Odborná konference s názvem Internetový marketing – motor úspěšného e-businessu přilákala téměř 150 zájemců, kteří si přišli poslechnout přednášky týkající se PPC reklamy, affiliate programů, e-mail marketingu nebo zážitkových webů. Na programu byla dále taková témata jako nejčastější mýty o fulltextovém vyhledávání Seznamu, způsoby vyhodnocování brandové reklamy nebo podstata webové grafiky. Konference, kterou pořádalo přední konzultační centrum v oblasti internetového marketingu Dobrý web, se uskutečnila v Clarion Congress Hotelu v Praze.
Mezi řečníky se objevili specialisté na internetový marketing, marketingoví manažeři úspěšných "on-line" společností, zástupci mediálních a reklamních agentur či provozovatelů PPC systémů. Ján Šifra a Josef Kovář (ETARGET) pohovořili v první části o tom, že PPC reklama nejsou jen inzeráty ve výsledcích vyhledávání, ale také reklama v obsahové síti webů. Využili k tomu netradiční názorné pomůcky, cca 10 kg pomerančů, které následně rozdávali zájemcům. Následovalo představení nejčastějších chyb zadavatelů PPC reklamy z úst Jiřího Chomáta (Sklik). Ten zdůraznil, že hlavní podstatou PPC reklamy je efektivita, nikoli první pozice za každou cenu. Jak je to s fulltextovým vyhledáváním na portálu Seznam se pokusil přiblížit Štěpán Škrob (Seznam).
Po přestávce představila Věra Buchtová (Student Agency) fungování affiliate programu webu Královna.cz, díky kterému se zvýšila finanční efektivita prodeje letenek. Specialista na e-mail marketing Vladislav Bureš (Proximity) na příkladu prodejní sítě Cheesy ilustroval proces přípravy a následný zásah kvalitně postaveného e-mailingu pro malé a střední firmy. Druhou část konference uzavřel Jan Suda (Universal McCann) s přednáškou o display reklamě na internetu.
Ve třetím bloku čekaly na účastníky konference poslední dva příspěvky. Michal Horák (PeckaDesign) obhajoval smysl a účel kvalitní webové grafiky. Závěr patřil „hudebnímu“ vystoupení Marka Prchala a Lukáše Plíhala (Ilikethis), kteří na případových studiích představujících produktové weby společností UPC a Česká spořitelna ilustrovali možnosti zážitkových webů.
"Nebývalý zájem o konferenci, díky němuž jsme museli dokonce měnit prostory konání za větší, potvrzuje aktuálnost problematiky internetového marketingu a stále větší potřebu zvyšování povědomí o tomto způsobu propagace firemních produktů," komentuje výsledek konference vedoucí Dobrého webu Luboš Plotěný.
Online záznam z konference najdete na blogu Dobrého webu, všechny prezentace jsou k dispozici ke stažení na stránkách konference.
Generálním partnerem konference byla společnost Seznam, která provozuje reklamní PPC systém Sklik. Partnery byli dodavatelé textové PPC reklamy adFox a ETARGET. Mediálně konferenci podpořil magazín Marketing & Media, týdeník Profit a server o českém Internetu Lupa.cz.
Článek Internet Info s.r.o. ze dne 28. dubna 2008 - pondělí
Adobe Flash Player kraluje mezi grafickými programy
Balíček vánočních programů na Slunečnice.cz
Internet Info a TUESDAY Business Network ohlašují spojení
Windows XP stále vedou mezi českými uživateli
Nová podoba serveru Slunečnice.cz vznikla i za přispění uživatelů
Digitálně.tv poradí, jak na digitální televizní vysílání
LEGO u dětí boduje i virtuálně
Google v Česku roste na úkor ostatních vyhledávačů
Internet Info zajistí provoz státního informačního webu k digitalizaci
Patrick Zandl je novým šéfredaktorem Lupa.cz
Google Chrome si získal své první příznivce
Zájem diváků o informace o digitalizaci enormně roste
Nejlepší firemní web má společnost ČEZ
Google Earth nejoblíbenějším vzdělávacím programem
Konference Czech Internet Forum 2008
Soutěž serveru DigiZone.cz o set-top-boxy zná vítěze
Zdroják je nová sekce serveru Root.cz pro vývojáře
Vyfoťte výměnu antény na vysílači Žižkov a vyhrajte
Nový speciál o HDTV v České republice
Televize Prima přechází do multiplexu 2
Uživatelé rádi vylepšují vzhled svých obrazovek
Anketa Křišťálová Lupa 2008 začíná
Kulatý stůl o digitalizaci se bude věnovat vysílacím platformám
Stahovanost komunikačních programů v červenci prudce vzrostla
Třetí ročník ankety Křišťálová Lupa 2008 právě startuje
České servery převážně využívají operační systém Linux
Nero mezi vypalovačkami suverénně vede
Spojení Atlasu s Centrem pozici Seznamu ve vyhledávání neohrozilo
Vedoucím redakcí vydavatelství Internet Info se stal Aleš Miklík
Společnost Internet Info koupila službu Weblogy.cz
Bomba.cz přináší to nejlepší z videa na internetu
Vysoké rozlišení obrazovek je již standardem
Nejstahovanějším antivirovým programem je avast 4
V čele poroty soutěže WebTop100 opět Dana Bérová
Nejvyšší ocenění v anketě Czech Open Source 2008 získal projekt LinuxExpo
Windows Vista velká očekávání Microsoftu nepotvrdil
K prohlížení obrázků je nejčastěji používán IrfanView
Mediální trh očekává další silný postup internetu
Projekt Přístupnost.cz radí, jak zpřístupnit informace zdravotně postiženým
Konference o internetovém marketingu proběhne již za dva týdny
V březnu nejvíce zaujaly programy pro správu faktur
Internetovému marketingu patří budoucnost