logo Internet Info s.r.o.

Konference Web Analytics svým obsahem zabodovala

Minulý čtvrtek uspořádalo konzultační centrum Dobrý web další ze svých odborných konferencí, tentokrát na téma Web Analytics. Celodenní program včetně tří přednášek zahraničních odborníků se u hostů setkal s velmi pozitivní odezvou.

V pořadí již třetí odborná konference konzultačního centra Dobrý web tentokrát na téma Web Analytics - statistiky webu a jejich vyhodnocování, která proběhla ve čtvrtek 28. května 2009, se setkala s velice pozitivními ohlasy posluchačů. Celkem 13 přednášek a dvě panelové diskuse si vyslechlo téměř 150 zájemců.

Účastníci konference kladně hodnotili jak obsahové zaměření akce, tak i výběr přednášejících. Do programu byly letos zařazeny také tři prezentace zahraničních odborníků, které byly simultánně tlumočeny do češtiny.

Jak již z názvu konference vyplývá, hovořilo se především o nejrůznějších analytických nástrojích k vyhodnocování online reklamních aktivit firem a správné interpretaci výsledků takových měření. Svůj příspěvek na konferenci přednesla řada expertů na online marketing a webové analýzy. Moderování se ujal Dušan Janovský.

Hned na úvod vystoupil Johannes Oppermann z rakouské pobočky firmy Google, který poskytl úvod do problematiky a zdůraznil nutnost získaná statistická data správně interpretovat a na jejich základě také následně realizovat změny na webu. Jiří Brázda (WAW) po té pohovořil o současných trendech a vyzdvihl potřebu využívat k získávání dat různé informační kanály.

Na KPI (Key Performance Indicators) a měření efektu reklamních kampaní se ve své přednášce zaměřil Daniel Kafka (1. multimediální), zatímco Egon Wilcsek (Omniture, Německo) účastníky seznámil s koncepty pokročilé segmentace návštěvníků webu a ukázal, jak výsledky statistik využít k optimalizaci stránek. S případovou studií firmy LMC, zaměřenou na volbu KPI a způsob měření konverze u netransakčních webů, přišel Milan Kryl.

Následovala přednáška, ve keré analytik Martin Kopta představil nástroje odhalující vzorce chování návštěvníků na webu. Dopolední blok pak završila panelová diskuse zaměřená na praktické zkušenosti větších firem při využívání analytických nástrojů. Za jeden stůl spolu zasedli Petr Staněk (NetTravel.cz), Roman Appeltauer (Vodafone), Milan Kryl (LMC) a Jiří Brázda (WAW).

Odpolední část konference otevřel další ze zahraničních hostů, Pere Rovira (WebAnalytics.es), který posluchače seznámil s tzv. měkkými metrikami. Nechyběly ani příklady jejich využití v praxi. Vít Smékal (OMD) zdůraznil, jak je důležité sladit technologické možnosti internetu s celkovým komunikačním konceptem a jeho cíli. Poté Vladislav Bureš (Proximity) pohovořil o optimalizaci e-mailingu na základě výsledků měření.

O možnostech vyhodnocování efektivity relativně nových marketingových nástrojů jako jsou Facebook, Twitter, firemní blogy atp. diskutovali Adam Zbiejczuk (mBank), Daniel Kafka (1. multimediální), Pavel Hacker (Neo@Ogilvy), Vít Smékal (OMD) a Martin Kopta.

Vzhledem k tomu, že objednávku dokončí jen malé procento návštěvníků webu, je nutné sledovat, jak se chovají ti ostatní návštěvníci. O tom také byla přednáška Pavla Jaška (Dobrý web), jenž se zaměřil na tzv. mikrokonverze. Lze mezi ně počítat například ohodnocení zboží zákazníkem, odstranění zboží z košíku, využití splátkové kalkulačky, nebo třeba zhlédnutí videa.

Jak efektivně implementovat webovou analytiku do firemních procesů vysvětlil Jiří Malý (Neo@Ogilvy). Na něj pak navázal Roman Appeltauer (Vodafone) s porovnáním jednotlivých analytických instrumentů a vyzdvihl výhody těch placených. Celodenní program uzavřel Jakub Mach (MicroMedia) se svou přednáškou o specifikách měření mobilního webu.

Partnerem konference byla společnost Omniture. Mediálními partnery pak týdeník Marketing & Media, portál Profit.cz, server CIO Business World.cz a vyhledávač Google.

Další články k tématům - Analytics - Google - konference - měření - twitter - vyhodnocování - web

Článek Internet Info s.r.o. ze dne 2. června 2009 - úterý

Další články od Internet Info s.r.o.

Vánoční atmosféra v počítači se serverem Slunečnice.cz

Podnikatel.cz se ohrazuje proti nařčení, že uveřejnil pomluvu ČT

Adobe Flash Player u uživatelů suverénně vede

Czech Internet Forum

Vypínání analogové televize na Plzeňsku je ohroženo

HDTV a něco navíc

Databáze serveru Vitalia.cz umístěny na Mapách Google

Mobile Internet Forum 2009 odhalí reklamní potenciál mobilní komunikace

Křišťálová Lupa 2009

Dobrý web získal certifikaci Google Analytics Authorized Consultant

Do hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2009 se nově zapojí expertní panel

Avast! nejoblíbenějším antivirovým softwarem

Windows Live Search zamíchal statistikou podílů vyhledávačů

Zahájení projektu MEDIA MONDAY

MEDIA MONDAY proběhne za necelý týden

Speciální příloha Vypínáme.cz s termíny vypínání analogových TV vysilačů

Anketa Czech Open Source 2009 má své vítěze

Porotu soutěže WebTop100 povede Ivan Pilný

Nejlepší projektový management v roce 2009 má Komerční banka

Vyfoťte výměnu antény na vysílačích Javořice a Ještěd a vyhrajte set-top-box

Naučte se chránit své děti před nástrahami internetu

Konference Web Analytics svým obsahem zabodovala

PhotoFiltre

Podnikatel.cz spouští vlastní kvalifikační kurzy a semináře

Do finále soutěže Best Project Management postupuje 6 projektů

Konference Web Analytics poradí, jak porozumět statistikám

Uživatelé oceňují možnost jednoduchého stažení daňových formulářů

Telefónica O2 podpoří anketu Křišťálová Lupa 2009

Konference o internetové reklamě vzbudila nebývalý ohlas

O vítězství v soutěži Best Project Management bojuje 14 projektů

Jak upravit antény pro příjem digitálu

Startuje osmý ročník soutěže WebTop100

Počtvrté zvolí příznivci Linuxu vítěze v anketě Czech Open Source 2009

Vypínáme analog

Vitalia.cz, nový portál o zdravém životním stylu

Certifikovaní specialisté Google Analytics v týmu Dobrého webu

Daně 2008 na poslední chvíli

Největší hrozbou bezpečného internetu jsou sami uživatelé

Známe vítěze soutěže Creative Communication Award 2008

Téměř polovina počítačů využívá rozlišení obrazovky 1280x1024 px

Hra The Sims potvrzuje svůj úspěch mezi hráči

Mezi antiviry v prosinci zvítězil ESET NOD32

Root.cz slaví 10 let své existence

Digitálně.tv zná termíny vypnutí analogu pro každou obec v ČR

Před Vánoci se nejvíce dařilo e-shopům s výpočetní technikou

Skokanem roku 2008 se stal komunikační program QIP 2005

Odborná konference představí trendy v internetové bezpečnosti