bylo potřeba sjednotit lokální informační systémy spolu s datovým skladem outsourcovaným v zahraničí. To vše navíc ve velmi krátkém termínu, jenž vyplynul ze strategického plánu zadavatele a byl pro implementaci limitující. Manažerský reportovací systém nové generace používá interní metodologii BI Smart a stal se opravdu silnou zbraní na českém drogistickém trhu. Mimo dnes již nezbytný reporting obsahuje systém řadu dalších analytických nástrojů vyvinutých na míru, které umožňují zaměstnancům společnosti přijímat kvalifikovaná rozhodnutí na základě přesných a aktuálních podkladů.

Důležitým momentem bylo mimo jiné zajištění maximální bezpečnosti klientských dat. Informace o prodejích, skladech nebo dodavetelích a cenách mají pro obchodní společnosti cenu zlata. Pro obchodní řetězec s dominantním postavením to ovšem platí dvojnásob.

Hlavní přínosy řešení BI Smart :

O společnosti ROSSMANN

Společnost ROSSMANN představuje dominantní síť prodejen drogerie a parfumerie. Na českém trhu působí od května 1994, kdy byla otevřena první prodejna v Českých Budějovicích. Poté následovaly další pobočky na území celé republiky. Začátkem roku 2009 ROSSMANN provozuje v České republice již 109 prodejen. Tak jako v Polsku a v Maďarsku, působí i v České republice drogerie pod původním názvem ROSSMANN. V současnosti pracuje v České republice přibližně 660 zaměstnanců, z toho 500 na prodejnách a zbývajících 160 je zaměstnáno na ředitelství a v logistice.

Článek Intelligent Technologies, s.r.o. ze dne 22. září 2010 - středa

Další články Intelligent Technologies, s.r.o.