logo ITPOINT.CZ

Broadband Monitor

Nejznámějším a zároveň i nejvyužívanějším poskytovatelem internetu v ČR je Telefónica O2. Následují značky Volný a UPC. Toto zjištění vyplývá z aktuální vlny pravidelného výzkumu Broadband Monitor – perspektiva vysokorychlostního internetu domácnostech ČR, který agentura Factum Invenio realizuje pravidelně dvakrát ročně.

Výzkum proběhl v březnu 2007 a zúčastnil se ho reprezentativní vzorek 1068 pravidelných uživatelů internetu s broadband připojením v domácnosti. Předchozí vlny výzkumu proběhly v březnu a září 2006.

Znalost značek poskytovatelů internetu

Vzhledem k tomu, že byla sledována spontánní znalost poskytovatelů internetu, otázka byla formulována jako otevřená, respondentům tedy nebyl předložen žádný seznam značek. Sledováno bylo, která značka byla uvedena jako první a dále všechny uvedené.

Spontánní znalost poskytovatelů internetového připojení

Jako první byla zdaleka nejčastěji zmíněna společnost Telefónica O2. "Pro více než třetinu uživatelů internetu, kteří mají připojení v domácnosti, je synonymem pro poskytovatele připojení O2“, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio. „Souvisí to se skutečností, že tato společnost má největší podíl na trhu."

Spontánní znalost společnosti Telefónica O2 jako poskytovatele internetu pro domácnosti roste nejrychleji ze všech sledovaných společností. Zatímco před půl rokem si tuto společnost spontánně vybavila polovina internetové populace, dnes je to již 69 % obyvatel ČR využívajících doma vysokorychlostní internet. Druhou nejznámější značkou je Volný, vykazující mírný vzestup spontánní znalosti (na 32 %), následují značky UPC, T-Mobile a Karneval, které si spontánně vybavuje více než jedna čtvrtina internetové populace.

Spontánní znalost poskytovatelů internetového připojení

Mezi poskytovateli internetu se ve většině případů orientují mírně lépe muži než ženy, nicméně opačná situace byla zjištěna v případě znalosti značek UPC, O2 a T-Mobile. Co se týká věku, největší povědomí o poskytovatelích internetu mají uživatelé ve věku mezi 20 a 29 lety.

Zájem o balíčky telekomunikačních služeb

Jedním z cílů výzkumu Broadband Monitor je také zjistit zájem internetových uživatelů o komplexní balíčky sestávající z několika telekomunikačních služeb. Jedná se o balíček služeb od jednoho poskytovatele za zvýhodněných podmínek. Více než polovina uživatelů internetu deklaruje svůj potenciální zájem o využívání některého z těchto balíčků, přičemž dlouhodobě nejoblíbenější kombinací je připojení k internetu, mobilní telefon a televizní vysílání.

Využívání online služeb

Uživatelé internetu využívají čím dál častěji různé doplňkové online služby. Velký rozmach zažívají v posledních letech tzv. služby instant messaging, zejména ICQ. V současné době tyto online služby používají tři čtvrtiny uživatelů, kteří se pravidelně připojují k internetu z domova. Naopak služba video on demand, tedy možnost stažení a následného shlédnutí filmů na počítači, je dosud využívána velice sporadicky.

Článek ITPOINT.CZ ze dne pátek 6. dubna 2007

Další články od ITPOINT.CZ

Vstup na konferenci ISI 2022 1 + 1 zdarma

O práci s daty a datové analytice na KPMG Data Festivalu

Datové schránky bez žádosti automaticky pro OSVČ i fyzické osoby

Darovaná IT technika pomáhá ve vzdělávání potřebných dětí

Český rozhlas rozšiřuje pokrytí DAB+ vysílání

Ransomware ve zdravotnictví - MZ radí jak na prevenci i co dělat při napadeni

Digitální navigace pomáhá cestujícím v orientaci na Letišti Praha

Bez cestovky na Kubě s českým průvodcem

John Mattone v Praze - TOP událost roku v oblasti Leadership Development

Tvořivé myšlení zaměstnanců ovlivnilo návrh nových prostor pro IT HUB skupiny NN v Praze

Úniky citlivých dat z EET ohrožují malé firmy i velké řetězce

Volební program Pirátů ve virtuální realitě

Vliv technologií na společnost a myšlení - co všechno snese náš mozek?

Jen zálohovat dnes už nestačí, využití dat vyžaduje moderní řešení

Projekt SenseNet pomůže se zlepšením ovzduší na Ostravsku

eM Client - e-mailový klient pro efektivní komunikaci s moderním a intuitivním rozhraním

Babišova účtenková loterie odstartuje v polovině roku 2017

Doručování pomocí dronů je možné - ověřeno v praktickém testu

Mall.cz otestuje doručování zásilek dronem

Mobilní aplikace pro vzdělávání českých zdravotníků

Mediestetik jako první v ČR zavádí mobilní aplikaci pro klinickou medicínu

Samoobslužná firemní telefonie

Zajímavé gastro mobilní aplikace

Tonery a inkoustové náplně do tiskáren lze nakoupit online

Víte, kde pořídit levné a kvalitní tonery?

Moderní mobilní telefony a jejich výtečné vlastnosti

Pronájem e-shopu - Prodávejte ostošest

Vánoční hity v elektronice

Prohlášení MV k vypovězení memoranda o spolupráci na rozvoji elektronizace veřejné správy

Virtuální prohlídka Mezinárodní kosmické stanice ISS

O2 má podle průzkumu Ipsos nejlepší mobilní internet

ICT zakázky v hledáčku NKÚ pro rok 2015

WiFi zdarma na prodejnách Hornbach

Implementace strategie digitálního vzdělávání pomůže vytvořit nová pracovní místa

Radioteka.cz - internetový obchod Českého rozhlasu

Globální inovativní IT centrum MSD v Praze

Nezávislý kalkulátor cen energií

Outsourcing Solution nabízí pomoc firmám postiženým povodněmi

Oprava zdarma výpočetní techniky lidem postiženým záplavami

Likvidace následků povodní s podporou ZmapujTo.cz

Cryptosmart pro šifrované mobilní volání, data i SMS

Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze

TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV

eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112

Robot NAO pomáhá dětem s autismem

Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí

Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh

Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny

Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera

Spotřebitel.net podá hromadné trestní oznámení na Livemobil.cz